BAD

Frankrijk, Goumois

Vorige week in Épinal had ik een rustdag waarop toch nog het één en ander moest gebeuren, maar een echte rustdag ziet er zo uit:

om 8 uur heel langzaam wakker worden. In het hotel van mijn ooms een duik in het zwembad nemen, daarna daar uitgebreid ontbijten met allemaal heerlijke verse dingen, vervolgens een vol en warm schuimbad nemen op één van de hotelkamers van de mannen, die inmiddels al aan het fietsen zijn, vervolgens terug naar de camping lopen. Daar blij zijn met het mooie weer, zodat ik alleen mijn bikini en mijn sjaal, die dienst doet als hoes voor mijn blokfluit, als sjaal voor als het 's nachts of straks in de bergen koud zal zijn, maar die vandaag als omslagjurkje fungeert, aandoe. Want daardoor kan ik ál mijn andere kleren in de wasmachine en de droger stoppen, zodat alles weer eens echt schoon is, nou ja, behalve dan de hars op mijn lange broek.
Een grote pot thee leegdrinken, mijn route voor de komende vier dagen min of meer uitstippelen, een dutje doen, nog een pot thee drinken, een kaart schrijven aan Cathie en Jean Jacques, de mensen die mij (hoeveel dagen geleden was dat?) zo lief onderdak gaven. Nog een beetje dutten, een serie kijken, even naar het riviertje lopen, en straks nog één keer eten met de mannen en afscheid nemen, want morgen ga ik weer lekker vroeg op pad.

Mijn lijf is blij met deze rustdag, en mijn benen hadden het ook even nodig. Morgen weer meer avonturen!

Heerlijk zo’n 5 sterren verwen dag!

Florence Van Rossum 2022-09-11 17:48:28

De Zevende dag en met deze luxe een beetje de Zevende hemel. Je ziet er goed uit Hanneke, je pelgrimage is heilzaam. Dagelijks kijk ik uit naar je mooie woorden. Vanochtend heb ik met Basta de viering verzorgd en tijdens het Gloria aan jou gedacht. Een prettige afsluiting van je familiebezoek en de hartelijke groeten aan Frans. Morgen weer met uitgeruste benen op pad. Alle goeds

Margaret 2022-09-11 17:53:28

Echt helemaal super. Wat vallen de dingen mooi samen!

Petra1945 2022-09-11 17:53:59

Wat een heerlijk luxe rustige dag voor je. Goed dat je er zo van genoot, geeft weer moed voor de komende dagen.

miekequilt 2022-09-11 18:00:50

Fijn dat je echte rustdag had, heel gezond en goed die dag te nemen. Mensen in de kerk vandaag vroegen ook hoe het met je ging, en hadden respect voor je toen ze hoorden hoeveel kilometers je al had volbracht!

Marion 2022-09-11 20:05:52

Hanneke, wat zie je er goed uit! En wat klinkt je stem krachtig in je Ave Maria! Wat ontzettend fijn!

Maartje 2022-09-11 22:34:50

Zeer verdiend, die bijzondere rustdag. Ik heb vanavond met Joanne BWV 78 uitgevoerd. Ook heel bijzonder.