Utrecht- Praag

Oostenrijk, Linz

Dag 1, 27 juni

Het was eigenlijk niet de bedoeling een reisverslag te schrijven, maar nu, na 4 dagen en zo veel belevenissen, besef ik, dat ik dat nooit ga onthouden. Dus schrijven maar voor mezelf en wellicht zijn er meerderen die mee willen genieten of rillen.
Goed maandagochtend stond in de planning: Utrecht naar Praag met 2 keer overstappen, in totaal 12 uur.
In Utrecht hadden we al zo veel vertraging, dat we de overstap zouden missen, maar erger nog: de trein uit A’dam had een treinstel achtergelaten, dus alle mensen moesten in een halve trein. Wat nou eerste klas reservering!!
Nadat ik nogal narrig hardop zei, dat men vroeger opstond voor oude mensen, stond warempel een meisje voor mij op. Er is dus nog hoop. Bengt had zich op mijn leuning gevleid.
In Arnhem werden de mensen met bestemming Oberhausen en Duisburg gedwongen uit te stappen en verder met een stoptrein te gaan, want ze mochten met zo’n volle trein niet reizen in Duitsland. Dat deed dus niemand, want die stoptrein kwam 1,5 uur later, dus gewoon propvol verder sukkelen. In Keulen zou er een treinstel aangekoppeld worden, maar dat duurde zo lang, dat men adviseerde over te stappen op een andere IC naar Frankfurt. Uiteraard daardoor ook propvol.
Frankfurt - Regensburg ging goed, allebei een stoel. In Regensburg een enorme currywurst naar binnen gewerkt, want er was voor onze trein geen machinist en loc, dus 1,5 uur vertraging.
Uiteindelijk waren we om 12.10 uur ‘s nachts in Praag, zo gaar als boter, maar gelukkig was er iemand om ons in het appartement te laten en het was heel dichtbij het station.

Wilde je net vragen af en toe te laten weten waar jullie zijn. Maar kijk aan: een reisverslag. Nu al smullen, dus ga zo door! (Nou ja, niet met vertragingen maar met pittige verhalen)

Marijke 2022-07-01 15:46:04

Leuk om je verslag te lezen, Monique. Ik had verwacht dat reizen met de trein prettiger zou zijn. Niet vergeten een lekker pilsje te drinken in Praag, smaakt daar erg lekker!

Corrie de Heus 2022-07-01 16:46:53

Idd heel leuk om je reisverslag te lezen, Monique. In tegenstelling tot Corrie had ik het drama van de treinreis door Duitsland helemaal verwacht: daar komen de problemen van de Duitse spoorwegen sinds weken al uitvoerig in het nieuws. Er werden zelfs al treinen door de politie ontruimd omdat ze overvol zaten. Al met al hebben jullie dus nog geboft dat je überhaupt nog dezelfde dag in Prag aankwam. Voor mij geldt echter: leve de Flixbus!