Een interview bij een resort, strandtentjes en warmte

Indonesië, Candidasa Bali

's Ochtends tussen 10 en 11 ben ik dus richting de plek gegaan waar ik de priester zou vinden. Het bleek een 'beach resort' te zijn en het zag er heerlijk uit om een tijdje te verblijven. Aan de zee, met een klein zwembadje en nog geen 10 huisjes waardoor het er lekker rustig was. De persoon die ik moest hebben was er niet. Dat was te verwachten, want ik kwam ook gewoon even langs. Ik werd op een stoeltje gezet met uitzicht op zee, kreeg een 'Bali kopi' (koffie) en heb zo even van het uitzicht zitten genieten. Het is niet heel bijzonder hoor, gewoon de zee met wat boten en in de verte een eiland, maar ik hou gewoon van de zee. De golven die steeds weer anders zijn, het geluid en de rust die het me geeft (ja mij!). Na een tijdje vond ik het wel prima en ben weer terug gegaan. De man in kwestie zou er in de 'afternoon' wel weer zijn. Maar ja, de afternoon is technisch gezien al om 12.01 en kan lopen tot een uur of zes. Dus om niet weer voor niets te komen besloot ik tegen half 5 weer terug te gaan.

Tot die tijd ben ik lekker in het hostel gebleven, op het terras met een enorm spannend boek. Tegen half 5 ging ik dus weer terug, gelukkig is het niet zo ver, maar hij was er nog niet. Ik kon wachten tot hij er was, dat zou om half 6 zijn, maar om dat Balinezen niet zo stipt zijn als wij zag ik de bui al hangen dat het zelfs later dan zes uur zou kunnen worden. Dus ik besloot eerst even wat te eten en daarna weer terug te komen. Die strandtentjes vind ik altijd wat riskant, maar zolang je niet de enige bent en het vuur goed heet is, zoals ze zeggen, zal er weinig gebeuren. Bovendien had ik er al een keertje eerder gegeten en toen was er ook niets gebeurd. Het werd mie goreng en het was goed heet (qua warm, niet qua pittig) dus het zat wel goed. Daarna weer teruggegaan en binnen een half uurtje was de priester er ook.

Ik had niet echt een interview voorbereid, dus vroeg hem vooral wat algemene dingen over heilig water, over de zee en dingen waarvan ik dacht dat ze van belang konden zijn. Binnen een uurtje waren we klaar, in zover je ooit 'klaar' kunt zijn met vragen stellen, maar ik wist niks meer. Dus ik weer terug naar het hostel, naar het terras, met mijn boek. 's Nachts is het erg warm in mijn kamer en weet niet hoe ik het af kan koelen. Dus ik maak een washandje nat en leg die naast m'n bed zodat ik mezelf af en toe wat kan afkoelen. Het is officieel regenseizoen, maar op de bui in Amlapura na is het hier heet en is er nog geen druppel gevallen. Ik hoef maar te zitten en het zweet staat op m'n rug, laat staan als ik nog wat ga doen! Om het een beetje te verhelpen spoel ik mezelf 's ochtends en 's avonds af met de koude douche wat dan voor een korte tijd helpt. Maar sorry mensen in Nederland, ik zal niet zeuren over de hitte ;)