Week 7: dakterraslunch, Walmart-spel, poedelrokken en de dance

Verenigde Staten, Logan

Maandags waren we weer een extra dag vrij en ik heb voornamelijk weer aan school gewerkt. Zes vakken is onwijs interessant, maar om alles bij te houden met lezen, opdrachten en toetsen, daar gaat toch wel veel tijd in zitten. Maandagavond voelde toch nog een beetje als een weekend dag, dus erg productief waren we uiteindelijk niet. ’s Middags hebben we geluncht op ons dakterrasje. Kernwoorden: pizza, zon en dansjes. In de avond hebben we twee films gekeken en zijn toen gaan slapen.

Dinsdagavond was er een avond van de LDS. De meiden vroegen ons of Joie en ik ook mee wilden. We zeiden dat dat niet hoefden maar we zijn zowat overgehaald om toch mee te gaan (niet met tegenzin hoor). Het spel speelde zich af in Walmart (een supermarkt, Ikea, bouwmarkt in één). We werden in twee groepen verdeeld en moesten in een kwartier 15 willekeurige producten uit de winkel in ons karretje doen. Na een kwartier kwamen we weer samen, ruilden we de karretjes om en moest je de producten van het andere karretje weer terug op z’n goede plek zetten. Omdat het zo’n onwijs grote winkel is duurt dat wel even, maar gelukkig hadden wij gewonnen!

De rest van de week was niet zo bijzonder om te vertellen, want het was weer vol met studie. Karli is de hele week bezig geweest met ons opmeten, stof kopen en rokken maken voor de ‘dance’ op vrijdag. Het thema is iets met ‘50s dus Karli maakt poedelrokken (die waren toen ‘in’ blijkbaar). Natuurlijk worden ze allemaal roze en krijgen ze een mooie poedel er op. Op vrijdag is het dan zover. Om 15u zijn Joie en ik thuis van school en Karli begint met mijn haar te krullen. Van studie komt niets meer en we zijn de hele middag lekker bezig met haar, kleding, make-up en avondeten. We eten kip-cordonblue die we zelf maken. Karli is natuurlijk de chef dus Joie en ik zijn haar hulpjes. Lekker kip masseren en vullen met kaas en ham. Rollen in bloem, ei en broodkruimels.. heerlijk. Het eten was overigens fantastisch.

’s Avonds was de ‘dance’ en ik wist niet zo goed wat ik er van moest verwachten. Het was een ‘girls’ choice’ dus meiden mochten een jongen vragen als date. Emma, Kenya en Ariana hadden een date en wij niet (Joie en ik sowieso niet). Ik wist dat het met dansen was, maar dan een soort stijldansen denk ik. Met vaste pasjes die wij niet kennen, formeel of juist niet en hoe ziet iedereen er uit? Gelukkig was Karli bij ons zodat we niet zo hulpeloos rondliepen. We zagen er natuurlijk fantastisch uit en kregen ook veel complimenten over hoe leuk we er uit zagen. Alle jongens hadden chique kleren aan (broek, strakke schoentjes en een bloes met stropdas/vlinderdasje/bretels). Meiden hadden ook allemaal jurken aan, variërend van mooi tot minder mooi maar iedereen was in thema (dat kan je van NL niet zeggen). Het was heerlijk om naar iedereen te kijken en het was eigenlijk wel zoals ik me het had voorgesteld en zoals je in veel films ziet. In een ‘versierde’ gymzaal, met een ‘dj-tafel’ en een hoop vrolijke mensen. Omdat we de dansjes niet kenden en niet de hele avond konden blijven observeren en omdat Karli op tijd naar huis wilde om naar haar ouders te gaan, zijn we vroeg naar huis gegaan. Maar het was lang genoeg als je geen date hebt en de danspasjes niet kent! Ondanks dat was het een super leuke avond. Thuis hebben Joie en ik nog een film gekeken, het was immers nog maar 22u.

Nu is het zaterdag en het sneeuwt weer (!!). De lente zat er eigenlijk net aan te komen: viooltjes en krokussen al in zicht. En nu komt de winter weer om de hoek kijken. Ik weet niet hoe lang het nu gaat duren maar ik vond de lente eigenlijk wel prima (al is het natuurlijk nog maar februari). De hele dag heb ik aan school gewerkt (alweer ja..) ’s Avonds vond ik het dus wel genoeg en heb ik alle afleveringen van Wie is de Mol teruggekeken. Er zijn momenteel nog 4 mensen in het spel, dus het is 1 o 4 wie de mol is. Daarom kijk ik alles terug om te kijken of er iemand uit springt in de andere afleveringen. Spannenddd! Wachten tot 5 maart tot de uitslag!

Zondags hebben we uitgeslapen, de was gedaan, aan school gewerkt en moesten we naar buiten voor lunch. De zon scheen dus we dachten dat het heerlijk weer zou zijn, maar de wind was zooo koud! Daarna weer gezellig met Joost geskyped en weer terug aan het werk. Voor het avondeten moesten we weer de koud door, maar alles voor eten! In de avond heb ik weer lekker Boer zoekt Vrouw gekeken. Lekker relaxed weekendje dus!

Kun je daar Wie is de Mol en Boer zoekt vrouw bekijken? Dat kan ik met mijn Chaams verstand niet begrijpen. Je had weer een goed en interessant verslag, ik geniet er van,

Mien van den Hout 2015-02-25 18:12:18

Jazeker kan dat! Zolang je maar internet hebt kan je veel op uitzending gemist.nl kijken :) Alles van NPO is gratis, maar voor de commerciële zenders moet je betalen, dus ik heb geluk!