De laatste dagen van deze trip.

Nederland, Gorinchem,

11 April. Na bijna de gehele dag binnenhokken op de camperplaats Bunschoten vanwege herfstachtig regen- en stormweer besloten we, na het bekijken van de weerkaarten, te verkassen naar Gouda. Na een mooie rit door Hollands Midden kwamen we in Gouda aan. De navi bleef hardnekkig volhouden dat de CP in een rijtjeshuis, éénhoog de trap op was......... We manoeuvreerden moeizaam door enge steegjes, de aanwijzingen van de navi netjes volgend. Telkens weer stonden we weer voor het rijtjeshuis! Omplannen dan maar en we voerden een CP bij Vlist in de Krimpenerwaard in. Landschappelijk erg mooi en heel typisch Hollands, alleen overwegend zeer smalle weggetjes waar een tegemoetkomende fietser al een obstakel was. "Ga links af, uw bestemming ligt na 350 meter aan de rechterkant" dicteerde de navi. Links af? Inrijden verboden! Het liep dus niet optimaal op deze dag! Om op zeker te spelen besloten we weer naar Gorinchem te rijden waar volop plaats was op CP De Punt bij W.V. De Merwede. Geen straf want het is een uniek plek bij een mooie stad. We bleven er twee dagen.
13 April. Na Gorinchem kozen we voor een CP bij een boerderij in Vessem, een miniplaatsje in regio Eindhoven. Leuke plek, aardige, behulpzame beheerders maar minder boerderij-achtig dan we gehoopt hadden. Wel een mooie wandel en fietsomgeving, goed voor een flinke wandeling.
14 April. Als laatste stop opweg naar Eygelshoven kozen we voor CP Weert, mooi gelegen aan een kanaal en op loopafstand van het centrum. Hier werden de fietsen weer eens van het rek geplukt en maakten we een fiets-puzzeltocht langs knooppunten. We hadden het weer toch te optimistisch ingeschat want na een tocht van ongeveer 15 km kwamen we volkomen vernikkeld van de kou weer bij de camper.
16 April. Eindelijk kwam de doorslaggevende bevestiging dat de grens naar België openging en we dus eindelijk weer eens naar onze stacaravan mochten. Op naar Eygelshoven, o.a. om daar wat spullen op te halen om mee te nemen naar België en de camper te verruilen voor onze Renault Clio. De camper is namelijk niet welkom op de camping tenzij er fors voor gedokt wordt.
Maandag 19 april krijgt Fred 0m 17.00 uur de eerste coronaprik, daarna: OP naar ZUTENDAAL.
Wel een beetje spannend hoe ons buitenverblijf de maandenlange afwezigheid doorstaan heeft. Hierover wordt u later nog wel eens geïnformeerd.
Als alles een beetje normaal verloopt zal het camperreizen veel minder worden gedurende de zomer en hopen we in het najaar weer te gaan overwinteren in Spanje en Portugal. De (nog steeds gekke...) tijd zal het leren!

De cameraman was deze laatste dagen lui. Om toch een paar plaatjes erbij te doen om het verslag wat op te vrolijken een paar uit deze serie die we zelf erg leuk vinden.

Spannend!!!!! De eerste prik en naar jullie buitenverblijf. Frits krijgt woensdag zijn eerste prik en ik moet nog even geduld hebben. Gelukkig gaan de grenzen weer open met België en kunnen wij ook weer de grens over. Halleluja.

FritsEllen 2021-04-17 12:50:49

En nu maar op naar onze buren. Met maskers en anderhalve meter. Jullie zullen er ongetwijfeld naar uitkijken.. Maar de verslagen en foto's van jullie twee tochten door Nederland had ik niet willen missen!!!

Joop 2021-04-17 12:54:31

Welkom in Egelze, prik ze en dan snel naar Zutendaal!!!!! Wanneer krijgt Els de prik? Ook dit meisje moet beschermd zijn!!

Trezie en Bernard 2021-04-17 13:48:24

Ten Eerste, de foto's zijn schitterend. Zo uitlokkend om ook te vertrekken. Maar dat zal ik maar niet doen. Alleen is het niet zo leuk. Nu terug naar Eygelshoven om wat spullen op te halen en Fred zijn prikje te halen en op naar jullie stacaravan. Wat een heerlijk vrij leven ook al kan het soms frustrerend zijn. Ik krijg mijn prikje de 22st. Lieve groetjes voor jullie beiden. Blijf gezond en veel reisplezier

Emmelie 2021-04-18 08:47:33

Hallo und einen wunderschönen Tag, bin Manfred aus Dülken, bin mit Joop befreundet! Ich bin sehr beeindruckt von den Bildern und den Berichten. Träume auch ein Wohnmobil zu besitzen denke das es sehr schön ist überall hinzufahren, da wo es einem gefällt einfach zu parken und sich alles in Ruhe anzuschauen! Das man hinfahren kann wo hin man möchte! Ich persönlich finde Skandinavien sehr schön und speziell Norwegen! Bin begeistert von der Internetseite und Eueren Bildern und Berichte. Wünsche Euch alles Gute, Passt auf Euch auf, Liebe Grüße Manfred

Manfred Jansen 2021-04-27 15:03:43

Hallo "Bruderfreund" Manfred. Es freut uns das Sie durch unsere Blog ein bischen Traumerei erlebt haben. Obwohl wir längere Zeit in Belgie leben werden wir warscheinlich diese Sommer noch touren mit unseren WoMo. Wir hoffen das Grenz-beschränkungen bald zuende sind damit wir auch wieder schönen Deutschland besuchen dürfen. Wollen Sie uns folgen? Tragen Sie ihre Email-adresse ein und Sie werden informiert wenn was neues zu erzählen ist.

Els.en.Fred.reizen.als.hobby 2021-04-27 17:39:08

Ik wilde jullie email sturen om te vragen waar jullie gestaan hadden in Minden. Maar ik kan jullie niet via email bereiken . Klein nadeel van pindat mensen met eigen blog geeft de lijst alleen maar jullie reisblog aan. Dus maar even op deze manier. Ik heb de plaats al gepoint in Google Maps maar een en ander hangt natuurlijk af van het weer, regent het dan rijd je met camper al snel weer verder. groetje Ina. hussaarts@gmail.com