Vlucht Amsterdam - Denver

Verenigde Staten, Boulder

Na een kort nachtje om half 5 opgehaald door de taxi naar Schiphol, waar alles heel soepeltjes verliep.
De eerste vlucht was van Amsterdam naar Detroit met Delta, wat een aangename ervaring bleek te zijn. We zaten met z'n tweeën en niet met 3 personen naast elkaar, het eten was lekker en de film Hidden figures, een aanrader.
We kwamen om 10.40 uur in Detroit aan en hadden om 12.15 een connecting flight naar Denver en dat was niet echt leuk. Eerst moesten we bij computers ons douaneformulier invullen, wat al een kwartier kostte en daarna in een gigantische rij voor Immigration. US Citizens en visumholders mochten voor en daarna pas wij, arme Esta bezitters.
Als 2 debielen, die nooit eerder gereisd hadden naar de US, beseften we ineens, dat we de 4 appels van thuis nog hadden. Bengt heeft er nog een als een paard weggewerkt, maar de overige 3 moesten toch echt weg. De juffrouw bij de controle, deinsde weg alsof het de appels van Sneeuwwitje waren en gewoon weggooien ging ook niet omdat er domweg geen afvalbak was, dus legde Bengt ze losjes achter een pilaar. Wij moesten na ontdekking door de autoriteiten daar zeer verwijtende blikken voor inkasseren!
De rij ging tergend langzaam en onze vlucht was al aan het boarden. Over stress gesproken!!!
Om 11.50 aan de beurt, daarna sprintend onze koffers opgehaald en weer gedumpt en weer security check ( volkomen idioot, want we waren nooit buiten geweest) en 12.05 in het vliegtuig.
De vlucht Detroit - Denver verliep ook prima. Het bleef maar dag, want Denver is 8 uur vroeger dan NL, dus we kwamen in de vroege middag aan. De huurauto opgehaald en op weg naar onze AirB&B in Boulder.
Het was snoeiheet, 95 F, dus dik in de 30 en laten wij nou ongeveer het enige Amerikaanse huis zonder airco treffen. Onze gastvrouwe Maria, Grieks Amerikaans, had gelukkig wel een fan voor ons.
Het huis lag in een buitenwijk van Boulder en na een Mexicaanse hap, hadden we het wel gezien en gingen onder de fan onder zeil.

Welkom in Amerika. Wachtrij cadeautje. An Trump? Nu in ieder geval lekke r gaan genieten. (En onbezorgd apps eten)

Jose 2017-06-25 09:24:53

Wat zullen jullie moe zijn geweest, leuk om te lezen. Wij gaan naar Noud, 1 jaar vandaag. Fijne tijd, liefs Ineke.

Ineke van Wanroij 2017-06-25 09:35:48

Van Trump merken we gelukkig nog niets, alhoewel dit wel echt Amerika is. Noud alweer 1 jaar, wat gaat het vlig!

monique.op.pad 2017-06-25 14:34:32

Heerlijk om te lezen, reis lekker door!