Van chaos naar sereen

Griekenland, Plaka

Goedemorgen, het is nu zaterdag en ja we hebben gisteren overgeslagen in de verslagen.
Gisteren was een reisdag nl van het mooie chaotisch drukke Santorini naar het serene Milos.
Maar eerst de afsluiting in Santorini.
Donderdag zijn we puur uit nieuwsgierigheid naar de nieuwe haven gegaan vanwaar we vertrekken naar Milos. Een komen en gaan van toeristen.
Vandaar een stukje gereden richting het strand en de luchthaven, vlakbij de luchthaven heeft Ilona 'gegeo cached' en hebben we even gekeken naar de vliegtuigen die net als op Skiathos rakelings boven je hoofd aanvliegen. Spectakel om te zien.
Nu naar het strand van Kamari. Een enorm lang uitgestrekt kiezelstrand met wel 50 strandtentjes. Deze restaurantjes /strandtentjes liggen aan een voetgangersgebied/boulevard. De een nog leuker gestyled dan de ander.
Hier hebben we heerlijk de rest van de dag doorgebracht in het water en op ons bedje. Wat 'as' uitgestrooid(op elk eiland wil ik een beetje uitstrooien) en toen op weg naar het dorpje Pyrgos waar ik het de vorige keer over had. Daar aangekomen is het al behoorlijk druk aan het worden bij het restaurant waar wij willen gaan eten. We besluiten om eerst even een stukje te gaan lopen, zodat de 1e zetting bijna klaar is wanneer wij terugkomen. Via een lange steile trappen route omhoog komen we bij een grote kerk die helaas dicht is maar onderweg weer hele leuke foto's gemaakt en versteld gestaan van al het moois om ons heen.
Terug bij het restaurant kunnen wij inderdaad aan tafel. Een tafeltje onder de olijvenboom😍. Ook dit restaurant is zó leuk aangekleed, we worden steeds weer opnieuw verliefd op Griekenland.
Na een heerlijke avond rijden wij terug naar het hotel en wacht ons morgen de bootreis naar Milos.
  • Vrijdag-
Nog één keer genieten van het heerlijke ontbijt hier, want dat wordt moeilijk overtreffen natuurlijk.
Koffers pakken en op naar het busstation vanwaar de bussen naar de haven rijden. Het is nog een kunst om de juiste bus te pakken te krijgen :) maar we hebben tijd genoeg.
In de haven is er alweer een enorme bedrijvigheid gaande en wij zoeken een plekje op een terras. Hier stallen wij ons neer voor de komende 2 uur. Dus mensen kijken, lunchen en weer mensen kijken haha. Boten komen en gaan en je kijkt je ogen uit. Tegen de tijd dat onze boot moet aanmeren vangen wij van de mensen naast ons op dat hun boot vertraagd is. Ik vraag om welke boot het gaat en het blijkt de boot naar Milos te zijn. Een half uur vertraging, dus nemen we weer wat te drinken :)
Ilona heeft haar reispilletje genomen want het heen en weer deinen van zo een boot maakt haar soms ziek. Langzaam aan lopen wij naar de 'gate' voor onze boot. Een enorme bult mensen komen daar samen en allemaal zijn ze bang dat ze of de boot missen of het beste plekje door een ander wordt ingenomen.
Wij doen tranquila :) er zijn immers besproken plaatsen haha. Niets is leuker om die hardlopers van je stoel te halen door je plaatsbewijs te laten zien haha.
De reis gaat prima en Ilona heeft gelukkig nergens last van. Na ruim 2 uur komen wij aan in Milos en pakken de taxi naar boven. Plaka is het dorpje waar wij zitten en is tevens de hoofdstad van Milos.
Hoger en hoger gaan wij want ook Milos is een vulkanisch eiland dus ontzettend veel hoogte verschil. Op een klein plein worden wij afgezet en de rest is voetgangersgebied, dus dat wordt lopen met de koffers. Het moet niet ver zijn dus het zal wel meevallen. Het eerste stuk gaat nog prima en mijn mond valt open van verbazing van alle pracht die ik zie. Straatjes wit met blauw, overhangende bougainville, barretjes, restaurantjes, winkeltjes. Zo beeldig, alleen voor dit plaatje zou ik al hier willen wonen haha.
Natuurlijk verdwalen wij in de wirwar van straatjes en maakt het een wat langdurig proces voordat wij studio Betty hebben gevonden. Helemaal bezweet en kapot van het sjouwen met die koffers, trappen op en af komen wij aan.
Een Grieks stel op leeftijd verwelkomt ons en beginnen beide enthousiast te rattelen. Betty ziet dat ik wel dorst heb haha en haalt snel glazen en water voor ons. Ze zit mij steeds te aaien over mijn armen. Hoog aaibaarheids gehalte roept Ilona haha.
Onze studio heeft een waanzinnig uitzicht!! Vrij zicht op de natuur en en de zee. De krekels, kippen en geiten in de verte geven een concert.
De studio zelf is wat klein maar ach wat zitten wij er nou.. Met dit uitzicht willen wij ook wel buiten slapen als het moet :)
We nemen een kop koffie en blijven even op ons plekje hier om te genieten van alles om ons heen.
De avond is al gevallen wanneer wij op pad gaan. Even het dorpje verkennen. Het is druk, maar gezellig druk. De straten staan vol met tafeltjes en er is geen plekje meer te vinden. Laat eten doet en wil iedereen op vakantie dus wij lopen door. Het ene leuke straatje na het andere. Kinderen die in de rondte rennen, een barretje in de open lucht, schattige winkeltjes en restaurantjes genoeg.
We lopen een willekeurige kant op en komen uit op een pleintje vol met tafels onder olijvenbomen. Er is live muziek van 2 oudere Grieken en men staat in de rij om aan te schuiven. Augustus is hoogseizoen want dan hebben de Grieken ook vakantie. Veel trek hebben wij niet, het is inmiddels bijna half 11. Dus wij gaan op de muur zitten, waar ze kussens en houten plankjes hebben neergelegd zodat je daar kunt zitten wachten en alvast een klein hapje en drankje neemt. Dat doen wij dus ook en genieten, ook hier hoor je de krekels tussen de muziek door. Het feest is compleet wanneer de sirtaki wordt ingezet en iedereen inclusief wij meeklappen op de oh zo bekende Griekse melodie. Dit is vakantie😍
πŸ’Œ

