Rustig aan!

Thailand, Phuket

De eerste dag in Phuket besluiten wij om rustig te beginnen. Na wederom een verstoorde nacht door de jetlag hebben we tot na het ontbijt uitgeslapen. Alleen even een kop koffie drinken in het restaurant, waar ze prompt met 2 borden gevuld aan kwamen zetten. We moesten natuurlijk wel ontbijten. Super lief!
Spullen gepakt voor een dagje strand en op de scooter op avontuur. Ongeveer anderhalf uur rond gereden om de buurt een beetje te verkennen en ook hier valt weer genoeg te zien. We besluiten bij Ao San beach te gaan liggen. Een goede snorkel plek schijnt. Ik lig geïnstalleerd op mijn bedje en Ilona wilde gaan snorkelen.
Ilona: "Ik ging dus vanmiddag snorkelen. De zee was wel wat ruig en ik zag niemand die zwom. Ik dacht, ach moet kunnen. Dus ik de zee in. Dat ging al moeizaam om door die branding heen te komen met al die rotsen. Ik denk even verder zwemmen daar zijn minder golven dan wordt het wel wat rustiger. Mn snorkel op en ik ga. Geen vis te zien! Ik werd ook wat misselijk door het wiebelen van de enorme golven. Ik wilde terug maar op een bepaald punt tussen die rotsen was een soort draaiing. Hoe ik ook probeerde ik kwam niet verder. 2 meter naar voren en 3 meter naar achteren. Ik dacht rustig blijven maar werd wel moe op een gegeven moment. Gelukkig had ik met Mandy een hand symbool afgesproken als er iets aan de hand zou zijn. Symbool gegeven en Mandy rende naar de branding om mij uit het water te krijgen. Gelukkig zag ook een nederlands gezin mijn worsteling in het water, de vader van het gezin had hetzelfde gehad een paar dagen geleden. Samen met zijn zonen hadden zij gelukkig een soort van levenstouw gemaakt. Ze gingen als een ketting in het water staan en gooiden het touw en dat kon ik gelukkig pakken. Was best eng. Ook wat schaafwondjes op mijn benen. Kortom ik heb nu even snorkelangst".

Geen paniek, het was best spannend maar niet levensbedreigend. De rest van de dag hebben we het rustig aan gedaan, weer heerlijk gegeten in het restaurant van het resort. Daar meteen gebruik maken van de WiFi en daarna lekker nog op ons eigen terras naar de volle maan en ruige zee gekeken met een kop koffie.

Ooooooh dat is toch eng als de zee al onrustig is je was al bang voor het slechte weer . Gelukkig niets gebeurd maar wij willen jullie graag gezond terug zien liefs

touwsagery@gmail.com 2018-07-28 08:48:45

Dat was weer avontuur doodeng! Mooie foto’s x

Ellen 2018-07-28 09:08:16

Ilona doe je wel voorzichtig!

Karin 2018-07-28 09:16:31

IK HEB HET MET SCHRIK IN MN LIJF GELEZEN . HANS ZAT AL STEEDS OHOHOH IK GA HET STRAKS OVER LEZEN EN REAGEER IK OPNIEUW ,ALLEEN HO[ OP MET DIE FRATZEN H V JUILIE

TANTE HENNIE 2018-07-28 10:44:54

Heel verstandig dat jullie wat afgesproken hadden.

Tonia 2018-07-29 01:17:30

Ga volgende keer naar een Sea world of zoiets! Of in je bafkuip. Veeeel veiliger! 😉

Debbie 2018-07-29 12:47:49

Jakkes zeg... gelukkig hadden jullie een teken afgesproken en ben je weer veilig op het vaste land. Nu geen gekkigheid meer hoor 💋