Terug naar een "Oude Liefde".

Nederland, Kessel

Na ons plezierig verblijf in Kessel gingen we donderdag weer een stuk verder Nederland in. We besloten naar Zutphen te gaan, hier waren we al vaker maar zijn erg onder de indruk van deze stad. Een bijkomstigheid was dat we hier konden testen hoe de service van "AAN en UIT net" werkt. Stroom en andere betaalde CP=-service regelen via een appje op de telefoon. Dit stuk modernisme lijkt geslaagd want we hadden stroom! Nog afwachten of we het bij vertrek ook weer kunnen uitschakelen........
In de aanrit naar Zutphen zagen we dat ook de Ijssel extreem hoog stond en dus ook erg breed.
De brug waarover we Zutphen binnenreden is aan de lage kant maar we hadden nog 9 cm speling, qua hoogte. Toch even spannend! De navigatie is wel ingesteld op de maten van onze Dethleffcamper, wel een prettig gevoel.
Toen we ons plekje aan de Houtwal gevonden hadden, er stonden 3 campers, waren we vrij snel al aan de wandel want het was droog en zelfs af en toe zonnig.
Eerst wandelden we langs de Ijsselkade om daar extra-goed de hoge waterstand te bekijken. Indrukwekkend!
Toen naar de oude binnenstad. Dat was wéér genieten. We houden van oude, historische gebouwen en die vind je in het oude centrum in overvloed. Een tikje jammer: Heel veel leuke winkeltjes maar op slot....... We scoorden op de eigenlijk al gestopte markt nog 3 grote makrelen, 3 voor de prijs van 2. Smaakte subliem!
Terug bij bij de camper aan de slag met de telefoon en, na even zoeken en klikken: We hadden stroom!!! In de camper weer wat dingetjes opgezocht en leren kennen en zo wordt hij steeds meer "Eigen". Verwarming doet het nu goed en de kasten en kastjes komen steeds meer op orde.
Vrijdag bleven we ook nog in Zutphen en maakten weer een flinke slenter-wandeling. Vanwege de boze weerberichten, Koning Winter schijnt echt te komen, gingen we ons verdiepen in een andere reisroute en besloten we in ieder gaval niet naar de kust te gaan. Waarheen dan wel? DAT leest u in volgend verslag.