Wat een storry ook weer en het klinkt ZOgoed ik krijg gewoon heimway naar Grieken land . Ik ben zo blij dat jullie zo genieten En dan weer die foto’s wat prachtig . Wat zijn jullie toch een prachtig lief stel . Dus meiden geniet met volle. teugen voor je het weet moeten jullie weer aan de bak liefs en dikke kus van mij β€οΈβ€οΈπŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹πŸŽ‰πŸŽ‰πŸŽ‰πŸŽ‰πŸŽ‰πŸŽ‰πŸŽ‰πŸŽ‰πŸŽ‰πŸŽ‰πŸŽ‰πŸŽ‰πŸŽ‰πŸŽ‰πŸ¦‹

Tante Hennie 2019-08-17 10:05:10

Zou je die stoel niet zo mee willen nemen ??

Tante Hennie 2019-08-17 10:07:12

Ik ben weer gelukkig dacht eerst moet ik het nu het vakantiegevoel missen. Alles is weer prachtig DE FOTO'S EN HET PRACHTIGE REISVERSLAG. TOP TOP TOP πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘β€οΈβ€οΈ πŸ›΅πŸ›΅ Genieten jullie maar

Hans 2019-08-17 10:08:17

Ik bedoel niet dat je de weg naar huis moet nemen hoor haha

Tante Hennie 2019-08-17 10:17:22

Weer genieten van het verslag.Je schrijft zo leuk dat ik het bijna mee beleef.Foto’s ook weer geweldig.xxx

Tonia 2019-08-17 10:42:32

Nanny, ik wil graag 4 van die stoelen en wat van die griekse snuisterijen. Past dat nog ?πŸ˜‰ Wat leest het weer heerlijk weg. Kan je er niet één of andere love story door gooien ? Met een knsppe zongebruinde grote griek. Dan is de roman helemaal compleet! Geniet lekker en dikke kus voor jullie 😘

Debbie 2019-08-17 11:46:31

Heerlijk om te lezen! Schitterende foto’s ik zag gisteren filmpje van het uitzicht waanzinnig 😘

Ellen 2019-08-17 13:25:03

Super leuk alle reacties. Maakt het voor ons ook extra leuk om te doen. Die stoelen zijn top hè Deb. Volgend jaar gaan we met de bloemen bus kunnen we inladen wat we willen :) Die griekse God voor de love story twist zijn we nog niet tegengekomen, of het moet een god op leeftijd zijn....dan kun je uit die vier mannetjes van de foto kiezen hahaha. Xx

MandyenIlona 2019-08-17 19:07:19

Wat een avontuur dat gesjouw met koffers maar het is de moeite waard dat zie ik wel het weer is hier knudde geniet lekker verder.😘