Hanoi

Vietnam, Hanoi

Goedemorgen voor jullie, wij zitten nu even aan de koffie in een ontzettend leuk tentje voordat we naar de treinstraat gaan lopen. Maar eerst gisteren; na aankomst in Hanoi zijn wij opgehaald door een chauffeur van het hotel, dat was riemen vast 🙈
Wij zitten in het old quarter zoals zij het noemen. Een wirwar van straten, grote en kleine maar druk!! Niet normaal wat een
chaos, maar wel een leuke chaos. In onze straat is in het weekend de night market en gisteravond was dus de laatste dag, dus die hebben we nog meegenomen. Een gezellige sfeer hangt er in deze wijk. Iedereen komt op straat, jong en oud en allemaal buiten eten, daar waar je een stoeltje kunt neerzetten gaan ze zitten. Wij kijken onze ogen uit. De markt is enorm lang en voordat wij beide kanten hebben gehad is het al etenstijd geweest dus wij rammelen. We lopen door wat willekeurige straten en stuiten op een pleintje/kleine kruising waar een band staat te spelen en de mensen er om heen staan. Het klinkt wel aardig dus ook wij gaan kijken. Aan weerszijden allerlei rooftop restaurantjes en wij zien nog plek dus gaan naar binnen. Via de keuken en ik denk woonkamer kom je bij een gammel trappetje waar Ilona moet oppassen dat zij haar hoofd niet stoot, te leuk allemaal hoe dat gaat hier. Eenmaal boven inderdaad een groot balkon met tafeltjes en wij kijken nu van boven af op de band. We bestellen wat te eten en een portie friet extra voor de zekerheid haha. Er is een wisseling geweest qua zang en er gaat nu een jonge vrouw zingen. Ze begint gelijk goed met een oude klassieker 'Fly me to the moon' iedereen meteen enthousiast meedeinen. Ze zingt een paar lekkere nummers, sommige zelfs waar ik van ontroerd raak, het eten is lekker de omgeving is leuk en Ilona en ik beleven de eerste avond in Hanoi als een super leuke avond. Om 10 uur is de band klaar en zijn wij ook weer klaar met de dag. Nog steeds last van jetlag dus hopelijk slapen we vanavond wel goed. Aan ons bed kan het niet liggen. Er kunnen wel 6 man in slapen zo groot is het. Waar dat nou weer goed voor is🤷‍♀️
Blijkbaar heeft het wel geholpen want we hebben bijna de hele nacht doorgeslapen, wel 6 uur aan één stuk door haha. Na het ontbijt gaan we de straat op en lopen door het oude gedeelte, al aardig wat foto's gemaakt en veel gezien. De treinstraat staat op mijn lijstje. Dat is dus een straat waar men woont en spullen verkoopt maar een paar keer per dag rijdt de trein er door heen en moet alles en iedereen aan de kant. Dát willen we zien! In Thailand hebben we dat ook gezien en het blijft een leuk gezicht. Nu dus aan de koffie na een flinke wandeling te hebben gemaakt en zo op naar de treinstraat.

Ohja die foto waar de kip omcirkeld is, die kip hebben we alvast besteld voor vanavond dan weten we zeker wat we eten haha.

Tot morgen💕

Gefeliciteerd met je vader!Leuk weer om te lezen, mooie foto’s! Geniet X

Ellen 2024-02-26 08:08:42

Mooie plaatjes en fijn dat jullie weer eens goed hebben geslapen.

Monique 2024-02-26 08:12:03

Wat leuk allemaal om te lezen.Echt een andere wereld. mooie foto:s.. Gefeliciteerd xxx

Tonia 2024-02-26 08:17:55

Gefeliciteerd met je vader wat een hoop hebben jullie weer mee gemaakt leuk de foto’s geweldig xx

Cisca Wim 2024-02-26 08:42:51

Gefeliciteerd met je vader! Super leuk weer om te lezen zoals gewoonlijk!😍

Wietske 2024-02-26 08:55:25

Zo leuk die balkons heel druk maar wel gezellig heerlijk om te lezen genieten jullie maar veel dikke kus van ons xxx

Mamma. 2024-02-26 09:39:36

😍😍😌

Jill Uivel 2024-02-26 11:26:02

Weer van die leuke en mooie foto's dat balkon 😆over de trap maar niet te spreken jullie vallen vast wel op . Gefeliciteerd met je vaderen groetjes yvonne .

Yvonne 2024-02-26 14:47:30

Weer prachtige foto's zoo leuk met die lichtjes en lampionnen. Wat is het toch kleurig overal in die steden. Geweldig. Ik doe maar mee met de rest, gefeliciteerd.