123...wegwezen

Griekenland, Svoronata

Er zit wat vertraging op de lijn haha geen idee hoe dat komt ☺️

Gisteren dus bij tijds op pad gegaan want we hadden een lange tocht voor de boeg.
2 dorpjes bezoeken.
Assos ligt in het noord westen van het eiland op 1 uur en 10 minuten rijden en Fiskardo, ligt helemaal in het noorden en een half uur van Assos vandaan.

Onze billen houden het max 45 minuten vol op de scooter 😂dus een tussenstop is noodzakelijk.

Bloedheet was het, volop zon en 35 graden, gevoels temperatuur 38 graden, eigenlijk geen weer om zoiets te ondernemen maar ja jullie kennen ons inmiddels..
In 1e instantie was het heerlijk verkoelend op de scooter met het windje. De route kenden we al want die hadden we gelijk op de 1e dag al grotendeels gereden. Een enorme berg over, ruig landschap, brede wegen en weinig tot geen leven op die bewuste berg.
We rijden voorbij aan Myrtos Beach, jullie weten wel, van die 1e strandfoto met dat prachtige water en dan komt de 2e bergrit. Deze keer met bomen omgeven en daar hou ik van. Ik heb het al vaker gezegd, die geur van die bomen💕💕
Hier zien we ook veel meer berggeiten, grappig om te zien hoe die op de meest onmogelijke plekken gaan staan of liggen.
Uit het niets doemt daar een prachtig uitzicht op, een bergachtige landtong met allemaal gekleurde huisjes. Links ervan de grote zee en rechts ervan een baai die uitmondt in de grote zee. In het verlengde van de landtong een kleinere berg met daarboven een ruïne van een kasteel. Met een heerlijke slinger weg naar beneden, je kunt je zo laten vallen(diegene die weten hoe het is om brommer te rijden of graag kijken naar wielrennen, begrijpen wat ik bedoel)
Je hoeft nauwelijks te sturen, dat doe je met je heupen enfin het was een relaxte afdaling om te rijden.
Eerst nog door wat kleine dorpjes alvorens je bij het dorp Assos uitkomt. Mooie huisjes met balkonnetjes versierd met bloesems, je weet gelijk waarom dit zo populair is. We parkeren aan het begin vh dorp en gaan een stukje lopen voordat we ergens gaan zitten. Na nog geen 5 minuten ben je het dorp alweer uit, serieus! Met die hitte vinden wij het ook niet heel erg en dus gaan we in het haventje op een terrasje zitten. We smelten weg daar maar blijven volhouden want daar hebben we niet 1uur en een kwartier voor gereden. Het zweet gutst van ons af en na een half uur houden we het voor gezien. We rijden door naar Fiskardo, want daar willen we langer blijven maar niet die hele rit in het donker terug rijden dus moeten we een beetje op de tijd letten. Ik heb ook wat as van Deborah bij mij en wil dat in dat prachtige dorpje ergens uitstrooien.
Na iets meer dan een half uur rijden komen we aan. Inderdaad een plaatje om te zien. Super leuke huisjes met ook weer die balkonnetjes versierd met planten, leuke winkeltjes en straatjes aan een mooie haven. Maar druk!! Druk!! Niet normaal. Men loopt voetje voor voetje en de bootjes groot of klein liggen tegen elkaar aan geplakt in de haven. Mensen staan in de rij om een tafeltje te bemachtigen en iedereen staat dicht op elkaar. Ilona en ik kijken elkaar aan en beide denken wij 123...wegwezen
Na het haventje 1x gelopen te hebben besluiten wij om terug te gaan. De hitte mat ons wel af dus gaan we eerst iets eten en drinken voordat we terug gaan, maar waar?? Alles zit vol vol vol.
We lopen langs een gyros restaurantje waar je ook een broodje kan meenemen. Nou die beslissing is snel gemaakt. We bestellen 2 broodjes en wat drinken en gaan in een zijstraatje op de stoep zitten, want daar waait een briesje en eten we onze broodjes.
Op weg naar de scooter horen wij omroepen dat de ferry's naar onder andere Athene gaan vertrekken en binnen mum van tijd zijn alle terassen leeg en kun je stoelendans doen hahaha.
Maar evengoed zijn wij weggegaan en heb ik besloten om daar niets uit te strooien, voelde niet goed, te commercieel.
Uiteindelijk is het half 6 wanneer wij aan de terugrit beginnen en ergens halverwege stoppen we bij een tentje aan de weg om wat te drinken. Tegenwoordig ben ik verslaafd aan de koffie frappe, terwijl ik er eerst m'n neus voor ophaalde😊
Het 2e gedeelte was niet normaal heet, zelfs de wind deed zeer aan onze benen.
Bij aankomst in het hotel zijn wij gelijk bij het zwembad gaan liggen met een cocktail en bijgekomen van de lange dag op de heerlijke bedden die ze daar hebben. Tot laat daar gelegen en om 10 uur 's avonds naar het restaurant bij het hotel op de hoek gaan eten. Heerlijk eten hebben ze daar dus jullie weten waar wij vanavond zijn haha.
💕

