Mijn vierde locatie binnen een maand: Sanur!

Indonesië, Bali

Na de middag vertrokken naar Sanur. Het was een rit van iets langer dan een uur en onderweg heb ik wat gepraat met Wayan, de taxichauffeur die ik ook al eerder had ontmoet en vragen gesteld heb over mijn onderzoek. Cafe Locca is een hostel met een aantal kamers met stapelbedden. Ik heb er eentje met 6 bedden dus ik zou nog 5 andere kamergenootjes kunnen krijgen! Ik heb er nu eentje: Gabriela uit Brazilië. De eerste dag heb ik nog niet zoveel contact met haar dus ik ga lekker mijn eigen gang. Mijn standaard eerste tripje is de buurt verkennen. Maar oh wat is het warm! Niet eens warm, HEET! (en ja, ik heb me ingesmeerd). Omdat ik niet weer wil verdwalen ga ik bij de kruising rechts en bij de volgende weer rechts. Zo heb ik toch al een flink stuk gelopen en weet ik een beetje wat er te vinden is. Ik weet eigenlijk niet op welke locatie in Sanur ik zit: centrum, n-o-z-w, geen idee, maar dat maakt niet uit. Ik ga terug naar het hostel en neem een duik (niet letterlijk) in ons, jawel, zwembad! Het is heerlijk verfrissend. Er zit nog een meisje in, uit Engeland, en met haar praat ik over mijn onderzoek en nog dingen.

Online stond dat het hostel wifi zou hebben. Dat is niet helemaal gelogen, alleen hebben ze het enkel in de lobby... Dat is dus stom want iedere keer als je een berichtje wilt sturen, even welterusten wensen, of een groepsgesprek volgen, moet je dus naar de lobby lopen. Daarbij stinkt de badkamer ook een beetje. Toen ik in de kamer kwam stonk het wat naar pis en de badkamer is ook niet helemaal fris. Maar goed, het is goedkoop, dus verwacht niet het beste! Na het zwembad neem ik een heerlijke warme (!) douche, want mijn haar kan ook wel weer eens gewassen worden! Met koud water lukte me dat toch niet helemaal. Daarna heb ik wat met Gabiela gepraat en 's avonds zijn we samen gaan eten. Zij houdt ook niet zo van het donker om dezelfde reden als ik en helaas voor ons kwamen we af en toe zelfs een rat tegen! Kan ik ook weer van m'n lijstje strepen...