We willen niet maar we moeten.

Thailand, Changwat Phuket

Ons laatste dagje, we hebben tot half 5 vanmiddag, is eigenlijk ons meest relaxte dag. We staan bij tijds op en beginnen alvast met alles wat rondslingert te verzamelen. Het is prachtig weer dus hebben we de schuifdeuren aan beide kanten van het terras open zodat het lekker doortocht. We kunnen maar geen genoeg krijgen van het prachtig mooie uitzicht dat wij hebben.
Na het ontbijt nemen we afscheid van het personeel, vooral de vrouwen zijn super vriendelijk geweest en vragen of wij aub volgend jaar terug willen komen. We beloven dat we in ieder geval nog een keer terugkomen en dat menen wij ook. We hebben het heerlijk gehad op deze plek. Het resort ligt wat afgelegen maar het is zo heerlijk om thuis te komen in een oase van rust nadat je je de hele dag in de hectiek van het Thaise leven hebt begeven.
We besluiten om nog even te gaan zonnen en pas daarna definitief de koffers te gaan pakken. Ervaring heeft ons al geleerd dat het in de ochtend het mooist is qua weer en dat smiddags de bewolking komt.

De zon is erg warm, ik moet nog oppassen dat ik niet verbrandt. Ik schrijf de resterende blogs en Ilona leest nog snel wat magazines zodat zij die met een gerust hart kan achter laten:)

Ik loop nog even naar beneden, naar de zee met zn rotspartijen om daar wat as van Deborah uit te gooien. Op onze dag van aankomst heb ik op het mini strandje dat bij het resort hoort zulke mooie schelpen gevonden dat ik gevoelsmatig wist dat ik hier wat uit wilde strooien. Ik neem mijn tijd en kies een rots uit waarop ik klim en begin met het uitstrooien en laat de zee zijn natuurlijke werk doen. De golven omarmen de rotsen en ik sta tot mijn kuiten in het water Zo reist Deborah met mij mee..

In gedachten loop ik naar boven. Daar tref ik Ilona slapend aan en ik bekijk haar op een afstandje en besef dat ik gelukkig ben en het heerlijk heb met haar.

Om half 5 precies worden we opgehaald en ik heb de deur van de taxi nog niet dichtgetrokken of de chauffeur begint te roepen: money money. You pay now Miss. Ik kijk Ilona aan, meent hij dit nou serieus. De man begint zijn stem te verheffen: money money. Pay! Ik betaal het bedrag en zeg tegen Ilona dat hij zojuist zijn fooi heeft verspeeld.

