31. LAATSTE WEEK

Nederland, Nijmegen

Bij heel veel wat ik doe deze week denk ik "dit is bijna de laatste keer, dit ga ik de komende vier maanden niet meer doen": het huis stofzuigen, fietsen, achter mijn laptop zitten, de konijnen eten geven, de vaatwasmachine uitruimen, de kinderen knuffelen, etcetera etcetera.
Ondertussen schieten er natuurlijk steeds weer gedachten door mijn hoofd waar ik nog aan moet denken: dingen die ik nog aan wil schaffen om mee te nemen (muggenspul), dingen die ik niet moet vergeten te regelen vantevoren (automatisch antwoord instellen bij mijn e-mail), dingen die ik de achterblijvers op het hart moet drukken (zorg dat de dieren altijd vers water hebben) en mensen van wie ik nog afscheid wil nemen.

Tegelijkertijd leken de afgelopen weken weer een beetje op gewone werkweken van voordat ik corona kreeg, kwam één van de uitwonende kinderen weer even thuis zitten omdat ze opgebrand is en moet herstellen, voel ik zelf de oplopende spanning van mijn naderende vertrek en krijgt Jos 6 dagen voor ik wegga corona. Niet eens meer samenzijn dus, deze laatste week, hij is elders in isolatie gegaan en komt pas vrijdag terug.

Ik loop één van mijn laatste rondjes door mijn favoriete bos en denk twee dingen: hier is het zó mooi, dat het alleen al daarom ook altijd weer fijn zal zijn om thuis te komen en o, wat ga ik rustig starten zaterdag om heel, heel langzaam mijn loopritme te vinden en de vermoeidheid van mij af te schudden.

Inspirerend om je hier te kunnen volgen.

Marjo 2022-07-12 19:26:46

Zó knap dat jij alles straks los kunt laten en je eigen pad gaat bewandelen de komende tijd! Respect! :)

Pauline 2022-07-12 19:44:42

Beste Hanneke, Geniet van elke seconde en ben je bewust van elke situatie!! Het gaat sneller voorbij als je denkt. P.S. Polarsteps is een goede begeleider, zeker voor het thuisfront. En wanneer je weer terug bent een heel goede reminder waar je zoal bent geweest. Heel veel succes, Arno.

Arno 2022-07-12 20:32:44

Lieve Hanneke, ik wens je veel onvergetelijke momenten op jouw reis naar Rome. In gedachten reis ik met je mee. Heel fijn dat thuisblijvers jouw blog kunnen volgen ! Heel veel succes, Anneke

Anneke M.D. 2022-07-12 22:14:53

Lekker de tijd om nog voor te bereiden nemen, en om inderdaad nog contact te hebben. Hopelijk is Jos op tijd beter ja! Leuk om je zo te volgen

Marion 2022-07-13 12:14:08

Hi Hanneke, mooi stuk heb je weer geschreven. Bij onze vereniging Pelgrimswegen naar Rome (en niet alleen bij ons) is "Thuiskomen" een belangrijk thema geworden de laatste tijd voor pelgrims en lopers. Ik heb gekscherend genoemd dat "Weggaan" ook een belangrijk thema moet zijn, al is het alleen maar omdat je alleen kunt thuiskomen als je eerst weggaat. Ik denk dat bijna iedereen wel die gedachten heeft over vertrekken die jij noemt en meer dan eens heb ik bij het dichtdoen van de voordeur gedacht en hardop gezegd "Waarom doen we dit ook alweer - een week in een pension op de Veluwe kan ook heel leuk zijn". Maar goed, dan loop je een paar dagen later (of weken als je thuis begint) door de Auvergne, de Alpen of nog veel verder weg en dan is weer duidelijk waarom je dit wou en toch vertrok. Begin heel rustig, geniet van deze stap en heel veel plezier en voorspoed op deze tocht. Rob