Wij zijn er nog!

België, Zutendaal

Wat zouden we graag een ellenlang reisblog schrijven......
Maar we zitten -coronaveilig- nog steeds op onze stek op de camping in België. Hier is ons grootste probleem de tijd door te komen......
Als het wisselvallig weer het toelaat gaan we wel wandelen, het fietsen staat op een héél laag pitje. Inmiddels is onze stek voor een groot deel "winterklaar" gemaakt. Het tuinset is ingepakt, evenals de barbeque. Na een best wel goede tomatenoogst zijn diverse bloem- (lees tomaten-)bakken leeggeruimd en is een stukje tuin voorbereid om volgend seizoen moestuin te worden.
Het is nu erg stil......... We schrikken zelfs als we tussen de eekhoorns, merels, mussen, mezenvarianten, duiven en kraaien soms een MENS zien opduiken!
Gelukkig hebben we via de smartfone nog wat beperkte internetmogelijkheden en ontvangen we, zonder kaart, veel TVzenders via de schotel. De meest bekeken zender is BNV, daar worden, met enige vertraging, leuke en interessante programma's uit Nederland en Vlaams-België aangeboden.
Voor het overige: Afwachten wat de nabije en verdere toekomst ons brengt. Het ontbreken van perspectief, de ongewisheid spookt wel door onze koppies maar daarin zijn we zeker niet de enige......
Gelukkig zijn we nog gezond en dat is veel waard! Deze week gaan we wel naar ons thuis in Eygelshoven waarbij de vraag openblijft of we na afgewerkte verplichtingen zonder problemen kunnen terugkeren naar Zutendaal.

Houdt u allen taai en duim en/of bid met ons dat er spoedig betere tijden aanbreken!

Lieve Fred & Els, Wat fijn om weer wat van jullie te lezen. Jammer dat corona zoveel dingen in de war stuurt . Zoveel plannen , maar helaas... Maar, we laten ons er niet onder krijgen! Jullie wonen daar prachtig zo midden in de natuur ;-) en ik zie een paar leuke foto's van mede (bos) bewoners, foto 1 is echt een kunstwerk, prachtig! Hier ook weinig nieuws en proberen er het beste van te maken. Gisteren even naar Egmond aan Zee geweest voor een strand wandeling, we waren niet de enigste.... maar heerlijk met de kop in de wind een stuk gelopen;-) Lieve (ex) buurtjes, doe ze in Eygelshoven de lieve groetjes en blijf gezond! Ik hoop dat jullie dan daarna weer terug kunnen naar Zutendaal. Lieve groetjes Edith.

Edith 2020-10-12 11:33:54

Lieve Fred en Els, Wat fijn om weer een stukje van jullie te lezen en dan te constateren dat met jullie gelukkig nog geen gezondheid klachten van de corona hebben. De corona stuurt alles overal in de war. We mogen blij zijn dat we nog klachten vrij zijn. Groetjes Emmelie

Emmelie 2020-10-12 11:50:31

Dag lieve lieden. Jullie kijken iig op een prachtig stuk natuur uit. In deze periode met 2 , of meer, kleine kinderen in een flatje van 60 m2 verblijven lijkt me ook geen pretje. Ik heb in deze lastige tijd de waarde van al die slimme digitale apparatuur leren waarderen. Niet voor mezelf (de reuma laat het sturen met de vingertjes of zo'n aanwijsstokje niet toe), maar voor de kinderen en kleinkinderen is het een uitkomst. Ik vermaak me kostelijk met legpuzzels en puzzelboekjes (woordzoekers, kruiswoordpuzzels, enz. alleen crytogrammen daar heb ik niks mee). Via de compu (met toetsenbord dus) speel ik wat spelletjes en 3x per dag laat mijn hond Rocky mij uit, zo'n 30 minuten per keer. Tja, tis stil op straat, als we dat nou met zijn allen consequent 3 weken volhouden, dan .... , maar ja. Geniet samen van wat jullie doen, het komt weer goed en dan kunnen jullie weer reizen. Groet aan het volkje daar. Marian.

Marian van Elteren 2020-10-12 14:45:52

Fred en Els, bij ons is er ook niet veel te beleven. Een wandeling in de buurt, boodschappen bestellen en inruimen, tv kijken en volgende maand de camper brengen voor een beurt en apk keuring. We zijn nu ook wel druk met plannen maken voor 2021. Portugal en Noorwegen staan op ons lijstje. We bekijken nu reisboeken en landkaarten, YouTube video's. ........ We vermaken ons wel en daarbij volgen we nu de mensen die onderweg zijn. Hoe verloopt hun reis ........ Ik werk ook weer heerlijk aan onze eigen website. Zo brengen wij de dagen door. Hebben jullie ook plannen voor de winter?

FritsEllen 2020-10-12 14:52:43

Hoi Fred en Els, Bij ons is het eveneens rustig, alleen op het werk is het druk. Deze maand onze camper winterklaar maken voor de stalling. We kijken al uit naar het mooie moment volgend jaar maart als we weer een begin maken met onze tochtjes. De bedoeling volgend jaar zomer is Slovenië en een stukje Kroatië. Daarnaast vele weekenden weg naar het mooie België vooral de Ardennen waar we al jaren komen. Tsja, Corona gooit veel roet in het eten maar moeten we accepteren hoe het is.

Marlyn 2020-10-12 19:11:44

Hoi Els en Fred, We duimen met jullie mee voor betere tijden!😉☺️ Groetjes,

Henny 2020-10-12 19:35:34

Hot poal. Ook bij anderen wordt de beklemming van dat virus gemerkt; zoals het zingen met Ensemble 72. Donderdag as. zorgen wij wel voor wat werkverschaffing , vooral voor Els maar jij mag de andijvie gerust mee helpen om in reepjes te snijden, aldus boer Ben, tevens koempel en je muzikale leider; dat laatste: heel soms in deze tijd. Jammer.

Trezie en Ben 2020-10-13 09:10:09

Hoi jullie twee. Goed om te horen dat alles ok is . Hier bij ons gaat ook alles zn gangetje. We wandelen veel en zijn nu in huis wat aan t klussen. Met de ogen en andere organen alles weer goed?We wilden eigenlijk ook nog een weekje er tussenuit maar gezien dat alles weer wat strenger word blijven we liever thuis. Voor jullie veel plezier op de camping en hou je taai!!! Groetjes van ons twee.

Rudi en Mia. 2020-10-13 14:38:57

Hoi, Wat aan de late kant. Jullie hebben haast niks te doen en wij draaien bijna door. Deze week dinsdag een crematie van een 96-jarige dame tamelijk ver familielid van de Franken kant. Woensdag naar Maastricht i.v.m. voorbereidingen nieuwe bestraling van Jen, donderdag naar ziekenhuis Weert i.v.m. voetprobleem Joop, vrijdag weer naar Maastricht voor bestraling. Over het verloop houden we jullie op de gebruikelijke wijze digitaal op de hoogte. Of een Video-chat. We zien wel. Geniet maar van de rust!!!