123...brommerpech

Griekenland, Svoronata

Goedemorgen,

Onze scooter doet het niet dus we wachten op de verhuurder en dat geeft mij tijd om de afgelopen 2 dagen in te halen die ik heb verzuimt haha.

Zaterdag 7 augustus

Heerlijk wakker worden met de zon en een klein windje en niet te hoeven werken op Zaterdag! Na het ontbijt onze strandtas gepakt en op pad. Een strandje uitgekozen en rijden maar. Heerlijk door het binnenland over rommelige weggetjes met weinig om je heen, genieten vd verkoelende wind. Ontzettend leuk strandje, maar heel klein en daardoor erg druk. Beeldschone omgeving met schattig restaurantje op palen. Een gedeelte met zand en een gedeelte op een rotsplateau. Geen bedje of parasol meer te krijgen dus dan valt het voor mij af want Ilona kan zonder te verbranden in de zon zitten, ik heb graag schaduw haha anders ben ik net zo een rode Engelse na 1 dag.
Op naar het volgende strandje, 20 minuten verderop, hemelsbreed denk ik 5 minuten maar je moet om bergen heen dus dat kost tijd. Een gemoedelijk strandje in een kleine baai met aan de weg allerlei restaurants. Bedjes zijn daar gratis, er zaten ook veel lokale oudere vrouwtjes met hun eigen stoeltjes in een kringetje te kletsen. Zij lieten hun spulletjes daar achter, vastgebonden aan een parasol om daar de volgende dag weer te gaan zitten. Leuk om dat zo te bekijken, versta er geen woord van jammer genoeg maar ik denk dat je zo kan invullen waar het over gaat...
Het water was er heerlijk, je kon eindeloos lopen en dan nog kwam het water pas tot aan mijn middel. Regelmatig gingen we de zee in om af te koelen, gewoon zittend op de bodem. Pas laat gingen wij er vandaan, uur of half 7. Terug naar het hotel, opfrissen en aan het einde van de weg van het hotel zit een leuk restaurant waar je de zon ziet ondergaan in de zee en er vliegtuigen landen op de kleine en enige landingsbaan van het eiland. Niet storend, gewoon leuk om te zien.

Zondag 8 augustus

Vandaag vroeg aan het ontbijt want we hebben een rit van 1 uur voor de boeg. We willen 2 grotten bekijken en daar moet je voor 11 uur zijn anders komen de touringcars vol met mensen en sta je in de hitte in de rij. Dus zowaar de wekker gezet vandaag want het ritme van vroeg opstaan is compleet verdwenen haha.
De rit was weer mooi. Groenere omgeving deze keer. Het eiland heeft een kale robuuste omgeving en een groene omgeving vol met dennenbomen en cyprussen. Die geur oh ik wordt daar zo blij van. Een enorme bergrit maar prima te doen, wederom brede wegen en een prachtig uitzicht.
Wij hadden mazzel bij aankomst. Konden zo doorlopen en achter ons kwam de ene bus na de andere. Later toen wij wegreden stonden de mensen tot ver op de weg in de rij in de volle zon, 33 graden pfff.
De 1e grot is een meer met het prachtigste water dat je ooit hebt gezien, het meer kwam te voorschijn nadat een gedeelte van een heuvel was ingestort en er zich dus onder de grond een meer bevond.
Je vaart met een bootje door het water en door de lichtvalling van boven zie je een prachtig kleur/lichtspektakel. Echt zo mooi. Jammer alleen is dat er 5 bootjes tegelijk varen dus je hebt nooit alleen maar zicht op het natuurverschijnsel, ook op de foto vaart er altijd wel zo een stom bootje door je beeld haha. Maar het was de moeite meer dan waard.
Grot 2 ligt op 5 km afstand van de 1e dus daar zijn we zo.
Dit is een druipgrot diep onder de grond. Via trappen wordt je naar de kern geleid. Rechts aanhouden om naar beneden te gaan en links lopen de mensen op weg naar de uitgang. De één nog meer aan het hijgen en steunen dan de ander. Dus dat belooft wat voor de terug weg omhoog.
Eenmaal beneden is het een stuk koeler maar wel vochtiger. Binnen mum van tijd is mijn haar nat van de vochtigheid of het zijn de opvliegers haha dat kan ook.
Een prachtig schouwspel van hangende stalactieten en staande stalagmieten. Het deed mij ontzettend denken aan de zand druipkastelen die wij vroeger maakten op het strand. Alleen deze hadden allerlei kleuren. Ik heb geprobeerd er een behoorlijke foto te maken want het licht was slecht. Hopelijk kunnen jullie het zien.
De terug weg omhoog hebben wij in ettapes gedaan, ik denk de combinatie van hitte, ijle lucht en onlogische traptrede maken dat het afzien is naar boven. Maar we hebben het gered en zijn vol gas naar het anti samos strand gereden. Van boven af een adembenemend uitzicht op de baai waar grote jachten voor anker liggen en rijen heerlijke bedden met dikke matrassen met parasols staan opgesteld. Na de inspanning van de ochtend hadden wij wel wat luxe verdiend bedachten wijπŸ˜€
Bediening op het strand, lounge muziek op de achtergrond, heerlijk water en overal waar je keek uitzicht op de prachtige bossen dennenbomen.
  • Hoe ongelofelijk zonde/erg is het dan wanneer je die beelden op het journaal ziet van al die bosbranden in Griekenland-

