En......... Weer een stuk noordwaarts.

Frankrijk, Tonneins

Maandag 31 januari. De maand januari sloten we af met een bezoek aan mooi Bergerac aan de Dordogne, ook wel genoemd "De Poort tot de Dordogne & Perigord."
De aardige CP met sanivoorziening en stroom was in deze wintermaand gratis. Klein nadeel: De opzich mooie ligging is vrij ver van het mooie oude centrum van Bergerac. Maar we hebben de afgelopen maand goed getraind dus wandelend opzoek naar het standbeeld van Cyrano de Bergerac, een man waaraan naast boeken ook films gewijd zijn. Leuk googlewerk aan de winkel!
Het was wel zoeken want, en dat verbaasde ons, er zijn geen wegwijzers naar dit toch wel beroemde beeld. Maar we hebben hem gevonden! Neemt u de fotograaf niet kwalijk dat hij er misschien iets teveel plaatjes van geschoten heeft. Ook ontdekten we nog wat bezienswaardigheden maar héél lang bleven we niet in het oude centrum want we hadden nog een lange terugweg voor de boeg. We vonden het helemaal niet erg toen we in de camper op stoel en bank konden neerploffen.

Dinsdag 1 februari. Deze dag brachten we door met uitgebreid corvee. De camper binnen weer eens goed gepoetst, inkopen gedaan, 'n wasje gedraaid, wat kastjes opnieuw ingericht....... Zo kwamen we de regenachtige dag toch door. We stonden op de campercamping Merambeau, waar met een geautomatiseerd toegangssysteem voor 8 euro sani, stroom en standplaats gebruikt mocht worden. Ook hier alleen maar 'n paar Franse longstayers. De reisweg verliep lekker, alleen af en toe wat giga-grote transporten, zogenaamde "Transport Exceptionel" met vooral complete vakantiechalets als lading. Oppassen met de spiegel!!!! Angstaanjagend hoe deze knoeperts zich door vaak kleine dorpjes en stadjes met nauwe straatje wurmen.

Woensdag 2-2-'22. Grappige datum! Het dagdoel was La Rochelle, voor ons inmiddels de derde of vierde en zeker niet de laatste keer. Na het zien van de foto's zult u het misschien begrijpen. Het viel ons deze keer op dat er keihard gewerkt is en nog wordt om de stad nog aantrekkelijker te maken. Om bij de oude haven en het oude centrum te komen was het weer doorstappen, de CP ligt vrij ver hiervan verwijderd. In het oude centrum hebben we weer rondgezworven en toch weer voor ons nieuwe dingen gevonden.
Omdat zelfs ons zwervend camperen toch ook een soort van "routine" wordt: Op en CP staan, slapen, eten, wandelen, eten, slapen, etappe verder, CP staan...... enzovoort raken de boeiende verhalen een beetje op. Maar....... We hopen dat u door de foto's toch met ons mee kunt reizen.

Weinig woorden. Veel foto's Daarom toch weer leuk. En Cyrano is leuk maar dat tableau met al die koppen: geweldig !!

Joop 2022-02-02 22:48:05

Jullie zitten al weer een heel stuk in het noorden. Jullie zijn nu weer een mooie omgeving. Geniet er van.

fritsellen 2022-02-03 12:00:06

Zo jammer dat het weer niet met jullie wil meewerken🤨. Wel hele mooie foto's !! 👍🏻Groetjes😘

Christien 2022-02-03 12:02:20

Mooie fotos alweer. Hele aparte zijn er bij!!!! Laat het jullie goed gaan en geniet van alle moois. Wij genieten ook van het wandelen en vooral van onze achterkleinzoon. Groetjes van ons 2.

Rudi en Mia. 2022-02-03 14:35:58

Die koppen geweldig!! Hopelijk komen jullie ook nog beter weer tegen ;-)