Terugreis

Nederland, Utrecht

Donderdag, 4 augustus

Beetje vroeg wakker geworden, omdat het altijd spannend is of alles goed verloopt. Helemaal vergeten dat we vanaf ons balkon een eekhoornfamilie konden volgen, die als ware geveltoeristen langs de muur en regenpijp aan de overkant heen en weer aan het klimmen waren. Volgens ons vader, moeder en 3 kinderen. Ik weet niet of je het goed ziet op de foto, maar het was hartstikke leuk. We waren zo vroeg op het station, dat we nog maar een trein eerder hebben genomen en wat was dat een goede beslissing. Met het idee 1 uur en 3 kwartier te hebben in Frankfurt, stapten we uit deze trein. Eerst even kijken van welk perron de trein naar Nederland zou vertrekken en vervolgens een complete hartverzakking, want op het bord stond: ‘Zug fährt nicht ab’ net als de trein naar Parijs. Zou er een staking zijn, dat de internationale treinen niet reden, allerlei doemscenario’s schoten door me heen. Wij naar het Reisecentrum van Deutsche Bahn waar een knul al gauw een oplossing zag. Eerst naar Düsseldorf en dan overstappen op de trein, die de bedoeling was. Wij hadden genoeg tijd en bleven ook nog wachten op een seat reservation. Toen we aan de beurt waren, hoorden we, dat die trein van ons sinds een maand niet meer van Frankfurt reed. Wij hadden eerder geboekt en leefden dus in onwetendheid. Ik dank alle goden voor ons besluit een eerdere trein te nemen. Nu was het geen probleem, er waren nog 2 stoelen voor ons naar Düsseldorf en daar konden we overstappen op de eigenlijk bedoelde trein. Dit soort geintjes zijn niet goed voor mijn zenuwen.
We waren om 3 uur in Utrecht en 20 minuten later thuis.
Wir haben es geschafft!

Welcome home. "Mijn reis" is ook voorbij ! Heb genoten van jullie verslaggen, anecdotes en foto's. Go well.

Ineke tv 2022-08-04 19:00:45

Hoi Monique, en Bengt Genoten van de reisverslagen. Ook wel een beetje jaloers! Hoop dat we misschien volgend jaar weer aan de beurt zijn voor een trip. Speak soon, Joke