Uluwatu tempel, het grote Vishnu park en grote golven met zonsondergang

Indonesië, Uluwatu Temple, GWK, Dreamland beach

Voor zondag hadden we besloten om naar de Uluwatu tempel te gaan. Dit is ook een tempel aan het water. Als je het Googled dan zie je een hoge cliff en dan op het puntje staat de tempel. Een toeristische trekpleister dus die moeten we ook hebben! Het was best een lange rit van een uur. Ook over de tolweg! Nog geen dertig cent moesten wij als scootertje betalen om over de tolweg te rijden, die zal dus niet veel gekost hebben lijkt wel. Uiteraard moesten we ook hier onze sarong aan. Wij zijn zo verstandig om die steeds mee te nemen, anders moet je er steeds eentje huren. Het is wel contrasterend, want als je zo'n sarong draagt, dat is uit respect en dan loop je er 'degelijk' bij. Maar wat ik dan wel zie, is dat er meiden met spaghettibandjes, met een enorm decolleté en zonder bh rondlopen. Dat mag dan wel? Ik vind het maar gek. Normaal gesproken deed ik een tshirt aan wanneer ik naar een tempel ging, maar als je op een toeristische plek ook zo mag rondlopen, dan doe ik voortaan een hempje aan, wat weer net wat minder warm is maar nog steeds wel redelijk bedekt. Maar goed. De tempel viel eigenlijk een beetje tegen. Er liepen wat apen rond waar ik eigenlijk al niet van hou, maar ze vielen me niet lastig. Verder waren er weer veel trappen, wel allemaal langs het water waardoor het wat waaide en het uitzicht erg mooi was. Ook bij deze tempel mocht je er niet in en je kon m niet helemaal goed zien omdat er een ander deel van de tempel voor stond. Gelukkig hebben we een zoom op de camera dus kon je het toch wel wat zien.

Na de tempel gingen we naar het GWK; Garuda Wisnu Kencana. Een soort beelden park 'gewijd' (?) aan de god Vishnu. Ik wist dat die in de buurt was van waar wij waren, dus konden we er nu ook heen als we er toch waren. In het begin wisten we niet goed wat het was en wat we er konden doen. Ik wist dat het grote beeld er te vinden was, maar toen ik het topje zag, zouden we er later naar gaan zoeken. Want we zagen op een bord dat er in het amphitheater bijna een voorstelling zou beginnen: Balinese dans! Dat wilden we ook wel zien! We waren de enige de eerste paar minuten, maar zodra het begonnen was stroomden er meer mensen binnen. Er waren meisjes die mooi waren aangekleed en opgemaakt, wat gekke figuren en de Barong, het mythische monster. Hierna gingen we weer op zoek naar het grote beeld. Eerst kwamen we langs een gigantische kop van een adelaar, het 'voertuig' dier van Vishnu. Daarna een trap op en daar stond 'ie. Wel 75m hoog (zoiets stond volgens mij op het bordje). En toen hadden we het daar ook wel weer gezien.

Als laatste zochten we op internet naar een goed strand waar we de zonsondergang konden kijken. Logisch nadenkend kon dat alleen in het westen zijn, want in het oosten gaat de zon niet onder. Dreamland beach stond goed aangeschreven dus gingen we daar een kijkje nemen. Het was een goede keus want wat waren de golven daar hoog! En zoals Suzanne zei, het water was 'zacht'! De bodem voelde niet zo modderig, viezig en slijmerig als op andere plekken maar net als het strand. Een heerlijke plek. Het zwemmen en in de zee zijn was echt genieten en een goede afsluiter van de dag. De zon zakte weer niet helemaal in de zee vanwege wat wolken die de weg versperde, maar het was toch redelijk mooi. Aan het strand aten we spaghetti (Suzanne) en fish 'n chips (ik), echt local dus... In het donker weer het hele stuk terug naar huis. Zo, dat was me het dagje wel hoor!

Wat was ik blij dat er weer een verslag van jouw te lezen was. Wat kun jij het goed beschrijven . Ik heb het al eens meer gezegd soms beleef ik het met jou mee. Af en toe is het net of jij daar met vakantie bent. Maar er moet natuurlijk ook gewerkt worden. Vandaag is het hier Pasen . Vanmorgen ter kerke geweest het was een dienst ter gedachtenis aan jouw opa. Jouw moeder was er , oma, Ank en Marion met Ad. Is er bij jou iets te merken van Pasen of kennen ze dat daar niet? Robin het beste met jou en succes met je studie. Veel lieve groeten van tante Mien .