Rustdag in Luik

België, Luik

Na 10 dagen stappen, 300 km, 14 terrils, ganse dagen onderweg en zoveel beleefd/gezien leek het me goed een rustdag hier in Luik in te lassen. Ik zit daarbij wat voor op schema. Het lichaam kan even op adem komen, alle apparaten opladen, kleding laten drogen...

In de jeugdherberg is het zeer kalm waardoor ik een kamer met 4 bedden privé kan gebruiken. Dit voor 53 € incl. uitgebreid ontbijt waarbij ik zelfs een picknick maak. Het lijkt een omgebouwd klooster met prachtige ruimtes. Je moet alleen je bed zelf opmaken en de kamer opgeruimd achterlaten. Het ontbijt functioneert zoals vroeger in de Alma van Leuven.

Trage namiddagwandeling door het centrum met een onderzoekende open blik. Enige consumptie: een Leffe bruin in een bruine kroeg.

's Avonds een lokale blues jamsessie. Morgen naar Blegny mine.

Vandaag komt sdg 11 aan bod: duurzame steden en gemeenschappen.

Vandaag gelukkig minder regen. Toch aangenamer om te wandelen. Luik is een mooie stad een heel verschil met vroeger. Groetjes

Frida 2023-09-02 07:47:35

Al een geweldig parcours afgelegd. Chapeau! Als je op de mijn van Blegny bent, probeer dan zeker het ondergrondse bezoek mee te nemen. Ik heb het zelf gedaan en het is de moeite waard.🚶‍♂️🏃‍♀️🚶‍♂️🏃‍♀️

Jos Moons 2023-09-02 10:30:50

LA VIE EST BELLE, echt waar als je het in de goede zin van het leven neemt.... Mooie foto's in jou rustdag.

Rosa Claes 2023-09-02 10:57:55

Echt zo mooi Paul en dat zo dicht bij huis . En ook nog een welverdiende rustdag !!!!

Rita 2023-09-02 11:59:44

In Wallonië drink ik alleen lokale bieren. Er zijn er zoveel goede die je hier (bijna) niet kan krijgen