Eerste dag Polen

Polen, Świnoujście

Na de ferry van Zweden naar Polen (met eindelijk een voldoende nachtrust) 's morgens 6u30 reeds op weg. Polen is wel heel anders dan Zweden/Denemarken, naar onze normen een relatief arm land met een bevolking die op het eerste gezicht wat afstandelijk lijkt maar in tweede instantie heel behulpzaam en hartelijk. Ik heb vandaag 128 km gefietst met een redelijke tegenwind, meestal via lokale wegen waardoor je toch een en ander beleeft. De beelden met tekst zeggen genoeg!

Ik heb ook iets meer aan mijn veiligheid gedacht. Voor de eerste maal in 22 jaar fietsreizen draag ik een fluohesje langs drukke wegen. Via mijn vertrouwd spiegeltje houd ik élke achterligger in de gaten voor als hij eens mijn kant op rijdt, dan kan ik op tijd de zijkant in fietsen. Ik denk dat de mannen van onze fietsersbond mij wel beïnvloed hebben ;-) . Enkel een helm draag ik nooit, met mijn snelheden van 15-20 km/u.

Dag Paul, zulk een zware dag achter de kiezen en dan nog een doornen kroon op je hoofd zetten terwijl je wat rust, je moet niet overdrijven he!! De foto’s zijn vandaag niet zo indrukwekkend als gisteren, op de zonnebloem en veldbloemen na. Polen is duidelijk een ander land met een andere cultuur. Gelukkig is het eerste zicht dikwijls bedrieglijk en sowieso beperkt. Goede moed voor morgen na een hopelijk verkwikkende nacht. Veel groetjes.

Mieke 2019-08-15 21:04:41

128 km! Je zal wel moe zijn. Blijven trappen maar...

Gerlinde 2019-08-15 21:30:38

Mieke, elke dag is weer anders en het land toont zich zoals het is op dat moment voor mij. Het is natuurlijk maar een kortstondige eerste indruk maar toch zegt het iets. Fietsen zit me in de benen al zoveel jaren, dus de conditie is voorlopig nog meer dan goed. Heb ondertussen nog wat inschrijvingen binnen voor oktober! Groetjes!

Paul-op-weg 2019-08-15 21:40:01

Moe maar voldaan, Gerlinde, seffens onder de lakens!

Paul-op-weg 2019-08-15 21:40:32

Proficiat Paul!!128km en leuke dingen gezien! Nu goed rusten en morgen weer fit op! Tot morgen Greetje

Greet Beckers 2019-08-15 21:41:47

We volgen je op de "voet" Paul. Toi toi toi.

julien maebe 2019-08-15 22:19:37

Ondertussen stilaan goed bij gerust, Greetjes, seffens rustig verder.

Paul-op-weg 2019-08-16 06:07:18

wat staat er in oktober op stapel Paul?

Marc Desmet 2019-08-16 09:46:42

Een samenkomst van mijn collega apothekers KUL 1979, Marc, geen fietsevenement dus hoewel er met de Fietsersbond nog heel wat op stapel staat!

Paul-op-weg 2019-08-16 11:53:13

dobry dzień Paul. De eerste kilometer is de lastigste, vanaf dan kan je beginnen met aftellen. Geniet met volle teugen van je fietsreis, zowel fysiek, sociaal als cultureel. En hou het volgende ook in gedachten. "Voor agenten per fiets hoeft u nooit bang te zijn. Die rijden naar huis." Groetjes

Moons jos 2019-08-16 14:28:58

Dag Jos, de fietsreis verloopt goed maar soms zijn er ellendige kasseiwegen en zanderige wegeltjes. Google maps is ook niet altijd juist. Fietsgroeten! Paul