Een regendag richting Luik

België, Seraing-le-Château

's Morgens gestart in de regen en dit gedurende meerdere uren. Poncho (over de rugzak heen) en petje boden soelaas. Hoge waterbestendige wandelschoenen zijn een noodzaak. Mooie heuvelachtige wandeling door bossen en velden.

Bij aankomst in Verlaine via Google geen slaapplaats te vinden. Bij navraag in een winkeltje bood een klant mij een ritje aan naar een mogelijk pension. Daar aangekomen bleek er geen kamer te zijn maar de dame vond weer 2 adressen waaronder een hotel dat ik geboekt heb. Na 3,5 km stappen was ik er. Moraal van het verhaal: mensen brengen je verder dan Google.

Ik ben dan nog per abuus zo in een net geopend kasteelhotel terechtgekomen. Morgen de jeugdherberg van Luik, variatie troef!

29km gestapt, 263 tot.

Vandaag komt sdg 9 aan bod: industrie, innovatie en infrastructuur. Dit natuurlijk op een ecologische en sociale wijze.

Fijn toch dat mensen je zo helpen.

Willy Schepers 2023-08-30 22:02:01

Toch weeral een leuke ervaring ...

Rita 2023-08-30 22:46:47

Van oudsher is de mond aan mond methode heel nuttig in onze contreien. In het Frans is het duidelijker, de la bouche à l'oreille. In tijden waar men de indruk heeft dat "men" zijn deur niet gemakkelijk meer opent voor "vreemden" is het bemoedigend te lezen dat het systeem nog altijd werkt. Het vergt moed om het systeem uit te proberen. Bravo Paul. jm