Dinsdag 21 december

Spanje, Badajoz

Dinsdag 21 december. Nadat maandagavond uitgebreid op WeerOnLine gekeken was en gezien dat het in Badajoz tussen 11 en 4 uur droog zou blijven besloten we de uitdaging van de wandeling naar de burcht aan te gaan. Nog even vermelden: We lagen al lang te bed toen er volhardend op de deur geklopt werd. Uiteraard maken we dan geen deur open, maar via het raam zagen we een bedelend vrouwke. En daar hebben we het, op basis van ervaring, niet zo op. Ze werd dus afgepoeierd en toen verzonken we in de armen van Morpheus, de God van de dromen...........
Op ons gemak ontbeten want het zou immers pas na elven droog worden (na een regenachtige nacht). Verdraaid! WoL had alweer gelijk. Spoedig liepen we over de stoere romeinse voetgangersbrug, de Puente Romano richting oude stad en burcht de Alcazaba stammend uit de moorse tijd. Bij eerste gelegenheid klauterden we op de stevige muur die voorzien was van goede wandelpaden en daar waar nodig beveiligd. Tjongejonge! Die Moren waren bepaald niet bescheiden! Er kwam bijna geen eind aan de rondgang. We werden wel weer beloond met mooie panorama's over de stad en de wijde omgeving. We waren verrast om binnen de muren een modern gebouw aan te treffen met daarin de bibliotheek en de universiteit. Ook werd er op veel plaatsen gewerkt aan restauratie maar dat zal een voortdurend proces zijn. Bij deze reparaties werd ook hedendaags materiaal verwerkt maar dat trachtte men te verbergen. (Zie foto's)
Na deze uitgebreide rondgang besloten we toch ook weer mooi en verrassend Badajoz in te gaan. Dit werd weer een Oh en Ah-wandeling, dit hopen we in de foto's weer te geven. Voordat we weer naar de camper gingen werd er nog wat lekkers bij de koffie gehaald en.............. Nèt op tijd terug bij de camper: Regen!!!!!
De wandeling was toch weer goed voor 6,7 km lichaamsbeweging.
Voor de woensdag besloten we toch weer kalm richting zuiden te gaan, we hadden een leuke CP ontdekt. Maar daarover volgend epistel.

(Wellicht ten overvloede: Als u op de foto's klikt vergroten deze en leest u aanvullende commentaren)

Dit zou toch wel eens door méér toeristen ontdekt kunnen worden.En wat die Moren achtergelaten hebben is niet verkeerd. De versierde banken zijn wel erg apart.

Joop 2021-12-21 21:02:27

Ik sluit me aan bij de vorige schrijver. Prachtig en laat het nog even niet ondekt zijn door de toeristen ;-)