Phuket Old town/night market

Thailand, Phuket town

We nemen het er van. Slapen lekker uit en blijven lang zitten na het ontbijt, daar is ten minste Wi-Fi:)
We besluiten om naar old phuket town te gaan en aansluitend de night markt te doen. Het is zwaar bewolkt vandaag dus strand heeft niet zoveel zin. Tijdens het ontbijt begint het behoorlijk te regenen maar gelukkig is het droog tegen de tijd dat we de scooter pakken. Een rit van ruim 40 minuten volgens Google Maps. We raken al aardig thuis in de omgeving en in het verkeer. Het wordt steeds makkelijker en meer eigen om links te rijden hier. De wegbewijzing is ook richting de stad niet heel duidelijk wat maakt dat we er toch weer iets langer over doen en wij regelmatig even stilstaan om de kaart er bij te pakken. Maar het deert ons niet. We vinden het allebei leuk om rond te toeren op de scooter en van de omgeving te genieten. Aangekomen in de stad is het ons niet geheel duidelijk of we al in het oude gedeelte zitten of niet. We parkeren de scooter naast de lokale vismarkt en gaan lopen. Wij hadden een pitoresk oude binnenstad verwacht maar dat viel tegen. Old town is net zo druk als new town haha. Het verschil is de architectuur. De gebouwen hebben inderdaad iets weg van de zuid Europese bouwstijl en dat is leuk om te zien. Ook zien wij duidelijk veel meer artistieke cafeetjes en winkeltjes, nog een plus punt. Dus old town bevalt ons wel :)
Na een uur gewandeld te hebben gaan we een kop koffie drinken in een super leuke coffeeshop. Oude radio's en oude foto's aan de muur. Heerlijke luie stoel aan de straatkant en zo hebben wij wel bijna een uur gezeten daar. Je ziet continue wel iets. Authentieke locals, gekke Chinezen toeristen, kortom mensen kijken blijft leuk.
We lopen nog een keer een rondje en gaan dan op weg naar de night markt. Die om de hoek moet liggen en om 4 uur begint. Daar aangekomen zien wij niets. Nog een keer op Google Maps kijken. Zijn er ineens meerdere night markten...We kiezen de grootste en dat is toch weer 20 min met de scooter. Maar deze keer is het raak. Het is nog vrij rustig dus we kunnen vooraan onze scooter kwijt en bij de stalletjes is het nog niet zo druk. Het is gedeeltijk overdekt en begint met rijen eet stalletjes. We kijken maar kopen niet. Dat vertrouwen wij niet. We gaan van rij tot rij langs allerlei prullaria en wanneer je eenmaal begint te kopen dan ga je los haha. Jurken voor Ilona voor 100 baht, dat is 2,75 hahah. Souvenirs, sjaals, buddha beeldje, nep Nike gympen, gewaden, ondergoed, je kan het zo gek niet bedenken. We hebben een aantal tasjes vol en na 2half uur op de markt slaat de vermoeidheid en honger toe :)
Het is inmiddels al donker dus dat wordt een uitdaging om naar huis te rijden. Links én donker. De terugweg is bijna 1 uur dus we willen wel weg nu. We pakken alles goed in zodat we zo min mogelijk vast hoeven te houden op de scooter. Het rijden gaat best goed in het donker. Op ons favoriete stekkie bij de zee schuiven we weer aan om te eten, dit keer het tentje ernaast, anders verdient hij niets haha. We zijn de enige maar al snel volgen er meer. Snap ik ook wel. 2 van die blonde lekkere meiden wie wil daar nou niet bij zitten haha. Het eten is weer heerlijk en we vervolgen onze weg naar het hotel. Best moe zijn we. Ilona geeft een modeshow met haar gekochte jurken en we kijken nog even naar het eind van de tijdrit van Tom Dumoulin op eurosport. Het is dan al 10 uur, ja ik zeg al, want die hitte en vochtigheid die mat je af en we zijn best druk doende met van alles. Weltrusten en tot morgen.

Mis de foto's van Iloons modeshow? 😁

Lillian 2018-07-29 07:59:31

Wij zien de jurken wel volgende week πŸ˜„πŸ˜„

touwsagery@gmail.com 2018-07-29 09:40:26

Ik ben ook benieuwd naar de modeshow foto's

Karin 2018-07-29 10:22:23

Weer een gweldig relaas !! En dat kopen weet ik alles van , maar schatten jullie moeten ook weer terug he . Hoewel de koffers kosten daar niets . Ja bij de. Balie kost het geld hoe wel ik vaak m'n oude dingen weg gooide nou lieverds geniet nog lekker πŸ€™πŸ€™πŸ€™β˜˜οΈβ˜˜οΈβ˜˜οΈβ˜˜οΈπŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹πŸΎπŸΎπŸΎπŸΎβ€οΈβ€οΈπŸ·πŸ·πŸ·πŸ·πŸ·πŸ€™

Tante Hennie 2018-07-29 10:48:52

Wat een leuke dag hebben jullie gehad.