Van Maastricht tot Eisden

België, Dilsen-Stokkem

Een lange wandeling van Maastricht tot Eisden met uiteindelijk een slaapplaats in Dilsen.

Erg warm, tot 32°. Zweten geblazen en veel drinken. In Eisden was niets te vinden. Info gevraagd in hotel Porta Cité waarbij de eigenares me naar mijn huidige kamer gebracht heeft: zie foto's. Opnieuw het
bewijs dat menselijk contact primeert.

Een lange tocht van 32 km (tot. 410)

Vandaag komt sdg 15 aan bod: leven op het land. Spreekt voor zich. De menselijke invloed op planten, insecten en dieren is buitenmaats. Vanuit de burgerbeweging Toekomst Telt willen wij ons hiervoor hard inzetten in Heusden-Zolder.

Ik was er graag volgende zaterdag bijgeweest bij je aankomst op de terril van Zolder, eventueel had ik de laatste tocht meegewandeld. Ik ben meer een wandelaar dan een fietser. Op 09/09 wandel ik de Kenedymars- Maasland, 80 km. De eerste Kenedymars in België sinds de jaren 80. Gaat ook zwaar worden bij dit warme weer.

Philippe 2023-09-05 22:44:26

Ik kijk altijd erg uit naar de mooie foto's en je geweldig commentaar erbij, leerrijk en grappig 👍merci Paul om dit na een zware dag nog voor ons te doen 😃🙏