Richting Charleroi

België, Charleroi

Een regendag maar minder erg dan in Limburg. Poncho en petje zijn dan uitstekende hulpmiddelen.

Twee terrils bestegen wat het totaal op 8 brengt.

Pas vertrokken om 11u wegens hevige regen, na 23 km aankomst in Monceau sur Sambre vlakbij Charleroi. In heel deze streek was geen bed meer te vinden. In een cafetaria bood een vriendelijke man mij een lift aan naar Charleroi centrum. Hij bleek een pastoor te zijn. Er is altijd een oplossing. Morgen herneem ik de wat aangepaste route.

Ik ben ondertussen de 100 km wandelen
ruim gepasseerd: 120 om precies te zijn. Van de Borinage ben ik via le Centre in le pais noir aangekomen.

SDG 5 staat voor kwaliteitsonderwijs. De jeugd is de toekomst. Ook hier wil de burgerbeweging Toekomst Telt haar steentje bijdragen.

Mooie foto's Paul, fijn om mee te kunnen wandelen met jou...

Rosa Claes 2023-08-26 11:05:05

Mooie ontmoetingen tijdens jou lange wandeltocht. Bedankt voor de mooie foto's. Hou er de moed in.🚶‍♂️🚶‍♂️🚶‍♂️

Jos Moons 2023-08-26 11:11:40

Weer top ⚒️⚒️⚒️⚒️

Wilfried 2023-08-26 11:29:06

« Warme » mensen ontmoeten: dat is het plezier van reizen.