Bon bini Bonaire

Nederland, Kralendijk

We mogen weer ver reizen, eindelijk, en gelijk een mooie bestemming uitgekozen.

Tonia haar broer Peter en schoonzus Joke wonen in Bonaire en ze wilde graag weer op bezoek bij ze.
Ilona gaat dan mee en ik heb mij ook opgeofferd 😜 om mee te gaan.
Zowaar alles kunnen regelen bij de bloemenshop en woensdag 2 mrt zijn we vertrokken. Een vlucht van 10 uur naar Curaçao, Daar hadden we een tussenlanding en uiteindelijk na een reis van ruim 12 uur op plaats van bestemming aangekomen. Joke en Peter stonden ons al op te wachten bij het vliegveld, eigenlijk 1 groot terras buiten waar je naar de vliegtuigen kijkt die landen en vertrekken. Heel idyllisch. Het echte eilandgevoel overspoelt ons.

Van te voren Tonia gewaarschuwd dat ik normaal Ilona en mijzelf op de hak neem maar nu dat Tonia onderdeel is van het verslag ze haar borst nat kan makenπŸ˜€

En ik had gelijk genoeg voer voor m'n 1e verslag. Op Schiphol door de check up en natuurlijk wordt ik eruit gehaald omdat ze weer iets zien. Wederom de beugel van mijn bh, enfin, ik wordt gefouilleerd en ben snel klaar. Pak m'n spullen en ja hoor,.Tonia laat haar paspoort en ticket in het bakje liggen dat door de scanner gaat.
Ach kan iedereen gebeuren denken jullie nu..
In het vliegtuig met z'n 3en naast elkaar. Ik ga wel in het midden want ik hou van coconnetjes, nou na een half uur al spijt van mijn plek haha. Je moet weten dat het nog steeds verplicht is om met mondkapje op te zitten gedurende de vliegreis. Met eten en drinken moet je dan even nadenken natuurlijk. Nou Tonia niet hoor. Keer op keer gaat het eten en drinken via d'r mondkapje naar binnen en heeft ze zelf de grootste lol om haar knulligheid,.dat dan weer wel.
Hebben we het eten gehad blijkt dat haar entertainment scherm niet werkt. Ik zit inmiddels al aandachtig in mijn 2e film en zie in m'n ooghoek driftige bewegingen.
Hoe harder ik op die knopjes druk hoe groter de kans dat het gaat werken zal ze gedacht hebben...of die dame voor haar er ook zo over dacht durfde ik niet te vragen haha
Plots staat er een stewardes naast ons...U had gebeld????
Dan maar de roddel boekjes lezen...
Door het geluid van m'n film heen hoor ik gepraat naast mij. Ik kijk rechts naar Ilona..nee die zit net als ik lekker rustig een film te kijken. Ik had het kunnen weten, links van mij wederom een drukte van belang. Ik lig in een deuk van binnen, de hele verhalen van de privé, story, weekend en party is ze aan het voorlezen. Ik ben inmiddels volledig op de hoogte van het reilen en zeilen vd sterren in Nederland.
Maar ik schrijf geen roast over Tonia maar een reisverslag dus terug naar Bonaire.
Aangekomen bij de doune in Curaçao wordt ik er wederom uitgepikt. Ik en de dame die mij gaat fouilleren zeggen tegelijk..komt door de beugel bh.. we lachen en zei zegt met een dik accent
NAHH DAT IS ONS DOOR GOD GEGEVEN
Je raadt het al, dat zinnetje roep ik de hele tijd hier.

Het is hier 5 uur vroeger dan in Nederland en dus liggen wij nu ik dit schrijf op het strand nadat we uitgebreid hebben ontbeten en boodschappen hebben gedaan. We gaan zo snorkelen en vanavond uit eten. Wat een leven!!
Het huis is heerlijk. Lekker ruim en overal patio's waar je kunt zitten. Vannacht hadden we last van jetlag dus vanmorgen heel vroeg zaten Ilona en ik al op het terras te genieten vd temperatuur en de rust vd omgeving.
Al verschillende bijzondere vogeltjes gefotografeerd kan niet wachten totdat we gaan snorkelen. Iedereen zegt nl dat het is alsof je je hoofd in een aquarium stopt. Wat zullen die vissen schrikken hè wanneer ik ga snorkelen 🀣🀣

Tot morgen πŸ’•

Vanuit de ski-bus naar ChΓ’tel (waar niemand een mondkapje draagt πŸ™ˆ) wens ik jullie een hele fijne vakantie en ga ik weer genieten van jullie reisverhalen. Geniet van de zon! En dat ga ik ook doen hoog in de besneeuwde bergen πŸ˜‰

Yvonne van Hilst 2022-03-03 23:36:27

Je hebt nog een aantal dagen tegoed dus je zal nog wel het een en ander meemaken Ik wacht op de roast van Joke πŸ˜‚πŸ™‹β€β™€οΈ

Joke glazer 2022-03-03 23:42:09

Fijne vakantie op Bonaire en geniet van alles wat het te bieden heeftπŸ˜πŸ§œβ€β™€οΈπŸ§œβ€β™‚οΈ

Ger 2022-03-04 00:02:57

Lieve Schatten, een heerlijke en mooie vakantie en met veel plezier lees ik jullie belevenissen en geniet van de mooie foto's, dikke kus. ❀😘

Wil Donkersloot 2022-03-04 00:32:31

Leuk verslag! Heel herkenbaar allemaal 😁 Liefs Pris en de kids

Priscilla 2022-03-04 07:22:52

Heel leuk verslag! Benieuwd naar de foto's en de verdere verhalen. Naar Malaga mogen jullie opnieuw met Tonia vliegen haha. Liefs Lil

Lillian 2022-03-04 08:06:51

Hele fijne vakantie lieverds, ik kan niet wachten op alle avonturen die jullie gaan beleven/ beschrijven πŸ˜€

Ingrid 2022-03-04 08:13:42

Goedemorgen, middag of avond Wat leuk weer zo,n verslag en fijn dat jullie goed zijn aangekomen nu genieten . Groeten aan Peter en Joke

Yvonne Touwslager 2022-03-04 08:22:10

Heerlijk! Ben benieuwd naar de snorkelfoto’s GENIET!

Ellen 2022-03-04 08:27:31

Nou genieten maar en jij weer er uit gepikt haha met mond kapje eten gaat Toine haha gr aan ieder een πŸ˜…πŸ˜Žxx

Cisca Wim 2022-03-04 08:52:40

Heb weer gelachen om je belevenissen!!!! Ga lekker genieten.β˜˜οΈβ˜˜οΈβ˜˜οΈβ˜˜οΈπŸ•ŠπŸ¦’πŸ“πŸ¦œ Deze vogels hebben we hier ook

Hans 2022-03-04 09:49:15

Heerlijk..weer gezellig op pad...doe Tonia de groeten van mij.. zand,zee,en wolken... Wat een kleuren bij elkaar...