Vanuit Boedapest zuidelijk naar het binnenland van Hongarije

Hongarije, Harta

De dag begon goed :-( . Ik had een boek mee van Anne en vond het niet meer. Rustig nadenken: laatste stopplaats gisteren was een plaatselijk Italiaans restaurant waar ik nog snel gegeten heb, een pension geboekt en er onmiddellijk daar naar toe gereden ben. Mijn boek lag misschien daar. Teruggereden, openingsuren 11u ! :-( . Een man was toevallig aan het leveren maar kende geen woord Engels, Duits... Hij dacht dat ik het menu wou zien, verstond er niets van tot... Google Translate de oplossing gaf: "Elfelejtettem tegnap itt a könyvemet" of "Ik ben hier gisteren mijn boek vergeten". "Aha!" zei de man, ging zoeken en vond het! Oef!

Even dit: ondanks de privacyperikelen is voor mij Google (maps, translate, pensions, reviews...) een bijzonder handig hulpmiddel. Ik vond steeds de weg en mijn boek terug, altijd een pension, openingsuren... Een super handig hulpmiddel dat me heel wat reisellende bespaart en veel comfort geeft waardoor er meer tijd en ruimte is voor het fiets-ontdekken.

De dag was (te) warm, tot 33° vochtige graden, ik heb dan maar mijn zonnehoed opgezet. Goed aangekomen in een goedkoop pension vlak aan de Donau waar ik nu ga eten en de zon net ondergaat. Fietsgroeten uit het warme Hongarije!

108 km wegens de laatste uren die steeds goed vooruit gaan, late namiddag, weinig wind, mooie weg, energie tegen de avond...

Hallo Paul. Heel goed boek ik heb het al 2 keer gelezen en vorige week heb ik het meegegeven aan een vriend die naar Kroatië vertrok. Volg al je verslagen op Google zo reis ik ook een beetje mee. Nog 2/3 de te gaan Paul. Ik bewonder je voor je moed en uithoudingsvermogen om in alle omstandigheden gewoon door te gaan(fietsen). Groetjes Frieda (zen) Dag Frieda, het is inderdaad een zeer goed boek,, zeker de moeite waard om er achter te gaan. Dag na dag doorgaan is een soort ritme, het lukt goed. Ik zal verderop wel eens een rustdag inlassen. Fijn dat je zo kunt volgen, tot Zens, Paul

Frieda 2019-08-28 23:01:50

Dag Paul, in België is apotheker een knelpuntberoep. In Hongarije is het blijkbaar een beschermd beroep. Als je terug bent wil je mij dan eens helpen met, hoe je met google alles kan vinden. Dan nog iets om over na te denken: "Het leven is te kort om je zorgen te maken. Heb plezier. Heb lief. Heb geen spijt. En laat je door niemand van de wijs brengen " Groetjes en hou het veilig Dag Jos, bedankt voor de wijze woorden. Ik zal je in België zeker graag eens uitleggen hoe gemakkelijk Google me hier de weg wijst, fietsgroeten! Paul

Moons jos 2019-08-29 09:16:57

Dag Paul, Super hoe jij dat doet met je trouwe tweewieler! En fijn dat we mee mogen genieten van je sprekende beelden. Festina lente! ;-) Dag Marie-Christine, mijn trouwe fiets brengt me snel genoeg waar ik wil zijn en traag genoeg om nog alles te kunnen horen, zien en ruiken, groetjes, Paul

Marie-Christine 2019-08-29 11:58:04

Alweer een prachtig reisverslag, fijn met de ondertitels, kunnen we echt volgen, op naar het volgende. Groetjes Rosa

Rosa Claes 2019-08-29 17:57:35

...we met us this day in Dömsöd, cycling the opposite direction...