Nebraska

Verenigde Staten, Chadron

Wie had gedacht, dat we nog eens naar Nebraska zouden gaan, maar sinds de film met de gelijknamige naam, brengt het woord Nebraska altijd een glimlach op mijn gezicht. Heb je die film niet gezien, ga hem dan meteen downloaden an alsnog zien, superleuk!
Het plan is Mt. Rushmore, maar aangezien dat een takkeneind weg is, moesten we toch een stop maken, vandaar het plan om via Nebraska te gaan en te zien hoe die staat eruit ziet. Nou twijfelachtig, enorme vlaktes met aardappels of iets anders. Mijn groene hart is niet echt ontwikkeld. In ieder geval zijn er alleen boerderijen met enorme silo's en bewateringsinstallaties en eindeloze velden en grasvlaktes. Er woont geen hond.
Chadron is zo'n echt typisch Amerikaans stadje, alle motels, Quality Inn, Best Western, Day Inn etc., alle geijkte fastfoodplekken, McDonalds, Subway, Wendy's en dan aan een langgerekte straat. Er was niet eens een geciviliseerde plek met een wijntje, dus maar met salades en een fles uit de supermarkt terug naar het motel.