Van de Holstenen tot Beverlo

België, Beringen

Mooie wandeling langs de Holstenen en de Teut waarbij ik een wandelgroep van de Zandloper tegenkwam.

Verder door de mijnwijk Meulenberg, de mijnsite Houthalen, Zolder om dan via de Beringerheide in Beringen aan te komen om 18u. De enige geschikte slaapplaats bleek in Beverlo te zijn. 4 km trein en 4 km wandelen later arriveerde ik bij mijn b&b.

30 km opnieuw vandaag (tot. 499).

Morgen dus de laatste dag naar de terril van Zolder via Beringen Mijn. Ik zal rond 16u aan de voet van de terril zijn: parking aan de Halstraat (dichtbij de Lindeman).

Iedereen met een hart voor de toekomst is welkom om het laatste stukje naar de top mee te wandelen. Breng zelf eventueel drank... mee zodat we boven kunnen drinken op de Toekomst. Een zonnescherm of hoed kan aan te raden zijn. Deze uitnodiging is geheel vrijblijvend.

Zoals jullie weten draag ik deze tocht op aan de burgerbeweging Toekomst Telt (apolitiek en onafhankelijk). Daarom is elke dag een sdg aan bod gekomen, in totaal 17.

Een bijkomende belangrijke doelstelling van Toekomst Telt is burgerparticipatie. De G1000 van David Van Reybrouck is hiervoor een inspirerend model.

Veel succes op je laatste dag. De rest is al een succes geweest. Ik vond het héél fijn om je wandeling te volgen. Ik kan morgen spijtig genoeg niet naar de terril komen omdat ik meedoe met de Kennedy-mars, 80 km.

Philippe 2023-09-08 21:04:14

De laatste loodjes weeral Paul ...merci dat we konden meegenieten van jou mooie foto's ,wandelervaringen . en vooral een stukje boeiende geschiedenis . Misschien tot morgen ....

Rita 2023-09-08 21:39:44

Brei er morgen een mooi eind aan. Je zal veel boeiends te vertellen hebben. Velen zullen stiekem jaloers zijn, ik ook een beetje 😉Ik zou gekomen zijn maar ik ga morgen meedoen aan de Kennedy mars in Dilsen Stokkem.

Elga 2023-09-08 21:47:51

Wow, je bent thuis bijna voorbij gewandeld. Je was welkom geweest. Morgen werk ik, maar ik wens je een geweldige laatste dag van deze onvergetelijke trip.

Gerlinde 2023-09-08 23:03:52

Goede thuiskomst. Gefeliciteerd. Hoop dat deze camino aan uw verwachtingen voldaan heeft en wens nog een goed vervolg in verdere leven. Mimi

mimi.celis@skynet.be 2023-09-08 23:32:21

Proficiat, Paul. Het was bijzonder boeiend om je te volgen, dankjewel. Welkom terug!

Diane 2023-09-09 08:14:47

Dank u Paul om deze mooie reis mee te mogen "stappen". Elke dag 30 km, ik zie het mezelf nog niet doen. Wij hebben er ook van genoten en zullen straks de laatste meters meestappen. Geniet alvast van deze mooie en warme stapdag.

Danny en Mieke 2023-09-09 09:29:49

Fijn dat ik met je mee mocht tijdens deze leuke, zeer gevarieerde wandeltochten. Ik heb er van genoten. Tot de volgende… Dankjewel neefje!

Nathalie 2023-09-09 10:19:21

En nú naar je aankomst! Je mama🌻

Thérèse Coolen 2023-09-09 13:18:57

Bedankt om mogen mee te stappen, en tot de volgende..