Ook hier op het strand een heerlijke dag gehad. Lekker gelunched op ons bedje, frappe koffie gedronken(koude koffie op een speciale manier bereidt) boek uitgelezen, beetje zonnen beetje slapen, kortom een luie middag /avond. Tegen half 8 van het strand af en nog ruim 1 uur terug rijden. Onderweg gestopt om iets te drinken, ik een ice tea en ilona een mytos biertje mee op de scooter 🀣
Ze zit zo relaxed achterop, ik zie haar in m'n spiegeltje lekker in de rondte kijken, op haar telefoon navigeren hoe we moeten rijden en natuurlijk een slokje bier op z'n tijd 🀣

Moe komen we aan in het hotel, geen trek omdat we zo uitgebreid hadden gegeten op het strand dus besluiten we om lekker op het balkon te gaan zitten met een drankje en boekjes.

Dit leven went zó snel

πŸ’‹πŸ’‹

Hi! Wat ziet het er allemaal mooi en relaxed uit! Heerlijk genieten dus! Veel plezier!

Yvonne van Hilst 2021-08-09 11:32:45

Wat een geweldige dag zo met die super grotten, volop genieten samen SUPER!!!!πŸ˜œπŸ–groetjes Piet en Marian

Marian 2021-08-09 11:40:15

Wat geweldig allemaal.Daarom begrijp ik dat Renee en Rob,Ronald en Hanneke nog een keer terugwillen.

Tonia 2021-08-09 11:43:20

Wat fijn weer om te ontvangen. Wij zaten al steeds te kijken of het verslag er op stond . Wij raken hier zo aan gewend .echt heel fijn . Wat ik zo lees zijn jullie ook verliefd op Griekenland . Ik moet zeggen wij ook hoor .ik geloof dat ik af kan stappen van p0rtugal . Ik ben zo blij voor jullie dat het zo geqeweldig is . Dus geniet zo veel mogelijk .en door jou veslagen Mandy kan je heel langg na genieten . Een hele Dikke kusneem je rust en sla zo veel mogelijk op .Hennie πŸ’•πŸ’•πŸ’•πŸ’•πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹

Hennie 2021-08-09 11:44:24

Gelukkig ik werd al nerveus geen verslag meer waar ik op zit te wachten!!!!!! Maar nu weer rustig. Wat een heerlijke omgeving. GENIET ER MAAR VEEL VAN!!!! πŸ‘πŸ‘πŸ‘β™₯οΈπŸ‘β™₯οΈπŸ‘πŸ‘

HANS 2021-08-09 11:44:35

Wat een een geweldige dag veel mee gemaakt en kekker in de zee dat vind ik ook altijd heerlijk genieten xxxxπŸ€™πŸ₯°πŸ₯°

Cisca Wim 2021-08-09 12:33:21

Prachtig weer die foto's. En weer heerlijk geschreven Nan. Nu gewoon elke dag weer hoor! Kom op , even een beetje fiscipline πŸ˜‚.Geniet lekker meiden! 😘

Debbie 2021-08-09 13:10:17

mooie foto's met leuk verslag. GENIETEN,GENIETEN het duurt tekort!! veel plezier.

ger froger 2021-08-09 14:26:15

Wat een mooi verslag ben trots opje ,prachtige foto's Geweldig die kleuren blijf genieten want de week is zo om

Siems 2021-08-09 15:41:37

Ziet er zo heerlijk uit zijn de zonne bloemen goed gekeurd je kan het niet laten jullie genieten volop fijn om te zien Xxx mamma

Mamma. 2021-08-09 16:43:53

Dat water in die inham grot zo mooi xxx

Mamma. 2021-08-09 16:46:17

Cisca Wim

Cisca Wim 2021-08-10 10:18:45

Weer een geweldige dag ik jan Wim wek even laten kommen voor de scooter te maken πŸ˜€πŸ€£πŸ˜ŽπŸ˜œ