Boise, Idaho

Verenigde Staten, Boise

Gisterenmorgen welgemoed op weg. Ontbijtje viel goed, dus .... voor de komende 1,5 jaar weer vrij van dat gedoe. Bengt en ik hebben zitten rekenen en zo'n beetje rond die tijd, heb ik te maken met deze kwaal ( te lage bloeddruk). Als het zo blijft, kan ik er wel mee leven.
We namen gelukkig afscheid van die gehate I- 5 South, de veel te drukke snelweg en namen de I-84. Dat was een heel aangename verrassing, want het was echt geweldig mooi, van diepgroene hoge bergen met watervallen tot hoge ruige kale rotsen tot woestijngebied.
We keken onze ogen uit en ondertussen slikten we kilometers. Boise ligt ong. 700 km van Portland en we moesten de staat Oregon van west naar oost doorkruisen en, met stops, hadden we dat in 7 uur gefixt.
Ons motel was makkelijk te vinden. Wij zijn tot de conclusie gekomen, dat motels veel prettiger zijn dan hotels. Je parkeert de auto voor of onder (vaak zijn het 2 verdiepingen) je kamer en je hebt wat je nodig hebt: queen- of kingsize bed, complete badkamer, koelkast, soms magnetron en koffiezetapparaat, zo niet, dan hebben we dat zelf en ze zijn doorgaans goed betaalbaar.
Boise, is de capitalcity van de staat Idaho en het enige, wat Bengt en ik tot nu toe weten van Idaho, is aardappels, maar onze reisgids beweert, dat er veel meer aan natuur is, maar er is een klein probleempje: het is, om Hede's terminologie te gebruiken, brullend heet, nl. 38 graden.
En ik kan je verzekeren, dat is heet, alhoewel redelijk droge hitte, toch een enorme deken. Toen we gisteren aankwamen, gingen we de stad verkennen, maar na 2 blokken, voelde mijn tong al als een lap leer. We hebben het Capitolbuilding bekeken en daarna op het centrale plein een slecht optreden van een band gehoord met een drankje en Buffalo wings gegeten, waarvan de helft zo pittig, dat zelfs Bengt moest capituleren.
Vanochtend wilden we toch een hike doen en hadden de alom toegejuichte Hulls Gulch Trail uitgekozen, maar het duurde 3 kwartier voor we die hadden gevonden, dus, ook weer vanwege de temperatuur, wel een deel gelopen, maar toen omgekeerd en heel schandalig, de airconditioning opgezocht in de TJ Max in de shopping mall. Ik kwam met een koffer en een rugzak, maar heb nu maar een koffertje erbij gekocht voor aan boord, want daar gaat meer in, want het is wel meer geworden. Zo veel in die winkel is leuk, past altijd goed en is goedkoop. Het probleem is te kiezen wat te kopen.
De rest van de dag heerlijk gelezen en nu met een wijntje dit verslag. Als die peer in de hemel uitgaat, dan gaan we nog wel een blokkie om, maar gisteren was dat ook pas om 9 uur 's avonds. We zijn trouwens weer terug bij Mountain time, dus 8 uur verschil met NL.
Morgen wordt het weer kilometers of beter mijlen slikken: heel Idaho door, stukje Utah en dan Wyoming. Rock Springs, ons doel, ligt 775 km van hier. Een nachtje daar en dan nog 500 km, naar de Rocky Mountains voor 2 nachten.