Laatste avond Mui Ne

Vietnam, Thiện Hòa

Wat een verwennerij. Alweer een verslag vandaag.
Na alle commotie van Justin gisteren, vonden wij het tijd voor een rustig dagje. Dat is het ook geworden. Dus geen avontuur vandaag maar gewoon heerlijk ontspannen. Na het ontbijt, dat wij buiten de deur hebben gedaan zijn wij weer gaan toeren met de scooter. Dat is zo lekker. Gangetje 30km per uur en dan lekker in de rondte kijken naar het vietnamese leven. Het verveelt niet.
We willen naar een soort van haventje waar wij s'avonds altijd enorm veel verlichte bootjes zien liggen. Deze willen wij graag bij daglicht zien. Het zijn ronde kuipjes, echt grappig.
Van de grote weg af en een zanderig zijweggetje in komen wij uit op het strand. Hier zien wij gelijk een aantal van die bootjes liggen. In één daarvan is een man bezig en ik ga meteen met m'n camera aan de slag. Ik vraag of de man het goed vind dat ik wat foto's maak en hij knikt van ja. Naderhand geven wij hem een fooitje.
De man is bezig met zijn boottocht te zegenen met wierook. Geeft een leuk tafereel. Wanneer ik klaar ben rijden we verder het strand op, daar waar een massa aan bootjes in het water liggen. Gelijk worden wij aangesproken door een mannetje of wij misschien in zo een bootje willen varen. Voor 200 duizend, 8 euro. Natuurijk willen wij dat wel, ontzettend leuk. Ook voor de foto's en film. We varen tussen de grotere bootjes en kijken onze ogen uit. Halverwege wil het mannetje betaald worden en is de prijs ineens verdubbeld haha. Je wordt gek van de pogingen tot oplichterij hier. Maar goed wij gunnen het mannetje z'n 16 euro en betalen wat hij vraagt. We hebben tenslotte onverwachts een leuk boottochtje kunnen maken. Eenmaal op het strand lopen we langs een mini vismarktje dat er gaande is. Daarnaast staan wat tafeltjes en kinderstoeltjes waarop je kunt zitten, althans je kunt een poging doen. Justin en ik vullen de stoeltjes helemaal uit en zijn telkens 'bang' dat bij het opstaan deze niet meer van onze billen afgaat haha.
Dat zien jullie al voor je hè?!
Ook hier maken we wat foto's en lopen terug naar de scooter. Op naar de rode duinen. Inmiddels is Justin bevangen door vermoeidheid, hij slaapt slecht en besluit om onderaan de duinen op het terras te gaan zitten of eigenlijk in een hangmat te gaan liggen. Ilona en ik gaan de duinen in en maken wat foto's en wederom oefenen wij met de drone. Het is ontzettend heet en eigenlijk vinden wij het wel goed zo. We willen lekker naar het strand voor een paar uur.
Dat hebben we gedaan. Beetje zonnen, boek lezen en een dutje doen. Heel lui eigenlijk. Om een uur of 7 zijn wij naar onze kamer gegaan om ons op te frissen en om te kleden. We zoeken weer een restaurantje dat ons aanspreekt en na het eten brengen wij de scooters terug.
De koffers zijn weer ingepakt en morgenochtend om kwart voor 9 worden wij opgehaald om terug te gaan naar Ho Chi Minh stad. Ergens in de middag komen wij daar aan.
Natuurlijk houden wij het nieuws over het Corona virus goed in de gaten en hebben wij onze mondkapjes paraat. Grote menigte vermijden wij en China Town gaat 'm ook niet worden, geven niemand een hand en vermijden sowieso contact. We hebben handgel en de mondkapjes, dus we zijn voorzichtig.
Mui ne was heerlijk. Lekker zonnetje met een windje dus ideaal om te luieren op het strand. 4 dagen is precies genoeg, we zijn wel toe aan ons volgende avontuur. De mekong rivier.
Tot morgen💋

Wat een leuke foto’s nou morgen weer genieten kus 💋

CIsca 2020-01-28 16:39:01

Heerlijk ff relaxen, heb je ook nodig! Prachtige foto's weer! Goede reis morgenochtend. Doe voorzichtig! 😷😘

Debbie 2020-01-28 16:44:13

Een gezellige dag voor jullie.Fijn om weer slles te lezen.Weer mooie foto's xxx

Tonia 2020-01-28 16:49:45

Wat een oplichters zijn het😉maar goed de moeite waard leuke foto's op naar het volgende liefs

Yvonne Touwslager Prijn 2020-01-28 16:50:03

Goed om te lezen dat jullie genieten en dat het hier met bakken uit lucht komt! Geniet er van😘

Ellen 2020-01-28 16:57:47

Ooh wat ziet het er allemaal gezellig uit zeg, heerlijk die zonnige koppen van jullie. Blijf maar lekker weg , hier is het ongelofelijk takkenweer.

Bella 2020-01-28 17:23:57

Wat een mooi en heel interesante vakantie!! TOT MORGEN

HANS 2020-01-28 17:42:51

Ik ga het nog 1 keer proberen Lieve schatten wat weer een mooi geschreven stuk . Wat jullie allemaal meemaken . Geweldig Hebben jullie nog veel stops , ?ik kijk morgen weer met spanning , Heel veel liefs en dikke kus van ons

Tante hennie i 2020-01-28 17:48:43

Prachtige foto's(die kleuren) vissersman ziet er vriendelijk uit,maar wel slim,niet v.v..voor 8 € .maar leuk om te doen. Op naar het volgende stukje,ben benieuwd.. Pas goed op jullie zelf..

Jellie 2020-01-28 20:49:02

Wat een mooie verhalen en wat een leuke fitifotos het eten ziet er goed nou tot de volgende ver haal kus cisca en ome win 👌👄