Weer terug op een mooie camperplaats.

Nederland, Oirschot

Na de leuke dag op CP Ittervoort zijn we, na een belletje, op bezoek gegaan bij vrienden in het Brabantse Sterksel. Van 'een bakkie doen' werd het een hele dag. We hadden ook zoveel bij te praten! We besloten dan ook om maar op het parkeerplaatsje te overnachten.
Waarschijnlijk tot vreugde van boeren en brandweerlieden maar voor ons minder leuk was het weer omgeslagen. Stralend weer was geworden tot somber grijs en een jas kouder, Tussen de buien door af en toe toch even de deur uit maar daar had Pluvius stiekem op gewacht. Regen!!!
Vrijdagmorgen alweer vrij vroeg opweg, bestemming CP Oirschot waar we vrij recent geweest waren en die goed bevallen was. Het weer bleef wisselvallig, onze boodschappenmissie was dan ook goed voor een nat pak. Inmiddels was Fred alweer druk met hèr en dèr een praatje maken. Diverse medecamperaars waren de Belgische grens al gepasseerd zonder problemen. Maar het bleef een risiko dat een overijverige champetter je aanhoudt en vanwege ontbrekende bewijsstukken om de noodzakelijkheid aan te tonen op de bon slingert voor rond 500 euro.........
Onze bedoeling was om zaterdags door te trekken naar een boerderij-camperplaats waar we tussen de koeien, kalfjes en ander vee in de wei mochten staan. Ook nog een winkeltje met eigen bio-producten: Sprak ons wel aan. Maar......... de hele dag regelmatig fikse buien deed ons vrezen dat we wel eens in het weiland zouden kunnen blijven steken. Inmiddels had Fred de acculader aangesloten bij Duitse medecamperaars (Leuk stel!) want hun accu was helemaal dood. Lampje laten branden......
Daarom besloten we nog maar 'n dag in Oirschot te blijven, zoadat hun accu na ruim 8 uur laadtijd weer startbereid was.
Druk overleggend, plannend, contact met de kinderen, omplannen enzovoort besloten we zondag weer af te zakken naar Brunssum. Ook wel nieuwsgierig of ons kleine tuffie die we op een parkeerplaats hadden achtergelaten er nog stond en er niets gemold is......... We leven immers in 2020!
Daar zullen we, met nu goed gevulde accu's weer een paar dagen staan vanwege verplichtingen en om dan EINDELIJK!!!! het vertrek naar ons domein in België voor te bereiden.

Veel plezier nog in Limburg en dan op naar t Belgische. Aan het weer zal t niet liggen dat gaat weer de zonnige kant op Lekker genieten van jullie vrijheid daar.

M & M 2020-06-06 20:03:07

Toch wat meer afwisseling dan in en om Egelse rond te hangen. Ook al was het Op de Bossen.

Joop 2020-06-06 20:22:38

Veel plezier in Brunsum en wie weet zit er nog een wandelingetje in op de Brusummer heide. En dan ................. op naar België.

Fritsellen 2020-06-06 21:38:37

Veel plezier en ik hoop dat jullie heel snel naar het Belgiësche mogen ;-) Hier nog veel regen, zal maar denken dat het goed voor de boeren en mijn tuin is .... ;-)

Edith 2020-06-06 22:31:21

Eindelijk weer eens wat variatie; zonde van matig weer en boerderij-camping; boer heeft toch een tractor; zou reuze spannend kunnen zijn geworden...…(verblijf aldaar); heb akkergoedbloem zaad in overvloed; wordt bezorgd voor opsmuk rondom bungalow in ut Belsj of voor versiering van heel Op de Bossen.

Trezie en Bernard 2020-06-07 10:50:56

lekker even terug in Brunssum. Ik hoop dat alles oke is met jullie autootje. Nog even de kids een dikke knuffel geven en dan kunnen jullie op naar België. Veel reis plezier. Aan het weer zal het niet liggen, ze hebben goed weer gemeld.