Het is toch bijna anderhalf uur rijden en de man rijdt als een malloot.
We zijn bij het vliegveld en de man stopt langs de kant. You ladies ok? Ok here? Uhhh ja zeggen wij. Geen idee waar de vertrekhal is maar wij nemen aan dat hij ons daar heeft afgezet. Nou niet dus. De ... heeft ons bij aankomst afgezet want wat blijkt, de vertrekhal is een gebouw verder en daar stond file.
Oh en had ik al gezegd dat ik vanmorgen mijn teen zó hard heb gestoten dat hij al heel snel paars werd en het met lopen pijnlijks is?
Daar stonden we dus...een rot eind lopen met je koffer en handbagage, geen trolley te bekennen. Wat hebben we hem vervloekt.
De vlucht van Phuket naar Bangkok verliep vlekkeloos.
We hebben 2 uur de tijd op Bangkok voordat onze volgende vlucht naar Wenen gaat. Eerst onze koffers ophalen en weer van voor af aan beginnen. Ilona duwt het karretje met al onze spullen en we gaan de roltrap op daarna is Ilona haar concentratie even kwijt denk ik want bij het afstappen van de roltrap vergeet Ilona dat zij het karretje duwt en dus de handels moet indrukken anders kom je niet voorruit. Achter ons horen wij in een rap tempo: OH, OH, OH, paniek in de tent. De mensen achter ons knallen boven op elkaar omdat wik niet van onze plek weg komen en de roltrap maar door gaat. Ik heb bijna in mn broek geplast van het lachen.
Eenmaal door de douane gaan wij op zoek naar bekers. Vakantie verzameling ...
Rechts winkels richting de gates die wij niet moeten hebben en links winkels met onze gate en je raadt het al welke kant Ilona op wil...
Op de helft zeg ik dat we nu gaan omdraaien want het was nog ruim 650 m naar onze gate plus de helft die we al voor Jan ... hadden gelopen en we hebben honger dus willen nog wat eten.
We zijn inmiddels beland bij Burger King en ik sta te wachten op mijn bestelling. Steekt Ilona haar hoofd om de hoek met van die puppy ogen, uhh sorry Man maar we moeten gaan, we moeten 'Boarden'.
En met dat krijg ik de tree met onze bestelling. 2 hamburgers 2 friet en 2 frisdrank.. En nu??
Het boarden is inmiddels al aan de gang en we moeten nog naar de gate dus alles in een tasje gegooid en in flinke pas naar de gate. We zijn niet de laatste maar toch..relaxt is het niet echt haha. We zitten aan boord en terwijl de rest zijn spullen aan het opbergen is zitten wij aan ons diner haha, mensen hebben ons aangekeken...die zijn niet joppie hahaha.
Nu zitten we in onze 3e en laatste vlucht naar Schiphol en wordt de landing ingezet.
Je ziet, wij maken altijd wat mee, maar dat pakken we met veel humor aan.
Thailand was voor mij voor het eerst maar zeker niet voor het laatst. Ik ben verkocht. We hebben het heerlijk gehad samen, we houden van hetzelfde, gaan graag op avontuur, willen niet een hele dag op het strand liggen en vullen elkaar goed aan.
Door het schrijven van onze reisverhalen herbeleef je alles ook extra en we hebben regelmatig in een deuk gelegen bij het teruglezen ervan.
Wij vonden het super leuk om de reacties te lezen en gaan dit zeker vaker doen.

Veel liefs en een dikke kus van ons.

We zijn inmiddels geland op Schiphol.

Tijdens jullie Blog hebben wij vreselijk genoten .!!! En je hebt het wel voorelkaar dat ik weer moest huilen . Maar wel maar ik zal het missen . En ik denk dat jullie net als ik in een gat val . Grapje maar toch het was geweldig leuk om te lezen!! Dikke kus en ik hoop tot vanavond in ieder geval 💋💋❤️

Tante Hennie 2018-08-03 09:36:26

Welkom thuis Geweldig Mandy dat je de as van Deborah had meegenomen neem aan niet de gehele urn en die je op een bijzondere plek mocht uitstrooien .De gedachte dat jullie samen een mooie reis hebben gehad doet mij goed xxx

touwsagery@gmail.com 2018-08-03 09:38:37

Was een heerlijke en mooie reis zo te lezen! Lekker thuis nagenieten met de foto’s en dan op naar de volgende 😉

Yvonne van Hilst 2018-08-03 09:46:01

Wat een belevenissen hebben jullie toch steeds.Ik heb erg genoten van jullie verslag.Mooi dat je dat gedaan hebt Mandy.xxx

Tonia 2018-08-03 10:04:59

Een prachtig verhaal met dit verhaal kippevel mooi dat een beetje uit hebt gestrooid is ze nu ook Thailand geweest jammer voor Julie dat het af is gelopen maar jullie hebben genoten dus veel om terug te kijken heerlijk was het om te lezen ben bij dat jullie er weer zijn xxx mama

Mama. 2018-08-03 11:55:29

Welkom thuis lieverdsik heb genoten van jullie verhalen zoals jullie hebben genoten van elkaar en van een heerlijke vakantie ❤️

Ingrid 2018-08-03 12:38:32

💓

Lillian 2018-08-03 15:12:11

Wat een fantastisch reisverslag , weet hoe Thailand voelt daarom enorm genoten van alles wat jullie hebben meegemaakt .😍