Hab a thee poon (aldus de chefkok)

Vietnam, District 1

Nou daar is hij dan hoor, de kookles dag. Wekker ging om 7 uur. Pfff wat vroeg, dat zijn wij niet meer gewend haha.
Ik heb snel m'n gigantische blaren onder m'n voeten afgeplakt en heel charmant gewoon 2 sokjes gedragen in mijn slippers๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Wil geen infectie oplopen hier.
Onze fiets taxi staat om 8 uur voor de deur. Met het naar buiten lopen zeg ik nog tegen Justin, die gaan naar elkaar wijzen zodra ze jou en mij zien haha, dat wordt lootje trekken.
We stappen in en zijn nog niet aan het eind vd straat of ik roep dat 'de mijne' niet vrolijk keek toen ik een selfie wilde maken van ons samen๐Ÿ˜‚
We raken steeds meer en meer achterop, ik loop sneller dan dat hij fiets, hoe gênant. Wij zijn ook de enige in heel Ho Chi Minh stad die deze dingen gebruikt maarja het hoort bij de tour.
Nog een stoplicht verder en mijn chauffeur stopt ermee. Onderling gekibbel en we gaan wisselen, die van Justin is een heel pezig mannetje maar blijkbaar beresterk, hij komt bij mij en de mijne gaat naar Ilona en die van Ilona dus naar Justin. Volgen jullie het nog..
Ik moet zeggen dat mijn 1e mannetje best bleek ziet๐Ÿ˜€
Na weer een stoplicht verder stopt 'mijn' 1e mannetje er ook bij Ilona mee. Hij hapt naar adem, ziet grauw en wijst op z'n borst. Mijn god, die valt straks dood neer roepen wij. We gaan gewoon lopen zeg ik of Justin gaat fietsen zegt hij en dan kan dat mannetje zitten. Maar die maakt dat hij wegkomt mét fiets, tot ongenoegen van de andere 2. Ze willen perse ons op die fietsstoelen hebben en dus weer een wissel๐Ÿ™ƒ
Justin z'n beresterke mannetje dat na de 1e wissel bij mij kwam neemt nu Ilona én Justin op z'n fiets!!! Ik krijg mannetje nr 2.
Trokken we al bekijks met onze wissel eerst, nu met 2 toeristen op 1 fiets helemaal! Wij hebben lol voor 10 natuurlijk. We krijgen notabene een hele tour door de stad en die mannetjes maar fietsen. Uiteindelijk komen we bij het afzet punt, is het om de hoek van ons hotel๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ serieus 2 straten verder.
Hier ontmoeten we Li, de andere deelnemer. Li komt uit Shanghai, China en is niet ziek, zo stelt hij zich voor๐Ÿ˜€
De gids sluit zich ook aan en we gaan de markt op om ingrediënten te kopen. Maar eerst gaan we iets drinken en krijgen we een korte les Vietnamees, want we moeten in het Vietnamees bestellen!
Ik voeg het filmpje wat wij van Ilona hebben toe in de app. Té leuk!
We leren, hallo, hoeveel kost het, dank u wel en ieder z'n eigen ingrediënt met hoeveelheid.
Ik krijg bijv de opdracht om 1 kilo noedels te kopen.
Dus dit wordt mijn tekst en dan heb ik nog de makkelijkste dus jullie mogen klappen bij het filmpje van Ilona๐Ÿ˜€
  • 'Xin Chiao, Le xiao toi, mopki panvou.
Giá bao nhiêu
Cแบฃm ฦกn' -
De ingrediënten zijn gekocht en we gaan naar het restaurant.
De chef is een jonge vent, lijkt een beetje op Bruce Lee, maar hakt z'n groente gewoon met een mes hoor haha
Wij krijgen les in snijden, kruiden, uien en knoflook plat slaan en uiteindelijk bakken. Het is ontzettend leuk en heel erg lekker!
We maken springrolls(vietnamese loempia) van echte bloemen(pompoenbloem) die vullen we met een mengsel van varkensgehakt, suiker, vissaus, paprika olie, sesam olie, peper, gefrituurd uitje, en kip bouillonkorrels. Verrukkelijk!
Daarnaast maken we nog een mengsel van champignons, garnaal en kleine stukjes varkensvlees en allerlei kruiden in een pannekoek, soort taco, ook heerlijk. Tot slot een noedelsoep en leren we garneren. Een bloem van tomaat gesneden. Echt ontzettend leuk.
Één nadeel, mijn bloem was zo mooi dat ik nu thuis vaker in de keuken moet staan. ๐Ÿ˜
Alle 3 hebben we niet zo lekker gegeten als tijdens de kookles.
Naderhand struinen we weer door de straten, kopen wat souvenirs en gaan even terug naar het hotel.
Om 6 uur hebben we afgesproken op het dakterras, happy hour, om een drankje te doen en daarna de avondmarkt op te gaan.
Het is inmiddels bijna 12 uur en morgen staan de tunnels uit de vietnam oorlog op het program.
Geniet van de filmpjes. ๐Ÿ˜€๐Ÿ’•

Haha lachen die fimpjes!

Ellen 2020-02-02 18:04:55

Filmpjes:)

Ellen 2020-02-02 18:05:34

Wat gaaf en enorm grappig! Schrijf de recepten goed op, kan je lekker voor mij maken! Love it ๐Ÿ˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜

Debbie 2020-02-02 18:30:17

Het is te leuk die arme fietsers ik als hobby ook geniet van de gerechtjes ben benieuwd naar de souvenirs het zal geen mes worden๐Ÿ˜…op naar de tunnels ? Veel plezier ๐Ÿ˜˜

Yvonne Touwslager Prijn 2020-02-02 21:28:59

Ziet er allemaal heerlijk uit. Roos was prachtig. Xxx

Tonia 2020-02-02 23:32:37

Weer genoten zag het al voor me dat met die fietsen moet steeds lachen wat ik ook grappig vond ik vraag waarom hebben jullie die hoedjes op waar op jij zegt moest van de gids hekennings punt maar de bevolking dragen allemaal rieten hoedje hahaha nog heel veel plezier dikke kus mamma ๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹

Mamma 2020-02-03 08:27:28

Was weer een top dag heb weer genoten!!!!!!! Wanneer kan ik komen eten.๐Ÿ‰๐ŸˆนใŠ—๏ธใŠ™๏ธ๐Ÿˆด๐Ÿˆต๐Ÿˆถ๐Ÿˆš๏ธ

HANS 2020-02-03 09:01:14

Mijn verslag is weer weg !!. Ik sla alles wel op en vertel het van de week . Geniet van de dahen die je nog hebt ,. Dikke kus XXX

Tante Hennie 2020-02-03 09:06:54

Leuke filmpjes,dat is hard werken๐Ÿ’ช voor die mannetjes..maar warm eten, s'morgens ,!!!!!..het was best vroeg..lands wijs lands eer...๐Ÿ™‚๐Ÿ˜˜

Jellie 2020-02-03 09:23:30

Hennie, ik ga jou thuis laten zien hoe je een reactie plaatst zonder dat je hele verslag weg id๐Ÿ˜€๐Ÿ’‹