Over de Tsjechische grens richting Praag

Tsjechië, Teplice

Vandaag ging ik de grens over naar Tsjechië waarbij deze grens spijtig genoeg door een gebergte gevormd werd, het werd dus zwoegen met 40 kg onder de bips tot een hoogte van 800 m waarna natuurlijk een zalige afdaling die ik op één moment veilig tot 51 km per uur liet gaan (zonder te trappen).

Een uitgebreide stop in Teblice waar alles goedkoop is: koffie met taart: 2,5 € dit in een mooie zaak. Maar dan toch weer fietsend omhoog en omlaag, nooit echt vlak. Elk dorpje leek aan een rivier te liggen waarna weer heuvels. Tot overmaat van ramp begon het te regenen, vond ik een hotel gesloten (vrij veel leegstand hier) en na lang doorfietsen kon ik nog net een bed in een appartement (deel van een hotel) kunnen boeken met ontbijt: 40 €. Oef! Eind goed al goed. 97 km achter de rug.

Ik hoor je al zeggen, niks anders dan fietsen! Wel, vele uren, ja, maar het zadel wordt dan een zetel voor de cinema van de wereld. Foto's met uitleg in bijlage, beelden zeggen meer dan woorden.

Een goede nacht straks, Paul. Je zal het kunnen gebruiken.

Gerlinde 2019-08-20 20:50:16

Zal geen probleem zijn, Gerlinde!

Paul-op-weg 2019-08-20 21:44:37

Toch maar opletten da je geen bekeuringen oploopt voor overdreven snelheid ! Wat een heerlijke foto’s weer ! Ik wens je van hieruit een deugddoende nachtrust... gevolgd door een krachtgevend ontbijt ... wind in de zeilen, en veel “fors” In de benen ! Tot morgen Simone

Simone 2019-08-21 00:06:41

Soms staan er snelheidsmeters die mij ook "meten". Net een goede nachtrust gehad en seffens inderdaad een stevig ontbijt waarbij ik me een uitgebreid lunchpakket maak, fijn dat je zo kan volgen, Simone, vandaag naar en door Praag.

Paul-op-weg 2019-08-21 06:36:10

Goeiemorgen Paul, Met bewondering en verwondering volg ik al even je gestage trap-avontuur naar je eindbestemming. Je verrast me telkens met je mooie verslagen en je frisse beelden met soms erg typerende kenmerken van de streek waarin je vertoeft. Hopelijk blijf je van al te veel regen gespaard.. Houd het droog en blijf genieten, Hartelijk

Germaine 2019-08-21 09:09:27

Dag Paul, de automaat met fietsbanden is misschien een goed ideetje voor de provincie, om op enkele plaatsen van het fietsroutenetwerk zo een automaat te plaatsen. Ik sta elke dag nog versteld van de mooie foto's die je ons bezorgd. Blijf dit doen om ons te gedenken. Haren in de wind, laat de pedalen maar gaan en hou het veilig. Groetjes

Moons jos 2019-08-21 09:12:45

Dag Paul, Het zadel, een zetel voor de cinema van de wereld. Wat heb je dat prachtig verwoord, Paul. Fijn je verslag te lezen en zo voor mij onbekende streken door jouw foto's te zien. Onze fietsvakantie aan zee is in het water gevallen. Mijn man is in Nieuwpoort gevallen (niet met de fiets!) en wordt momenteel geopereerd van een gebroken elleboog. Rijd veilig en wel! Lieve groeten

Miety van de zen-groep 2019-08-21 13:10:37

Namasté Paul, deze namiddag 24 graden en zon in Limburg, ideaal fietsweer. Gisteren een klein rondje gefietst: Boxberg – Bokrijk – Kiewit – Zonhoven – Holsteen – Boxberg. In Kiewit zijn de sporen van PukkelPop bijna uitgewist. Ik kon vorig weekend de muziek tot thuis horen (7 km vogelvlucht). Dat heb je dus wel gemist! Ik weet niet of je muziek kan beluisteren onderweg… toch enkele tips : Jimmy van Boudewijn de Groot, Bike van Pink Floyd, Bicycle Race van Queen, De Fietser van Ekseption, Bicycle van John Cale, The Ride van Luka Bloom. “Pedal on, pedal on, pedal on for miles, Pedal on”. Georges (vd zengroep).

Georges Bex 2019-08-21 17:17:04

Dag Germaine, fijn dat je de fietsreis zo kan volgen. Voorlopig bijna geen regen gehad, goed fietsweer, niet te warm maar dat zou wel eens zuidwaarts kunnen veranderen. De beelden die je ziet zijn typisch vanuit het gezichtspunt van een fietser, bedankt voor de reactie! groetjes, Paul

Paul-op-weg 2019-08-21 19:49:25

Dag Jos, de foto's zijn spontaan getrokken en je hoeft maar even te remmen om ze te maken zelfs de meest bizarre, het voordeel van traag maar ver fietsen. Jouw idee van pindat is super! groeten, Paul

Paul-op-weg 2019-08-21 19:51:00

Dag Miety, fijn dat je kunt volgen vanuit een "andere" zetel. Heel spijtig om te horen dat je man gevallen is met een breuk als gevolg. Opereren... Hopelijk hersteld het snel. Nu, zoiets kan me hier ook overkomen en ik moet er voortdurend voor bedacht zijn, groetjes en tot Zen! Paul

Paul-op-weg 2019-08-21 19:54:14

Namaste, Georges, Pukkelpop heb ik inderdaad tot hier niet gehoord ;-) en dus ook niet gemist. Je bent blijkbaar een echte muziekliefhebber. Vorige tocht door de US heb ik uren muziek beluisterd met oortjes en na een later concert heb ik wat last van tinnitus gekregen dus nu houd ik het op de muziek van de natuur én ... het verkeer. Fietszen vond ik wel een heel treffende vondst! Tot Zens! Paul