1000

Frankrijk, Glay

Het is zover.

Ik ben de 1000 kilometer voorbij.

Waar het precies was, weet ik niet. Ik denk dat het ongeveer was toen ik met Joanne aan het bellen was en de verbinding werd verbroken omdat ik geen bereik meer had. Daar ergens moet ik de 1000ste kilometer voltooid hebben.

Dat voelt toch wel heel bijzonder, al ben ik nog niet op de helft van mijn tocht.

En nu zit ik op een schitterende plek, met een paard en een ezel, koeien met zachte koeienbellen om hun nek, en alleen maar groen en heuvels rondom. Het is verder doodstil, op de dieren na. Mijn tent staat in een weitje en ik ga zo thee zetten en wat eten en dan lekker vroeg slapen.

Het was een mooie, rustige dag na een gezellig ontbijt met Cathie en Jean Jacques met vers notenbrood en thee. Iets na achten vertrok ik bij hen, het was bewolkt en de hele dag heerlijk wandelweer. Na het eerstvolgende dorp ging de weg lange tijd door het bos, en om 10 uur at ik daar mijn tweede ontbijt met havermout (inmiddels muesli, dat is eigenlijk nog lekkerder) met noten en rozijnen en koffie. Ik kwam door nog een dorp waar ik brood kocht en een escargot met chocolade die ik lopend opat. Ik besloot minder zoetigheid te gaan eten, want de laatste dagen kom ik telkens langs een bakkerij en haal ik een escargot of een chausson aux pommes.

Na een mooie bosweg met een bijzondere brug, die door mensenhanden gemaakt lijkt, maar in werkelijkheid door de natuur zo gevormd is, kom ik weer in een dorp waar ik water haal bij een mevrouw die een wasserette aan huis heeft. Ze vindt dat ik wel wat extra's verdiend heb en geeft me ook een blikje cola en een chocoladereepje (minder zoetigheid... had ik me dat niet een uur geleden voorgenomen?). Daar vind ik langs de weg ook de eerste noten op de grond, ik kraak er een paar en neem er een paar mee voor onderweg.

Daarna volgt een prachtig bosweggetje dat afdaalt naar een beek. Ik besluit daar mijn wat verlate lunch te eten met pasta en rust even heerlijk uit. De weg vervolgt langs de beek en is echt heel idyllisch. Daarna volgt een steile klim richting het volgende dorp, dat nog 6 kilometer verderop is. Als ik boven ben is het nog steeds 5 kilometer, en omdat het al over vijven is, vind ik dat voor vandaag te ver weg, want ik moet ook nog om een slaapplek vragen, mijn tent opzetten en me installeren. Even verderop zijn een paar huizen en daar mag ik mijn tent opzetten. Een stille dag, maar ik heb heerlijk gelopen en begin nu te merken dat als ik goed uitgerust ben ik zonder enig probleem meer dan 20 kilometer loop.

Ik denk nog even niet aan alle kilometers die vóór me liggen, en geniet gewoon even van deze mijlpaal.

Gefeliciteerd met deze mijlpaal.

miekequilt 2022-09-08 19:11:32

Echt Hanneke, ik zág het voor me... zo'n naaktslak in chocola gedompeld, à la een rumboon. Goeie genade. Toen heb ik het toch maar even gegoogeld, en nu is het helemaal duidelijk. Maar een keer lachen is nooit weg -- dank je wel! Jammer dat je al bijna op de helft bent. Van mij mag je nog heel lang blijven doorlopen.

Petra1945 2022-09-08 19:24:21

Vet genieten van jouw verhalen en foto's! Dank je wel voor het delen!!

Riet van Laake 2022-09-08 19:30:39

Mama mia Mille miglia!! Ongelofelijk. Een stapje en nog een stapje en je hebt zomaar al de helft gelopen. Het gaat veel te snel! Een Chausson aux pommes mag volgens mij altijd als je iedere dag zoveel loopt. Daar zou ik nou toch echt niet moeilijk over doen:)

Florence Van Rossum 2022-09-08 19:58:03

Wat bijzonder, 1000 km. Het lijkt nog maar kort geleden dat je de 500km-grens passeerde! Ik geniet van je verhalen en hoop dat je heel fijn blijft doorlopen.

Els 2022-09-08 22:59:44

Jeetje Hanneke, wat gaat dat snel! Ongelooflijk dat je er al 1000 km op hebt zitten! Wat heerlijk om elke avond je verhalen te lezen. Het is dan net of ik met je meeloop. Maar 1000 km...... Wauw! Geniet van deze mijlpaal!

Maartje 2022-09-08 23:45:25

1000 km! Inderdaad een felicitatie waard! Maar ook een felicitatie voor jouw prachtige verhaalstijl aangevuld met originele foto's. Ik knipper af en toe met mijn ogen: is dit echt?? Ik wens je alle Goeds en veel Liefs op de volgende 1000km. Met de blokfluit in de aanslag , een kaarsje in een kerk waar ook jouw mooie Ave Maria gehoord wordt.

Leny 2022-09-08 23:57:32

1000 km, dat zijn 25 Vierdaagse etappes van 40 km. (Of 20 van 50, maar 25 x 40 klinkt meer.) Ik neem mijn hoed voor u af!

Martin 2022-09-09 01:47:29

Petje af, chapeau en super fijn om te lezen dat je ook echt uitrust en dan ook een mooie dag kan lopen!!