Van As tot de Holstenen

België, Zonhoven

's Ochtends vroeg vertrokken zonder ontbijt. Gelukkig had ik nog 2 broodjes en een appel.

Groene wandeling tot in Waterschei met beklimming van 1 van de 2 terrils. Kort bezoek aan Thorpark Waterschei.

Nadien in de bekende Stalenstraat Turks gaan eten want mijn lichaam had het nodig. Ik verbruik dagelijks effectief bijna 5000 kcal met daarnaast veel water en zouten.

Wandeltocht door Waterschei, Zwartberg en Winterslag. De terril van Winterslag is de mooiste die ik al beklom: heel rustig (is eigenlijk een privaat zone), een lange bosrijke aanloop gevolgd door een steile klim naar een hoog plateau met een magnifiek uitzicht over de regio. Mijn 19de. De terril van Zwartberg is een afgesloten natuurgebied.

Avondwandeling naar camping Holsteen met een voor mij gereserveerde trekkerstent en lakenpakket. Ik had een laag tentje verwacht maar deze overtrof weer alle verwachtingen en dit voor een zeer democratische prijs.

Vandaag komt de laatste sdg nr.17 aan bod: partnership om doelstellingen te bereiken. Samen gaat alles beter. Toekomst Telt wil met alle actoren de 17 sdg's in de praktijk brengen in Heusden-Zolder.

30 km gewandeld (tot. 469).

Ik ga morgen de voorlaatste mijn bezoeken (Beringen) waarbij ik incognito mijn gemeente ga doorkruisen 😌 om dan zaterdagnamiddag vermoedelijk rond 16u de laatste klim te beginnen: terril van Zolder. Alle burgers uit HZ en omstreken met een hart voor de toekomst zijn welkom want de Toekomst Telt! Nieuws volgt nog.

Limburg op zijn mooist, chapeau voor jou

Wilfried 2023-09-07 19:56:59

Ma zeg in Zonhoven! Je had ook thuis mogen slapen, ook in een tentje in de tuin gezien mijn corona-metgezel 😅 Nog veel stapplezier! Zoals gezegd ben ik er zaterdag helaas niet bij… geniet van je ‘aankomst ‘.

Carine Jans 2023-09-07 21:48:21

IK zal boven wachten op de wandelterril van Beringen! :)

Tony Vandevelde 2023-09-07 22:32:48

Wij werken op zaterdag, maar wensen je nog veel wandelpret en een mooie thuiskomst.

Gerlinde 2023-09-08 07:54:52

Lieve broertje, Zo mooi! Zo emotioneel! Echt leuke herinneringen ook van Tantiteke en Ome Frans! Limburg is echt heel zalig! Goede lucht en grond! 🤍💚🤍😍🤍💚🤍☀️🤍💚🤍💦🤍💚🤍

Kristien Coolen 2023-09-08 08:36:51

Echt zalig om te mogen meegenieten van jou avontuurlijke wandeltocht .....en fijne thuiskomst .We fietsen regelmatig naar de Holsteenbron en via Genk terug huiswaarts ,mooie natuur.

Rita Vanhove 2023-09-08 08:44:48

Knappe prestatie. Dikke proficiat

Willy Schepers 2023-09-08 09:58:35

Correct Paul, het gebouw aan Labiomista was eerst de directeurswoning van de steenkoolmijn, nadien die van de zoo van Zwartberg. Het museum zelf is zeker een bezoekje waard, hun filosofie ligt ook in de lijn van de visie van Toekomst Telt.