Refugio Santicchio naar Santo Stefano

Italië, Pieve Santo Stefano

Na een stemmige avond met 14 Italiaanse wandelaars 's morgens na het ontbijt weer vertrokken voor een lange boeiende bergachtige tocht met de sterke aanwezigheid van Franciscus.

De foto"s met de nodige commentaar spreken voor zich.

Sanctuario La Verna mocht niet ontbreken. Daar wordt o.a. het originele kleed van Franciscus bewaard en zou hij zijn stigmata ontvangen hebben. Heel boeiend maar erg toeristisch. Ik was blijkbaar de enige pelgrim en viel wat uit de toon.

Dan was de oasis van Franciscus veel intenser als beleving. Heel rustig met paters Franciscanen die hier op bezinningsweek waren. Autentiek zoals je in beeld kan zien.

Dan nog een lange namiddagwandeling waarbij ik weer ervaar wat te weinig eten en drinken kan betekenen met dagtochten van 10u door de Apenijnen. Vanaf morgen ga ik 2x middag eten. Mijn gemiddeld calorieverbruik per dag is 5-6000 kcal. Slik.

Een super toffe dame uit een Agriturismo (volzet) heeft me 3 spa's, een cola, een dik stuk chocolade en brood gegeven. Een reddende engel!

Wat ziet dat er heerlijk zuiders uit, Paul. Geniet met al je zintuigen. Goede trip, Gerlinde

Gerlinde 2022-08-25 20:10:24

Przchtigr ontmoetingen en een reddende engel die helpen om er te geraken veel moed paul. pace et bonum

Raymond Remans 2022-08-25 20:26:46

Lieve broertje, volg je gevoel! Genieten daar! Zo zalig en natuurlijk! Leuke mensen!💚🧡💚

Kristien Coolen 2022-08-25 20:32:14

Weer prachtige foto's. Geniet van uw reis.

Ludo en Lutgarde. 2022-08-25 20:40:17

Mooie foto’s! Fijn dat wij mogen mee genieten van je reis. Geniet ervan!

Nathalie Coolen 2022-08-25 20:54:52

Amaai, nog zo jonge Paters te vinden in Europa. Echt wel een ontdekking. Mooie paadjes trouwens . . .

Jef Broux 2022-08-25 21:10:08

Weer mooi geformuleerd

Willy Schepers 2022-08-25 23:03:00

Weeral een mooie ervaring en ja de dorstigen laven en de hongerigen spijzen op tijd en stond ..ook een mooie deugd ...

Rita Vanhove 2022-08-25 23:10:53

Zalig,ik geniet,je mama

Thérèse Colemont 2022-08-26 03:23:34

Prachtig Paul .. we genieten mee

Manuel Coolen 2022-08-26 11:11:13

Dat is meegenieten, mooi .

Lea 2022-08-26 11:42:50

Toen wij in La Verna op pelgrimstocht waren, vertelden de paters over de stigmata die Franciscus daar ontvangen had. Hoe Franciscus zich zozeer identificeerde met het lijden van Christus dat hij Jezus' wonden in zijn eigen lichaam voelde. En de paters vertelden ons dat die identificatie betekende : zich geraakt en aangesproken voelen door de verwonde mens. Zo hebben wij die pelgrimstocht naar Assisi als een echt spiritueel gebeuren beleefd.