KAMPIOEN

Nederland, Gennep

Ik voel me nu al kampioen langzaamaan-doen: ik heb 8 uur weten te doen over het afleggen van 16 kilometer. Geheel volgens plan en afspraak met mezelf. Voordat ik Milsbeek kon zien liggen, had ik al drie keer even gepauzeerd, waarvan één pauze met zelfgezette koffie en een Knollentuinkoek.

Voordat ik Milsbeek binnenkwam hoorde ik de kerkklokken luiden. Zal ik even naar de mis gaan, dacht ik, maar nee, ik ben juist zo vroeg vertrokken om de warmte vóór te zijn. Hoewel, misschien ben ik wel zo vroeg vertrokken om precies op dit moment hier aan te komen en naar de mis te gaan....dat weet je maar nooit. Hoe dan ook moest ik eerst mijn waterzak bijvullen, en toen ik een vrouw in een voortuin zag staan, vroeg ik om water. En terwijl ik in haar keuken mijn waterzak vulde, zei ze: "wil je misschien een kop thee, het zijn zulke rare weken, mijn man is veertien dagen geleden overleden." Ik kreeg het hele verhaal te horen, wat een bijzondere ontmoeting!

Ik ging daarna alsnog de rest van de mis bijwonen, 22 mensen in de kerk, gregoriaanse voorzang door iemand die ik volgens mij ken van het GIN, jammer dat er verder bijna niemand meezong, want het was fijn om even samen gregoriaans te zingen.

Het enige hete stukje vandaag was het stoffige pad tussen Milsbeek en Gennep, maar een pauze aan de Maas en een ijsje toen ik aankwam maakten dat weer heel draaglijk. In Gennep de Martinitoren (ja! kende ik ook niet) beklommen (rugzak even af) en inkopen gedaan. Nu op één van de drie mooiste campings van Nederland (volgens de medaille op het prikbord), genietend van deze mooie rustige dag.

Knap van je Hanneke, dat je na zo'n lange, warme wandeldag meteen weer zo'n mooie beschrijving van jouw dag kan plaatsen. Het blijft een genoegen om jouw stukjes te lezen. Succes weer voor morgen en blijf nog maar even kampioen langzaam-aan-doen. 😀😃

Pauline 2022-07-17 18:14:38

Hallo Hanneke , leuk dat ik via Martin jouw reisverslagen mag meelezen! Jouw Voelhorens = oren zullen altijd afgestemd blijven op geluiden van de Gregoriaanse Zang. Ook vandaag weer een geluksmoment erbij. Maar jouw oren kunnen nog veel meer. Dat zal de "nieuwe weduwe "uit Milsbeek aan haar buren en familie laten weten. Alle Liefs op dit mooie pad!

Leny 2022-07-17 18:42:52

Wie goed doet, goed ontmoet -blijkt maar weer eens.

Martin 2022-07-17 19:27:05

Mooi verhaal! En zo zie je maar weer dat je weer op het juiste moment op de juiste plek komt.

Marion 2022-07-17 20:45:38

Mooie ervaring Hanneke en dat zo dichtbij huis! Een tip wat watertappen betreft: op begraafplaatsen zijn altijd kranen waar je water kunt tappen en overdag zijn ze altijd open!

Renée 2022-07-17 20:47:21

Een bijzondere ontmoeting, misschien wel een van vele.

Ghislaine 2022-07-17 21:09:59

Heel bijzonder het verhaal van de weduwe. En dat je toch nog de kerk bent ingegaan en daardoor nog gregoriaanse gezangen hebt gehoord. Vandaag ben je ook nog in de Cenakelkerk genoemd door Margaret. 😘

Annelies 2022-07-17 21:35:57

Heerlijk jouw manier van kijken, … die mooie ontmoetingen past jou heel erg!

Babette Degraeve 2022-07-17 23:28:22

Koffie, verhalen onderweg, ijsje, torens beklimmen. Vertrouwde woorden met eigen beelden. Succes!

leo lousberg 2022-07-18 14:42:43

Fijn Hanneke dat je zo'n goede start hebt gemaakt! Veel geluk en inspiratie op deze reis met bijzondere ontmoetingen!