Denver

Verenigde Staten, Denver

Nou het zit er bijna op, maar als je aan een reisverslag begint, dan moet het ook compleet, dus hier het een na laatste verslag.
Eerst een dagje terug. Ons motel in Estes Park was echt het slechtste van al de plekken waar we geweest zijn. Afgezien van het feit, dat er geen warm water was vanwege een gaslek, was het niet schoon, woonde er in een deel van het complex een grote groep Chinese jongeren, die tot diep in de nacht zeer luidruchtig waren en bleek de hot tub leeg. We hebben dan ook geklaagd en wel een discount gekregen van 50 dollar, maar het kostte nb ruim 100 dollar per nacht. Dat heb je als je op een prime location zit, waar heel moeilijk iets te vinden is.
Na dat gedoe, zijn we weer met de shuttles naar het park gegaan, nu naar Beaver Lake, de dag ervoor was Glacier Gorge. We hebben weer een prachtige wandeling gemaakt, naar Dream Lake en Lake Haijahah en daarna een oversteek naar een andere opstapplaats. Toen werd het donker en begon het te donderen en lichten en viel het met bakken uit de hemel. Honderden mensen als verzopen katten. Wij hadden gelukkig onze poncho's, dus het viel mee en we waren ook bijna bij het eindpunt. In de bergen is er geen staat op te maken, de zon schijnt volop en het is ong. 30 graden en het volgende moment dropt de temperatuur en wordt het heel slecht weer, maar een half uur later, was het al weer ok.
We zijn wel teruggegaan en na een warm bakkie, op weg voor het laatste stuk: Denver.
Vlakbij ons motel was een echte ouderwetse diner, met van die bankjes tegenover elkaar. Deed ons terugdenken aan Minella in Wayne, toen we in Devon woonden.
Vanochtend met de bus naar downtown Denver. Wij zijn niet echt verrukt van die plaats. Er zijn heel veel bedelaars en twijfelachtige figuren en de stad heeft een armoedige uitstraling. Het is weer snoeiheet, dus dat is ook niet zo gunstig.
We zijn eerst naar de bibliotheek gegaan, hebben onze uitgelezen boeken gedoneerd en ingecheckt. Bij dat laatste hadden we een zeer onaangename verrassing. We moeten nl morgen eerst van Denver naar Mineapolis en dan overstappen op de vlucht naar A'dam. De overstaptijd was al vrij kort, 1,5 uur, maar .... de vlucht is door problematische weeromstandigheden aan de oostkust, verlaat met een half uur. We hebben nu 49 minuten tussen aankomst van vlucht 1 en vertrek van vlucht 2. We hebben geprobeerd een eerdere vlucht te boeken, maar die is er niet. We houden er nu ernstig rekening mee, dat we de KLM-vlucht gaan missen en een nachtje in Mineapolis moeten blijven. Helaas, het wordt dus weer spannend.
We hebben ons neergelegd bij wat komen gaat en zijn gaan sightseeen. Eerst het Museum of Art. Van buiten een prachtig gebouw, van binnen qua art, mwah. Zoveel dingen krijgen het predicaat kunst, terwijl dat dan voor ons echt nonsens is.
Na de lunch hebben we eerst Union Station bekeken, prachtig art deco gebouw en heel mooi opgeknapt en daarna hebben we een rondleiding gedaan in het State Capitolbuilding en dat was echt de moeite waard.
Zojuist hebben we gepakt en de koffers puilen uit, maar het zit erin, dus ik hoop, dat ze niet zeuren over handbagage van 12 kilo.
Goed, morgen vroeg op, want de auto moet afgeleverd worden op het vliegveld en daarna een dag en een nacht vliegen, als alles goed gaat.
Ik hoop jullie donderdagochtend een positief eind aan deze superreis te kunnen melden.

Hoop dat het allemaal lukt, goede reis.

ineke 2017-07-19 09:26:24

Ik hoop ook dat het lukt. Voorspoedige reis naar Amsterdam, waar het nu ook 31 graden is!

Nicolien 2017-07-19 11:50:49

Goede reis en tot donderdag, of later....

Marijke 2017-07-19 16:54:31

Ik hoop dat het eind van de reis niet nodeloos spannend wordt. Dus haal het vliegtuig. Goede reis terug.