Wederom leuk verslag mooie foto's. Goed dat Deborha er weer bij is de as is misschien niet zoveel meer want jullie hebben al veel gereisd. Vakantie bijna over doe voorzichtig met de scooter . 😇🙃🤣

Siems 2021-08-11 19:53:18

Nee Yvonne, dat raakt niet op 💕

MandyenIlona 2021-08-11 19:55:12

Geweldig weer! Beeldig daar! Geef mij ff het nummer van de klantenservice! IK ZIT AL VANAF 8 UUR VANMORGEN TE WACHTEN OP JE POST , NANNY!!!!😂❤😘

Debbie 2021-08-11 19:58:40

Wat een mooie dag weer !!!!!! Geniet er maar lekker van.

Hans 2021-08-11 20:01:32

Ik was al bang dat je het niet meer op kon brengen mandy ..maar vlij dat je er weer bent Wuj vinden het altijd weer leuk om O snel mogelijk te gaan lezen .Als deze rwis er op zit ,Ou ik aan een boek beginnen van al je reizen . Hoewel als jij straks thuis bent kan je weer aan de bak denk ik .. Maarja je weet maar nooit . Ik heb nog steeds alle fam stories van veoeger .af en kijk ik er nog in ,echt heel leuk . Ik hoorde van mama dat julli vrijdag weer naar huis komen he . Dus geniet nog maar lekker . Bedankt weer en hele dikke kussen .van Hans en Hennie

Hennie 2021-08-11 20:03:48

Sorry sorry ik had het te druk met draaien op m'n bedje 😂😂💕

MandyenIlona 2021-08-11 20:04:04

Een leuk verslag weer.Met de foto’s erbij ook een beetje erbij. Mooi de foto’s met bloemen xxx

Tonia 2021-08-11 20:07:33

Zo grappig om foto’s te zien waar we een paar jaar geleden ook geweest zijn. Super mooie plekjes daar. Veel plezier nog en pas inderdaad op met de scooter er zijn hele gladde stukken asfalt 😄

Ingrid 2021-08-12 09:14:05

Wij hebben weer genoten van het verslag maar wat mooi die balkonnejes met die bloemen van daag lekker genieten xxxxxtot morgen

Mamma 2021-08-12 09:26:01

Wat een geweldig verhaal het is net of ik mee rij op de scooter haha nou genieten maar xxx🤪👩‍👩‍👦‍👦

CIs en Wim 2021-08-12 10:56:48

Nou hier ook weer 123 onder de overkapping Voorspelling een paar dagen zomerweer..was vandaag lekker..maar nu zo maar weer opeens regen..ik dacht een zwoele zomeravond..wijntje erbij..🍷..ik was gisteren op wijk/aan Zee.en eigenaar strandtent zei rare zomer,ofdat het seizoen nog moet beginnen Maar ik houd de moed erin...geniet van mijn tuin....jullie hebben een heerlijke week vakantie gehad..zo aan jullie verslag te horen moet je zeker blijven doen..even ontspannen,goed voor je lijf🤗van buurvrouw over de sloot.

Jellie 2021-08-12 20:13:40

Lieve Schatten, bedankt voor de heerlijke verslagen en supe mooie foto's, het was zoals altijd weer genieten van jullie reis. Een goede vlucht terug en voor straks welkom thuis. Van mij een dikke kus.

Wil Donkersloot 2021-08-13 07:25:23

Super leuk verslag weer en wat heb je leuke kettingen om!😍