Langs de Donau met 3 overzetboten tot in Boedapest en verder zuidelijk (pension)

Hongarije, Vác

Een toch langs de Donau met meerdere overzetboten, vele fijne ontmoetingen, een scheerbeurt in Boedapest, een intrigerende ontmoeting met een jonge man die zelf droomde van een Koga-fiets en een wereldreis en verder zuidelijker voor een goedkoop pension. Zie foto's met tekst.

103 km, vlak, af en toe moeilijk befietsbare stukken, totaal 1503 km op 14 dagen (107 per dag), Het gaat goed vooruit hoewel ik geen idee heb hoever Istanboel juist gaat zijn. We will see!

mail: paul.coolen@telenet.be

Ik heb een Koga-fiets die ik amper gebruik... Dat meen je niet, Anne, misschien vanaf nu stilaan?

Anne 2019-08-27 21:12:01

Geweldig, zoveel mensen die kleine stukjes met je meefietsen... Dat is inderdaad voor een deel de essentie van de reis: ontmoetingen, open stellen, ontvangen (maar natuurlijk ook uitkijken)

Gerlinde 2019-08-27 21:15:30

Volg met belangstelling je trip. Mooie foto’s. Geschoren zie je er toch beter uit. Zal het zelf toch nog niet laten doen. Veel groeten! Fijn dat je ook mee "onderweg" bent Jos. Ik voel me nu geschoren toch wel frisser. Seffens na ontbijt verder zuidwaarts.

Jos Tielens 2019-08-27 21:25:25

Echt mooie omgeving!💚 Én n knappe gast met mooie baard!🧡 Oei, moet ik hem dan toch laten staan? ;-)

Kristien 2019-08-27 21:39:53

Boedapest is heel mooi, de geboorte stad van mijn moeder. Paul bedankt voor het mooi verslag. Geniet morgen van de volgende rit. Groetjes. Boedapest heeft inderdaad alles in huis als oude historische stad maar ook met zijn nieuwe moderne ontwikkelingen (hip).

Philtjens Rogef 2019-08-27 21:49:08

Prachtige foto's van een, zo te zien en te lezen, heel mooie dag Paul. Hier zitten we weer met een hittegolf, dus geen aangenaam fietsweer. Fijne en veilige tocht gewenst verder. Bedankt, Mia, hier dan gelukkig geen hittegolf want normaal zou het omgekeerd moeten zijn: bij ons een gezonde kwakkelzomer en hier droog en warm. Waar gaat de wereld naar toe. Ik stoot alleszins geen CO2 uit (af en toe wat methaan ;-) ) , een kleine bijdrage.

Mia Theunis 2019-08-27 22:45:35

Tof e Boedapest, mooie stad ! En Paul je fietst goed 107 km per dag, is toch best veel. Inderdaad, Rosa, mooie stad in volle ontwikkeling die ik dit voorjaar met Anne grondig bezocht heb (fietsend). 107 per dag, ik vertrek meestal tussen 8 en 8u30 en kom bij een pension aan rond 19u, een hele dag tijd dus aan een tempo van gemiddeld 14 - 17 km/uur dus ça va. Ik fiets meestal rond de 7u per dag.

Rosa Claes 2019-08-28 00:01:37

Wat een scala aan de meest diverse ontmoetingen! Zoveel levens die je even kruist... En inderdaad , wat een prachtig parlementsgebouw van Hongarije is dat! Zo kom ik via je reisblog ook nog op ideeën voor reisbestemmingen. Geniet met volle teugen verder! De ontmoetingen maken de reis, Mieke, en zijn meestal onverwacht. Als je die toelaat ontstaat een mooi onverwacht verhaal (wel beetje uitkijken natuurlijk)

mieke 2019-08-28 00:53:38

🙋👏👏 👍👍👍 🍀😍 Beelden zeggen alles, Simone, bedankt voor de aanmoedigingen. Vandaag verder zuidwaarts door Hongarije.

Simone Beerten 2019-08-28 01:53:30

mooi foto s paul Geweldig wat je presteert Veilige reis verder grtjes Bedankt, Rob, maar al bij al valt dit wel mee als je het gewoon bent, een goede conditie hebt en het juiste materiaal, groeten!

Rob Swerts 2019-08-28 09:01:14

Prachtige foto’s,vooral van het parlement van Boedapest. Heb het ooit (van te ver) kunnen bewonderen. Wat een mooie reis! Dag Joris, mijn bedoeling is om vooral via beeld met tekst de fietsreis weer te geven. Fijn dat je kan mee volgen, tot zens, Paul

Joris Huysman (zengroep) 2019-08-28 11:25:17

Dag Paul, halfweg een goede scheerbeurt en je kan er dan weer tegenaan voor het 2 de deel van jouw tocht. Tijdens het lezen kwam ik een tekst tegen die een weerspiegeling van jou kon zijn. Ze gaat als volgt: " Met logica kom je van punt A naar punt B, maar met wat fantasie kom je overal " Groetjes en hou het veilig Dag Jos, ben inderdaad bijna halfweg en gladgeschoren. Logica weerhoudt een mens soms, fantasie geeft vleugels, groetjes! Paul

Moons jos 2019-08-28 12:19:37

Dag Paul, Met de glimlach volg ik dagelijks je trap-belevenissen! Door al je mooie sprekende foto’s laat je me meeproeven van streek na streek. Vooral je beelden van Hongarije, het geboorteland van Stefan, roepen heimwee op. Ik was, toen we pas getrouwd waren, enkele malen in het land (lees platteland) met zijn eigen charme, ook zijn toenmalige armoede en achterdocht van de bevolking ( dé muur was nog niet gevallen)... Wens je voor elke dag verrassende ontmoetingen, boeiende landschappen en bijzondere ‘rariteiten’ om te ‘kieken’! Vele groeten Dag Germaine, bedankt voor de reactie! Ik trek nu juist het binnenland in van Hongarije want ben ik 50 km zuidelijk van Boedapest, nog een heel stuk te gaan tot Servië/Kroatië. Ik was vergeten dat Stefan van hier was, dan zul je nog wel heel wat herkenbare beelden zien van dit land. Het is nu erg warm dus ik stop regelmatig om te drinken en te verpozen. Tot schrijvens, fietsgroeten, Paul

Germaine 2019-08-28 12:27:38

What is the chance that after a dentist session, walking towards the car a top KOGA World Traveler pass me by with Rohloff, Gates belt, in the same Pine Green Gloss color that I would like to buy? Yes… And who is sat on it, Paul, is a truly inspirational adventurer. From Copenhagen to Istanbul, at the age of 63, alone. The wisdom, the freedom, the peace that just radiated from him. This is how it's done. It was a nice energy exchange, thank you Paul. You made my day, and give me an extra energy boost for my trip also. Such signals are sent by the Universe for me. Such a blessing, such a beautiful play of Existence. Thank you Paul. Hello Attila, it was indeed unexpected meeting you in Budapest because of my trip and the Koga bicycle. I hope I gave you some inspiration for your future plans. If you would like to mail: paul.coolen@telenet.be Bless you, Attila! warm regards, Paul