Terug naar waar het begon

Vietnam, District 1

Vanmorgen hebben wij na het ontbijt de koffers gepakt en maken Ilona en ik nog 1 keer een rondje over het resort.
We lopen langs de tuinen en de huisjes met privé zwembad die, vinden wij, helemaal niet zo veel privacy hebben als dat je zou denken. Ik heb het flesje met wat as bij mij want hier op dit mooie rustige oord wil ik wat uitstrooien. We lopen helemaal naar het einde en vinden daar een mooi punt dat uitzicht heeft over de rivier en de rust (omdat men toch niet zo ver doorloopt). Er staat een soort van grote kruik met een schotel erop en daar strooi ik wat uit. Nu neem ik ook altijd iets van die plek weer mee als herinnering, alleen water uit de rivier lijkt mij geen goed idee haha. Dus ik pluk een bloem van de struik. We gaan even op een bankje zitten en nemen het moment in ons op.
Onze boot taxi kan elk moment komen dus we gaan onze spullen halen en checken uit. De taxi brengt ons aan wal en we reizen verder met een privé chauffeur en een dikke auto. Heerlijk achteroverleunend beginnen wij aan de terugreis. De tijd vliegt want wat zie je veel onderweg. Foto's maken gaat helaas niet maar ik heb wel wat scooters gefotografeerd, vol beladen met of spullen of met mensen haha.
Wij komen na 2 half uur aan in de stad in het hotel. Zelfde hotel als 4 dagen gelden alleen andere ingang en toren maar gelijk een stuk luxer. Nog luxer moet ik eigenlijk zeggen.
Terwijl wij wachten op de kamers krijgen we een heerlijke smoothie aangeboden.
Nadat we ons hebben opgefrist gaan we lopen. Er moet op een half uur lopen de oudste wijk van Ho Chi Minh zijn. 3 a 4 etage hoge flatjes met balkonnetjes en voor de deur marktkraampjes. Zij leven in hun eigen wereldje.
Onderweg volop foto's gemaakt, het lopen duurt daardoor veel langer dan een half uur๐Ÿ˜€
Vooral Ilona en ik kijken onze ogen uit en genieten volop. Justin iets minder haha, je ziet aan z'n snoet dat hij wel klaar is met dat basic vieze gedoe. Maar we gaan niet weg voordat we even een drankje hebben gedronken op een terrasje en wij de mensen en hun alledaagse leven hebben kunnen bekijken.
De terug weg maken wij 2x zo lang omdat we van straat naar straat lopen om zoveel mogelijk te zien. In het backpackers straatje gaan wij weer bij ons favoriete restaurantje eten en lopen daarna door naar het luxere gedeelte. Onderweg zoeken we nog naar een geo(spoorzoek spel) voor Ilona. We hebben gezien dat de avondmarkt werd opgebouwd en willen op de terug weg daar even langs de kraampjes gaan.
Maar eenmaal op de terug weg haken we alle 3 af. We hebben er inmiddels ruim 12 km lopen op zitten en vinden het wel goed. Morgenochtend worden we om 8 uur!! (Ilona is helemaal van slag haha) opgehaald voor de Vietnamese kookcursus. Dus op tijd naar bed.
Tot morgen๐Ÿ’•

Wat een apparte vruchten.De rode met geel wat is dat? Scooters vol geladen en dan worden jullie aangehouden. Een lekker zakcentje voor ze.Genieten jullie nog maar xxx

Tonia 2020-02-01 17:22:34

Wat houdt de kookcursus in ik weet alleen loempia,s๐Ÿ˜˜veel 0 plezier

Yvonne Touwslager Prijn 2020-02-01 19:42:41

Mandy dat wil je niet weten mijn hele verslag weer weg Ik heb niet de fut omhet weer helemaal op nieuw te dpen Ik ont hou alles en vertel het als julli thuis zijn hou van jullie

Tante hennie ๐Ÿฅณ๐Ÿฅฐโ™ฅ๏ธโ™ฅ๏ธ๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€ 2020-02-01 19:42:57

Prachtig weer! ๐Ÿ˜๐Ÿ˜˜

Debbie 2020-02-01 19:47:32

Geen spectulairedag!!! Welweer de foto's. Je bent nogwel motergek zo te zien!!!!

Hans 2020-02-01 20:09:40

Veel plezier tijdens de Vietnamese kookcursus! X

Lillian 2020-02-01 20:41:20

Was weer leuk om te lezen de kook cursus hebben jullie nu gehad was het leuk mooie foto.s gemaakt en wat is dat toch een anderen wereld daar okรฉ genieten nog heel veel plezier kus mamma ๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹๐Ÿป๐ŸŒบ๐ŸŒบ๐ŸŒบ

Mamma 2020-02-02 09:23:12

Wat ik ook nog in het verslag had staan .. Is dat ik denk dat een reis bureau blij is als jij je verslagen op papier aanbied voor hun reizigers . Jij kan meeslepend goed schrijven . Beelden schieten als de beste . Echt ik maak geen hele verre reizen meer . Ik die informatie zo kopen . Nou genoeg veeren . Trouwens wat zag de bloemenstal er weer prachtig uit .!!! Over veeren gesproken zo mooi en groot hen ik ze nog niet gezien Genieten en hou van je , ..

Tante Hennie 2020-02-02 09:45:53

Weer helemaal leuk . Wat een belevenis,en wat een top team julle met z,n 3en Het is nog steeds een feest om te lezen . Nou Ilona heeft echt een talen knobbel hoor . Dat had zij ook al met haar spaans . Wat wel is dat zij heel clever is . Zij heeft voor alles wel een oplossing .echt geweldig leuk . Wat een geweldig stel samen . Daarom geniet ervan en sla alles maar goed op . Dan hebben We als jullie thuis komenweer heel wat te lachen . Geniet weer vandaag, lifs en dikke kus van ons XXX