Vanaf nu weer voluit "Mijn Route" van Eisden tot As

België, Oudsbergen

Vandaag heb ik ruim de tijd genomen om de "kathedralen" van de mijnregio Eisden en Maasmechelen te bezoeken. In loopvolgorde: Maasmechelen Village, het kantoorgebouw (nu hotel), Patro Eisden, de Pauwengraaf, de directeurswoning, de tuinwijk, de kerk, de 2 schachtbokken en de twee mijnterrils (al 17 beklommen).

Na deze plaatselijke tocht ging de wandeling door het prachtige nationaal park hoge Kempen.

Een overnachtingsplaats vinden was weer niet evident. Uiteindelijk heb ik een uitgebouwde tent (glamping) kunnen huren.

29km gewandeld (tot. 439)

SDG 16 komt nu aan bod. Hier zijn we in België goed van voorzien. Niet zo in vele landen.

Je komt in bekend gebied, Paul. En zoals elke avond lees ik met plezier je verslag...

Gerlinde 2023-09-06 20:45:27

Bedankt voor de mooie foto's geniet nog van je verdere tocht

Philtjens Roger 2023-09-06 20:59:57

Wat een prachtige tocht heb je ons al geschonken. Zoveel ongekends bekends. Zoveel contrast, zoveel afwisselling. En zo kort bij huis (zeggen de fietsers). Moge de laatste loodjes schoner wegen dan zwaar zijn. Geniet er nog van.

Danny en Mieke 2023-09-06 21:10:08

Bedankt om ook af en toe te posten. Ik kan via dit systeem niet persoonlijk antwoorden maar ik voel me hierdoor gedragen. Ook fijn om te weten dat ook heel wat personen de posts bekijken. Even nog vermelden dat ik deze tocht opdraag aan onze burgerbeweging Toekomst Telt. Alle info op wxw.toekomsttelt.be . Zelf vind ik het lange afstand- stappen ook geweldig.

Paul 2023-09-06 22:36:35

Altijd weer prachtige foto's en zoveel dat we niet kennen zo dicht bij huis .Nog veel wandelgenot .

Rita 2023-09-06 23:13:03

Bijna terug thuis. Het is altijd weer fijn om mee te leven op je tochten, dank voor de prachtige foto's !

Mariette Govaerts 2023-09-07 08:56:20

Het einddoel is in zicht

Willy Schepers 2023-09-07 09:47:36

Het einde is in zicht. Ik neem met alle plezier mijne hoed af voor deze grootse prestatie. Bedankt dat wij deze tocht d.m.v.de prachtige foto's konden volgen.🏃‍♂️🚶‍♂️🏃‍♂️

Jos Moons 2023-09-07 12:29:57

Bedankt voor je verhaal te mogen volgen. Zorg goed voor jezelf, blijf gezond en vooral, blijf niet thuis zitten! Op naar de volgende tocht 👏👍🍀😃