Rock Springs, Wyoming

Verenigde Staten, Rock Springs

Gelukt, 776 km maar heel soepeltjes met 2 stops, precies in 7 uur. Op de meeste snelwegen mag je nu 80 miles, dus ong. 130 km per uur en er is verkeer, maar dat kun je inhalen. Wat het meeste ophoudt, is roadworks, maar dat valt ook best mee.
De infrastructuur van Amerika is echt geweldig goed, snelwegen zijn fantastisch, duidelijk aangegeven en de mogelijkheden om benzine of motels of eten te vinden, zijn ook duidelijk op de borden te lezen. Het trieste alleen hier, is, dat ze hun eigen volk om zeep helpen door al het veel te vette, veel te zoete voer waar ze op de radio continu reclame voor maken en wat je op die stops onderweg alleen maar kunt vinden.
Bengt en ik doen ons best iets gezonds te vinden, maar dan moet je de salade ontdoen van croutons en andere zooi, de kleinste beker kiezen met puur water, maar dan houdt de keuze wel op, de rest is caloriën!
Het was vandaag niet zo mooi onderweg, veelal woestijnachtig en maar een klein deel door prachtige rotsen met diepe kloven. Eigenlijk zagen we ook niet veel aardappels, maar ook geen natuurschoon, dus kun je Idaho gevoeglijk overslaan, tenzij het moet zoals nu voor ons.
Rond 4 uur kwamen we aan in Rock Springs weer in Wyoming. Gisteren heb ik Bengt bezworen, dat het afgelopen was met shoppen, maar daar was Amerika het blijkbaar niet mee eens, want het motel lag middenin een shopping center met TJMax recht voor de afrit.
In Nederland hadden we bedacht om bij de KMart zo'n plastic pleebril te kopen, net als die op onze badkamer boven. Die zijn veel warmer omdat de toilet bij ons beneden zo koud ien vandaag zagen we voor het eerst een KMart. Ook deze wordt binnenkort gesloten. Ze zijn of failiiet of verkocht, maar, helaas, geen plastic bril. We hadden ook al gekeken voor een Japanse verwarmde bril, maar die kost 5000 Euro. Wel een verschil met een plastic, maar voorlopig blijft het gewoon afzien of elders je behoefte doen.
Ik ben toch nog even TJ binnengelopen, maar ik was sterk, alleen een geurtje. Daarna nog heel zorgvuldig de Dollarstore doorgenomen en lekker Japans gegeten.
Morgen de laatste flinke afstand (507 km) naar Estes Park, 8 km van het Rocky Mountain National Park voor 2 nachten en dan als laatste Denver voor 2 nachten, maar dat is niet ver.

Het erge is dat ik vooral je shop gedrag aan het volgen ben (en hierop stikjaloers natuurlijk). Ik ga nu nog eens alle afleveringen nalezen op de andere onderwerpen.......

Corrie 2017-07-15 14:38:04

Mooie verhalen weer. Drie achter elkaar gelezen van dieptepunt naar hoogtepunt. Vervelend dat eetprobleem, maar gelukkig niet te vaak. Dat shoppen is prima, maar om nu in je bagage een toiletbril mee te nemen gaat wat ver. Gelukkig heeft de winkel je tegen jezelf beschermd. Op het toilet zitten vooral je gasten, dus die lijden in de winter maar een beetje. ik ben benieuwd naar het verhaal over de Rocky Mountains. Liefs ook voor Bengt.