De grens over naar Turkije en verder richting Istanboel: meer dan 3000 km onderweg en dit aan de vooravond van mij 63ste verjaardag!

Bulgarije, Lesovo

Vandaag de laatste uren in Bulgarije, de grens over naar Turkije met wat Visum-perikelen en dan het gastvrije Turkije in waar ik vandaag in geen enkel Café heb kunnen/mogen betalen. Mijn basis Turks is een mooi hulpmiddel maar de bevolking is enorm gastvrij én geïnteresseerd. In dit deel van Turkije is alles spotgoedkoop en kan je met onze inkomens als een koning leven.

109 km , totaal 3047 km, 28 dagen onderweg

Toch al wat gemoderniseerde gebouwen en wegen, begint al meer op ons straatbeeld te lijken ! Allee Paul je kunt uwe verjaardag mooi inzetten morgenvroeg in dat mooie hotel (onze zoon Steve is morgen ook jarig) Geniet ervan. Op naar de laatste km's ! Groetjes Rosa Bedankt, Rosa, fijn dat je alles zo mee volgt.

Rosa Claes 2019-09-10 21:42:36

Schitterend, Paul, op de vooravond van je verjaardag ben je in Turkije... Istanboel kan niet ver meer zijn. Geniet van het moment, een jaartje voorbij en afronden, een nieuw levensjaar beginnen. Daar klinken we alvast op. Bedankt, Chris, het is niet zo bedoeld maar misschien wel voorzien. Istanboel is op 2 fietsdagen.

Chris 2019-09-10 22:31:10

Istanbul is nu niet ver meer. Je bent echt een kanjer! Een fietsende kanjer dan, Anne, want iedereen heeft eigen talenten zoals jullie!

Anne 2019-09-10 22:57:17

Een heel gelukkige 63ste verjaardag gewenst, Paul! Wat een prestatie van je! Alle respect! Istanbul , there he comes!! And YES, he can 😉!! 🎉🎂🍷🏆 Bedankt, Mieke, het gaat inderdaad nu nog goed en het is misschien daarom ook belangrijk deze kans te grijpen. Groetjes!

Mieke 2019-09-11 00:01:06

Yes, Turkije 🤩👌💪PROFICIAT ! En een heel gelukkige verjaardag gewenst Paul ! Dus nog eens PROFICIAT ! Bedankt, Mia, nog 4 dagen te gaan

Mia 2019-09-11 07:58:20

Dag Paul, Op deze voor jou zo bijzondere dag🎂een reactie/mijmering... Nu het einde van je trap-avontuur langzaam aan het einde van deze week in zicht komt, is het moeilijk raden wat door je heen gaat- ik die enkel langs de zijlijn geamuseerd en vol bewondering je fietsreis mag volgen. Ik probeer: een hoofd vol met omgevingsindrukken🌻🏭, de éne al beklijvender dan de andere, een glimlach en binnenpretjes omwille van de vele aangename soms verbazende ontmoetingen😊,een lichaam waarvan de benen nu op hoog sportief niveau in opperste form zijn, een getraind hart met een trage gezonde slag, een spirit die overloopt van een zalige tevredenheid...heb ik het zo juist😉? Je doel wenkt in de verte, wat een prestatie zet je daar neer! Knap hoe je er dag na dag naar toe leeft (trapt)! Geniet intens van Istanboel🕌en kom behouden ✈️ weer terug... Een aangename reis verder! Vele groeten 🙋🏻‍♀️uit een erg frisjes Limburg. Dag Germaine, mooi hoe je alles zo treffend beschrijft. Natuurlijk is het niet altijd even prettig onderweg maar eigenaardig genoeg heb je de min nodig om de plus te kunnen voelen. Ik zou me dood vervelen en suf worden in constant comfort. Zware inspanningen leveren verhogen bij momenten het geluksniveau tot soms volledig zuiver. Het is een mix. Ik ben tevreden en blij, fijn dat je er steeds bij bent, Paul

Germaine 2019-09-11 08:52:14

Wat een verhaal, broer. Zalig, dat zwerven van jou. Buiten een goede gezondheid getuigt het allemaal van veel basisvertrouwen en vooral goesting. In een ander leven heette je misschien Livingstone of Stanley. Zoals je het vertelt lijkt het wel of bijna iedereen dit zou kunnen. Maar meer als 100km per dag. Ik faut le faire! Fijne verjaardag nog. Straks foto's van de party? Inderdaad juist beschreven, Tony, het zijn allemaal elementen die van belang zijn. Als ik mijn leven zou herdoen dan... Tot volgende week zondag!

Broer Tony 2019-09-11 09:00:02

Dikke proficiat Paul inderdaad zowel met je ‘gelukkige verjaar-dag’ als met de getrapte kilometers! 🎂🚵‍♂️ Zo fijn voor ons als lezer op afstand om onze oostbuurlanden mee te ontdekken! Zoo intens voor jou... neem de indrukken in je op en met je mee...fijne speciale ziels-gelukkige verjaardag toegewenst!🥂 Bedankt, Carine, het is inderdaad een wat aparte verjaardag zo op een afstand. Ik heb hier weer veel van geleerd en aan gehad. Tot later!

Carine 2019-09-11 09:08:52

Gelukkige verjaardag, broertje!🥂 Onze Papa zou het gewéldig vinden dat je in Turkije je zoveelste verjaardag kunt vieren! Jij wel met 🚴🏻‍♂️! 😂..... geniet van de “warme” bevolking en hun mooie taal! 🧡 Inderdaad, Kristien, mama heeft me aangeraden om naar Bÿükada te gaan omdat ze daar samen geweest zijn. We hebben veel gecommuniceerd via tel. en mail. Tot volgende week zondag!

Kristien 2019-09-11 09:18:55

Gelukkige verjaardag Paul. Geniet nog van de laatste dagen van je trip Bedankt, Paul, het kort inderdaad af.

Paul Vandermaesen 2019-09-11 10:15:52

Een hele gelukkige verjaardag toegewenst Paul. En laat je maar eens goed verwennen want dat heb je zeker verdiend voor die knalprestatie die je aan het leveren bent. Istanboel is in zicht, maar hou toch nog steeds veilig op de weg. Groetjes Dag Jos, ik doet het nu wat rustiger aan, later vertrokken maar dat brengt me een beetje uit mijn ritme van de laatste 28 dagen. Nog even doorzetten, groetjes! Paul

moons jos 2019-09-11 12:51:12

Dag Paul, Eerst en vooral proficiat met je verjaardag. Ik vind het zo ontzettend knap dat je deze prestatie levert; ik ben daar echt jaloers op. Denk dat ik dit niet (meer) zou kunnen. Wat voor een verrijking moet dit zijn. Hou het veilig en leef en fiets vooral in het nu, nu, nu (knipoog, grapje) Tot binnenkort, Giel Dag Giel, bedankt voor de fijne reactie. Nu ik het nog kan is het goed dat ik het ook doe en deel met mensen die geïnteresseerd zijn. Al fietsend leef ik vooral in het nu hoewel mijn verleden met alles wat er mee te maken heeft me toch veel voor de geest komt, overpeinzingen, fietsgroeten! Paul