Door het Tsjechische binnenland naar het Zuiden

Tsjechië, Pluhuv Zdar

Na een degelijke nachtrust, goed ontbijt en met een zelfgemaakt lunchpakket + fruit weer verder zuidwaarts. Het wordt een dag met kleine maar boeiende alledaagse dingen hier in Tsjechië.

Ik zit hier nu in een klein stadje waar je om naar een wc te kunnen gaan 2 sleutels moet gaan vragen in de bloemenwinkel om dan een hek en een deur te openen naast de bushalte. Moet kunnen. Mensen zijn hier wat afstandelijk, vragen en zeggen niets, kennis geen Engels noch Duits. Gelukkig zijn woorden als toilet, koffie e.a. redelijk internationaal en helpt gebarentaal altijd.

Aan mijn lieve zoon Wouter die mij onlangs zei dat Tsjechië redelijk vlak was. Niet dus, constant op en neer, heuvelachtig dag na dag. Misschien dat jouw jeugdige benen hier vanzelf door fietsten of... wordt ik een dag ouder? ;-)

Vandaag toch 110 km, 's morgens wat minder gestart maar naarmate de namiddag vorderde ging het beter en werd het ook iets minder heuvelachtig.
's Avonds een echt Tsjechisch feestje met drank en muziek. Wederom: beelden met subtekst zeggen alles.

Bericht: ik zal vanaf nu bij reacties in het vak zelf reageren zodat je mijn antwoord gemakkelijk terug vindt. Fietsgroeten!

Prachtige beelden Paul, denk ook een prachtige reis met je fiets. Geniet er van groeten Rudi Dag Rudi, met de fiets zie je vele details waar je dan ook onmiddellijk voor kan stoppen. Als je alleen bent kan je je ook wat onopgemerkt mengen onder de mensen en hier en daar foto's nemen die ik thuis niet zou durven nemen. Bedankt voor de reactie! Paul

Rudi Coomans 2019-08-22 19:31:06

Na weer een drukke dag in aanloop naar onze expositie in Sint Oda is het altijd fijn weer een fietsbericht te lezen uit verre oorden. Ik bewonder je daarom. Succes morgen. Dag Gerlinde, hopelijk verlopen de voorbereidingen voor Odart goed. Weer een fantastisch initiatief waar ik spijtig genoeg niet kan bijzijn. De bewondering is wederzijds!

Gerlinde 2019-08-22 19:32:58

Dank je wel Paul ! Het voelt aan alsof ik achterop zit .. Elke fiets-dag opnieuw genietend van je verhalen, indrukken en foto's .. Vele 🚴‍♂️ groeten. Manuel. Fijn, Manuel, zo vertelt iedereen een eigen verhaal. Fijn dat je kan volgen!

Manuel Coolen 2019-08-23 08:43:22

Tsjechië is inderdaad niet vlak. Ook om te wandelen was het niet altijd makkelijk :-) Ik kijk uit naar je volgende bericht! Nu zal het geleidelijk aan wat minder heuvelen of toch of zijn minst dalen richting Donau met toch nog heel wat kuitenbijters.

Anne 2019-08-23 10:20:12

Hi Paul! Hat dir Wien gefallen? Ich wünsche dir eine schöne und unfallfreie Fahrt nach Istanbul. Vielen Dank für die Getränke in drosendorf.