Kuta en Seminyak

Indonesië, Kuta

Op vrijdag had Suzanne afgesproken met nog wat stagaires die ook op Bali waren. Ze kende ze niet, maar via de docent hadden ze elkaars email zodat ze elkaar evt konden ontmoeten. Ik mocht ook mee, gezellig. We hadden afgesproken op het strand en hebben daar een poosje gezeten. Ryanne en Rik werken bij een tour-bureau en die zeiden dat daar een man rondloopt die Nederlands spreekt en me misschien wel kan helpen! Maandag ga ik langs. We dronken nog wat en bleven tot de strandtentjes hun lichten uit deden en vertrokken naar huis.

De volgende dag zijn we naar Kuta gereden. Dat is een beetje het toeristische feest centrum van Bali waar veel toeristen komen. Er zijn veel toeristische eetgelegenheden (Hard Rock Cafe, McD, KFC, Dunkin' Donuts, Starbucks.. die je hier in Sanur eigenlijk ook wel hebt, behalve Hard Rock, maar t is toch meer voor jongeren). Ook was er een winkelcentrum met bekende Westerse winkels. Niet dat we zozeer wilden gaan shoppen, maar het was leuk om weer eens op wat 'bekendere grond' te lopen. Het enige dat ik heb gekocht zijn armbandjes van de Bershka, dus daarna gingen we naar het strand. Hier waren de golven een stuk hoger dan bij ons in Sanur, daarom is dit ook meer een strand om te surfen. Je mocht er alleen niet zwemmen, omdat er een sterke stroming is. We liepen een stuk strand op en af en hadden het toen al wel weer gezien. Seminyak bleek ook leuk te zijn en niet ver van Kuta, dus waarom dat ook niet meteen bezoeken.

In Seminyak is een erg leuk café met uitzicht op de zee. Maar net vandaag was het gesloten, geen idee waarom. Dus wat verloren rondgereden en toen maar weer richting het strand gegaan. Ook daar weer een stuk gelopen en weer terug. Hier was er ook een sterke stroming, dat voelde je meteen als je een stukje het water in liep. De golven die aanspoelden trokken meteen weer terug en botsten hierdoor in z'n achteruit op de aankomende golven, wat een gek gezicht gaf.

Opzich niet een heel boeiende dag, maar we kunnen wel weer wat plaatsen op de kaart afstrepen!

Geweldig weer Robin! Stoer dat je al die dingen onderneemt. Trots op mijn nichtje! Morgen is het hier eerste paasdag.....eieren zoeken. ..