RUHETAG

België, Burg-Reuland

Gisteren de dag beëindigd met een alcoholvrij biertje op het terras en na een heerlijke nacht slapen, voelde ik vanmorgen dat mijn lijf toe was aan een rustdag. Maar ik dubde natuurlijk ook: 1) een hotel is voor een pelgrim een duur onderkomen, 2) wat moest ik hier in godsnaam de hele dag gaan doen? en 3) het was echt uitnodigend wandelweer! Toen ik na het ontbijt besloot om tóch in elk geval een stukje door te lopen en ik op mijn kamer kwam om mijn spullen te pakken, wilde ik nog éven 5 minuutjes op dat lekkere bed gaan liggen..... en toen besefte ik dat het echt beter was om nu toe te geven aan mijn vermoeidheid. Ik vroeg de hoteleigenaar, die Duits, Frans en Nederlands spreekt, of ik nog een nachtje kon blijven en dat was prima.

En zo lag ik de hele ochtend op dat lekkere bed foto's en video's van mijn telefoon te verwijderen omdat mijn opslagruimte bijna vol was, zodat ik nu weer 5 GB extra aan foto's op kan slaan. Daarna een ommetje naar de burcht en door het dorp, waar ik de eerste barokke kerk aantrof. En daarna lekker op een bankje aan het water theedrinken en een serie kijken. Het voelt zó anders dan mijn dagelijkse pelgrimsroutine, maar dat kan denk ik helemaal geen kwaad, want zo ben ik morgen weer fit om verder te trekken: de grens ben ik nog steeds niet over, al is dit wel Duitstalig België.

Morgen loop ik volgens mij de hele dag precies op de grens en dan wordt het weer een avontuur waar ik 's avonds terechtkom en mijn tent zal opslaan. Ik heb na deze rustdag ook echt weer zin om morgen verder te trekken!

Geweldig Hanneke hoe jij dat doet: genieten van het moment en doen wat goed voelt. Ik kan nog een boel van je leren. Alle goeds‼️

Berdine 2022-08-05 18:49:57

Goed hoor Hanneke om even een rustdag tussendoor te nemen. Je bent al een lekker eind op weg, dan is het goed om even te pauzeren. Veel plezier met het vervolg morgen!

Arno 2022-08-05 18:52:53

Ook een pelgrim heeft rust nodig. Goed bezig hoor...op naar morgen met frisse moed 👋

Ghislaine 2022-08-05 18:58:46

Ha lieve Hanneke, wat goed dat je aanvoelde dat je rust nodig had. En fijn, nu weer zin om verder te gaan! Ik denk vaak aan je tijdens kleine wandelingetjes. Zo knap hoe je het doet! En met inpakken van vakantiespullen ben je mijn voorbeeld: als jij maanden genoeg hebt aan 12 kg hoef ik niet bang te zijn dat ik wat mis in die volle auto! Dikke knuffel!

Eva 2022-08-05 19:35:37

Wat een prachtige foto’s weer, Hanneke gemaakt op een welverdiende rustdag en uitgezwaaid door Angela Merkel !

Marijke BERTSCH-Ferwerda 2022-08-05 20:39:21

Was niet iedere 7e dag een rustdag?

Martin 2022-08-05 21:37:16

PS wat leuk dat Märkel ook net in het dorp was!

Martin 2022-08-05 21:39:14

Luister naar je lijf; daar gaat het om bij dit soort uitdagingen. Je lijkt dat door te hebben. Molto bene!

leo lousberg 2022-08-05 22:35:09

Wat goed van je om een rustdag in te plannen het lichaam vraagt om de rust. Een fijne dag vandaag en blijf volop genieten van je op weg gaan

Antoinette 2022-08-06 10:52:47

Ja, een goede dag vandaag toegewenst, ik hoop voldoende uitgerust gisteren! Schattig katje zie ik en mooie omgeving . Rust bouwt meestal weer energie op, blijf overal van genieten