Santo Stefano naar Selci-Lama

Italië, San Giustino

Na 4 dagen veelvuldig klimmen en dalen door berg en dal langs diverse paadjes heb ik ditmaal gekozen voor lokale meestal verharde wegjes. Vele bergpaden zijn bedekt met kleine rotsblokjes en die geraak je wel eens moe.

Het werd een dag wandelend als God in... Italië. Een golvend landschap met oude dorpjes, verrassende ontmoetingen (zie foto's met bijschriften) en traktaties van lokale wijn en vruchten.

Onderweg van 9u tot 19u dus weer en heel end verder richting Assisi (en Rome). Niet zonder moeite met redelijk hoge temperaturen dus zweten geblazen.

Geen fysieke klachten, ditmaal at ik rond 15u pasta met brood en seffens 21u nog een late lunch. Tussendoor natuurlijk meegebracht eten en frinken. By the way: mijn rugzak weegt tussen de 9 en 14 kg. Ik volg de behoeftes van mijn lichaam dus beter op. Als je goed "luistert" dan doe het juiste: voeding, drank en rust.

Morgen weer een nieuwe dag naar...? We zien wel.

Voor het slapen genieten van je reis,heerlijk! Tot morgen, Je mama

Thérèse Colemont 2022-08-26 21:04:39

En alweer heel boeiend...

Rita Vanhove 2022-08-26 21:24:52

Geweldig ...ik kijk al uit naar morgen !

Anna 2022-08-26 21:28:05

De Tiber of Tevere .... , derivieren staan bijna allemaal droog in Italië, Volg die bedding dan maar hé Paul , recht naar Rome. In boca al lupo !

julien Maebe 2022-08-26 21:36:26

het moet heerlijk om in een ander ritme te leven... en Franciscus te voelen... geniet ervan Paul

Ward C 2022-08-26 21:52:52

Alweer een mooi reisverslag... Op naar morgen...

Rosa Claes 2022-08-26 22:37:16

Amai, niet alleen de Tiber, ook de kleine bijriviertjes staan daar behoorlijk droog. Als je ziet in wat woningen ze daar nog wonen, dan mogen ze hier in België echt niet zagen en klagen. (Italië is toch ook een Europees land....)

Jef Broux 2022-08-26 23:10:55

Mooie foto’s Paul en aangename verslaggeving

Willy Schepers 2022-08-27 00:50:18

Wat fijn! Samen onderweg!

Lut Goemans 2022-08-27 08:22:02

ZEER BOEIEND pAUL GENIET ERVAN WIJ ZULLEN DUIMEN !!!

ROB SWERTS 2022-08-27 09:25:04

Of je nu een foto neemt van een riviertje in Italië of een foto van een riviertje in de Ardennen : één gemeenschappelijk kenmerk - droog, droger, droogst. Maar hier zegt de droogtecommissie dat we nog lustig met water mogen smodderen. Nog een fijne reis verder. Boeiend om te volgen !!!!