Weer even "Thuis".

Nederland, Middelharnis

Na ons leuke bezoek aan Middelharnis verkasten we naar Oirschot. In 1966 was soldaat Fred gelegerd op Legerplaats Oirschot. Merkwaardig dat niemand hem herkende toen we een uitgebreide wandeling maakte door Oirschot-stad. Hij was er toch vaak geweest!
Oirschot heeft een mooie CP, gelegen langs een kanaal. Goede faciliteiten en redelijk geprijsd.
Na Oirschoot gingen we naar ons buitenverblijf in Belgisch Zutendaal om daar het weekend door te brengen. Was wel spannend want in de vroege avond viel de stroom uit. In de caravan-zekeringkast was niets uitgeschakeld.....! We beleefden een uitgestelde Kerst-bij-kaarslicht. Zondagmorgen het euvel gemeld bij de receptie en binnen een half uur stonden er 2 poolse monteurs voor de deur. Bleek dat de zekeringskast van de camping is afgezekerd op 10 amp., de caravan op 25 amp. De monteurs leerde een trucje om bij herhaling zèlf te kunnen herstellen. En we leerden dat we bescheiden moesten zijn met onze elektrische apparaten: Magnetron, fritefryer en 2 elektrische radiators tegelijk was teveel van het goede!
Na het weekend, door de week op de camping overnachten is in december en januari niet toegestaan, gingen we dus maar naar ons verse woonadres. Hier konden we onze kinders helpen met hun drukke werkzaamheden ivm de grote verbouwing. Om die reden stellen we ons verblijf in Zutendaal even uit zodat we sprongen kunnen maken met de verbouwing.
We worden af en toe een tikkeltje jaloers als we berichten van vrienden krijgen uit Spanje en Portugal maar allen beloofden ons om voor ons méé te genieten.
Volgende winter hopen we weer die kant op te gaan, want, ook al is het extreem zacht weer in ons land: De winter bevalt ons hier hélemaal niet!

Foto's komen weer als Fred op z'n eigen computer zit, nu mag hij van dochterlief haar laptop gebruiken.

Wat heerlijk voor de kinderen dat jullie een handje mee uitsteken, alle beetjes helpen niet waar ...Ja die winter wil hier ook niet, heel veel regen en nauwelijks zon. In Portugal op moment 17 graden in de Algarven en bewolkt met hier en daar beetje blauw. Een kennis van mij woont daar, vandaar dat ik het weerbericht weet ....hahaha Lieve groetjes en tot gauw.... hoop ik.

Edith 2020-01-29 19:28:08

De stroom komt zeker goed. Geniet van jullie nieuwe onderkomen. Volgend jaar kunnen jullie zeker weer naar het zonnige zuiden.

Fritsellen 2020-01-29 22:36:53

Er zijn van die handige stekkerdozen, die bij teveel stroom van het ene apparaat, het andere even uitschakelt. Ik gebruikte dat bij gezamenlijk inschakelen van mijn wasmachine en droger en dat werkte goed. (Heb inmiddels geen droger meer, is bij zijn eenpersoonshuishouden niet nodig). Het voorjaart hier in Nederland prima, heb inmiddels een bijna geel krokusveld voor mijn raam :-) Ik geniet erg van jullie verslagen.

Marian van Elteren 2020-02-01 16:14:30

Dank voor de tip, Marian. We zullen opzoek gaan naar zo'n magische stekkerdoos.

Els.en.Fred.reizen.als.hobby 2020-02-01 18:06:08

Ik ben weer even aan het snuffelen op diverse sites voor info van onze voorjaarsreis. Zag op jullie site dat jullie geen tv hebben, wij ook niet . Ook nog graag een reis naar Baltische staten, staat ook op mijn lijstje en grote steden is ook niet echt ons ding. Waren al tig keer in Griekenland geweest maar paar jaar geleden Athene pas bezocht. Ver der zitten wij nu ook op Pindat, op stap met ina en marinus en misschien ga ik het ook verder alleen op pindat verslaan. Ik zag op jullie site zo gauw geen email adres dus maar even zo een reactie van www.opstapmetdecamper.nl

Ina en Marinus 2020-02-06 22:08:23

Hallo camper-collega's! Uiteraard blijven wij ook jullie volgen. Als ik weer een lekker internetlijntje heb op de laptop ga ik kijken of ik ook een link naar jullie PinDat kan plakken op onze (aflopende?) website. Ik houd jullie op de hoogte. Groet vanuit onze stek in Belgie.

Fred & Els 2020-02-06 22:59:04

Ja het blijft nadenken hoe een en ander het best georganiseerd kan worden 😉 Bij pindat mis ik toch een email adres om buiten de site om te reageren. Waar gaat eerst komende reis naartoe , wij vertrekken morgen maar dat heb je misschien al gelezen op Pindat via op.stap.met. ina.en.marinus Groetjes Ina